Het algemene boekentopic (Deel 3)

Ik heb mijn doel dit jaar op 20 gezet. Niet te hoog zodat het geen ‘moetje’ word.

Zometeen beginnen in schaduw in het vuur, van Jennifer l armtrout

4 likes

Leuk! Die ligt hier ook op de stapel

3 likes

Ik heb afgelopen jaar 31 boeken gelezen, veel meer dan vorige jaren maar echt heerlijk qua boeken. Alleen einde van het jaar een dip en veel DNF. Degene die me het meest raakte waren Midnight Library van Matt Haig en Good Morning, Midnight van Lily Brooks-Dalton.

Voor dit jaar m’n leesdoel op 25 gehouden om het laagdrempelig te houden en zo beginnen in Crescent City #2

1 like

Ik zet hem dit jaar op 75 aangezien ik verwacht wat drukker te zijn met werk/sport dan vorig jaar. Wil eigenlijk tegenovergesteld van de meeste ook wat meer series gaan kijken dus we gaan het zien :crossed_fingers:

Is voor andere de eerste boek van het jaar kiezen ook een beetje een drempel haha? Ik ben echt al een uur aan het twijfelen

2 likes

Ik ga zelf laagdrempelig beginnen. Ik was met een reread van Saga bezig, zodat alles vers in het geheugen zit en ik eindelijk volume 10 kan lezen! Ik was tot en met 6 gekomen, dus ga met 7 verder. :sunglasses:

Ik heb uiteindelijk 64 boeken gelezen, maar zet m’n challenge gewoon weer op 26 boeken. Een boek per twee weken, zodat ik ook geen druk hoef te voelen om te moeten lezen om m’n goal te halen.

7 likes

Ik heb mijn leesdoel op 10 gezet voor dit jaar. Geen idee of het haalbaar is en dit jaar nog actief bezig mee blijf. We zullen het wel zien :relaxed:

5 likes

In 2022 stond mijn leesdoel op 6 stuks. Wilse heel laagdrempelig het lezen weer gaan oppakken. Heb uiteindelijk 12 boeken gelezen waarvan een paar hele dikke exemplaren. Heb mijn leesdoel daarom ook bijgesteld naar 15 stuks.

9 likes

Saga is altijd een goede keuze :smile: ! Ben benieuwd wat je van volume 10 vindt.

image
Zag net ook dat er eindelijk een cover is voor secret project #1 die wat mensen hier hadden gekocht volgens mij :star_struck: Ik ga zelf even wachten tot de hardcovers er zijn ipv het ebook lezen maar ben erggg benieuwd

2 likes

Inmiddels in 8 bezig. Zo leuk om na zo’n lange tijd (bijna vijf jaar al weer haha) weer in Saga te duiken! Die hiatus duurde ook zooo lang! Ben wel echt het een en ander vergeten, ik herinner me dat 9 een flinke cliffhanger had, maar niet meer hoe of wat haha.

Ben jij er inmiddels al over uit? :joy:

Oeeeeh, ja ik wacht ook op de Kickstarter hardcovers! Heel veel zin in!

2 likes

@zwaardvis Oeh ik ben heel benieuwd naar die van Edouard Louis, staat op mijn lijstje voor dit jaar!


Oké, ik had mijn doel op 52 gezet, maar heb nu al spijt :sweat_smile: Afgelopen jaar is het me wel gelukt om er 54 te lezen, maar ik snap niet waarom ik zo streberig wil zijn als er ook nog een jong kind rondloopt. Ik ga ‘m nu meteen op 26 zetten.

Het doel helpt me wel echt om regelmatig te lezen. Zonder leesdoel zou ik toch een stuk minder vaak m’n boek erbij pakken.

:books: Boeken die ik in ieder geval wil lezen dit jaar:

  • Jaag je ploeg over de botten van de doden - Olga Tokarczuk
  • In Order to Live: A North Korean Girl’s Journey to Freedom - Yeonmi Park
  • Wat het hart verwoest - John Boyne
  • Het boek waarvan je wilde dat je ouders het hadden gelezen - Philippa Perry
  • Het onzichtbare leven van Addie Larue - V.E. Schwab

En ik ken de struggle van dat eerste boek. Ik heb daarom een dunnetje gekozen en die ook nog als luisterboek geluisterd: De genocidefax van Roxane van Iperen. Dan is de kop er maar af.

2 likes

Ik heb een paar historische romans van Simone van der Vlugt op mijn ereader gezet en hoop daarmee mijn leesplezier weer terug te krijgen, want ik vond haar historische jeugdboeken vroeger echt geweldig :raised_hands:

4 likes

Jaa vond ik ook! Ik heb ze volgens mij een jaar geleden gelezen en herinnerde me ook vrij weinig haha

En nee :joy: Heb uiteindelijk andere dingen gedaan, dus moet er nog eentje uitkiezen. Ik zag dat de afgelopen 3 jaar mijn eerste read 5 sterren was dus de lat ligt hoog haha

3 likes

Vond het heel leuk om al jullie favorieten van 2022 te lezen! Die van mij:



En de tegenvallers:



En nog mijn decemberlijstje:

6 likes

Ik ben van belachelijk veel (vrij obsessief) luisterboeken luisteren (bijna alleen maar romance novels) in 2020 en 2021 naar even een tijdje helemaal niks, naar voorzichtig weer wat fysieke boeken en e-books lezen, naar nu langzaam ook weer genieten van luisterboeken gegaan.

Ben tevreden over hoe het nu is en wil komend jaar dit gaan voortzetten. Wil weer beter hier meelezen en dit jaar ook meer meeposten :blush:

Heb nog steeds een abonnement op Storytel en inmiddels ook een Storytel Reader. Ben van plan de meeste boeken via Storytel te lezen, maar mag van mezelf ook af en toe een fysiek boek kopen :relaxed:

Ik wil nu ook makkelijke boeken (of boeken die ik al eens heb gelezen in een andere taal) in het Zweeds gaan lezen, dus dat is alvast een uitdaging.

Mijn boekendoel heb ik op 20 gezet, omdat ik anders misschien weer doorsla en dat is niet de bedoeling. Ik ga voor kwaliteit in plaats van kwantiteit nu. Met kwaliteit bedoel ik overigens kwaliteit van de leeservaring, het hoeven echt geen kwaliteitsboeken te zijn. Heb wel grotendeels gedag gezegd tegen een bepaald type romance novels. Die golden ooit als ontspanning voor mij, maar ik kan er niet meer zo van genieten

6 likes

Ik zit in een goede flow want ik heb mijn eerste boek al uit (gister nog heel veel gelezen). Vanochtend nam GR het nog wel mee in 2022 maar gelukkig kon ik het nog veranderen.

Ik lees vooral non fictie. Welk boek raadde jullie buiten dit genre aan?

Mijn doel is overigens maar 12 en als ik een boek voor mijn studie uitlees neem ik het ook erin mee :sunglasses::joy:

5 likes

Ik meld me hier ook! Heb m’n doel op 26 gezet, afgelopen jaren wel gehaald maar ging wel van tijden zonder iets te lezen naar weken waarin ik heel veel las. Hoop het dit jaar iets gematigder te doen :grimacing:. Vanochtend begonnen aan ‘De rand van de wereld’, ben benieuwd!

5 likes

Ik heb mijn doel op 52 gezet! Vond dat wel mooi, elke week een boek. Kijken of ik het ga halen, want in 2022 had ik net aan 53.

Wel heb ik al boek 1 uit! Recursion van Blake Crouch. Ik hoefde nog maar 30 pagina’s, maar gisteren kreeg ik hem niet meer uit. Spannend boek, maar wel zwaar ongeloofwaardig, haha (het is een thriller met een sci-fi smaakje).

6 likes

Ik vind dit altijd zo irritant aan Goodreads: als je iets op eenzelfde dag uitleest als een ander boek, dan slaat ie niet meer op op volgorde van lezen. In plaats daarvan doet Goodreads maar wat. 9-7-8 is geen logische leesvolgorde, Goodreads. :face_with_raised_eyebrow:

Oh well, op naar 10 en dan weer even een pauze van graphic novels haha.

3 likes

Misschien leuk om dan het jaar te beginnen met een leeschallenge zoals we een tijdje terug ook hebben gedaan? Dan is volgende week zondag starten wel handig kan je nog een boek uitzoeken enzo.

13 likes