Het algemene boekentopic (Deel 1)

Verschilt per product, als je een account hebt en ingelogd bent staat het aangegeven. Als ik jou was zou ik wel ook even op de Duitse checken of wat je wilt niet ook daar wordt aangeboden, die verzenden vaak ook naar NL (ze bieden zelfs iDeal als betaalmethode :smiley: ).

1 like

Ik heb dus net Joël van Carry Slee uitgelezen en eigenlijk vond ik hem gewoon echt slecht. Verder bezig in In the Arms of the Elite en Pretty Reckless.

En binnenkort komt het nieuwe boek van Lisette Jonkman uit. Ik hou van haar boeken en zij is ook zo’n superleuk persoon :smile:

Ik kreeg trouwens 2 mails of ik een boek wilde recenseren en heb bij allebei een ebook gevraagd. Ik merk dat ik die boeken vaak toch weer weggeef (als ze uit zijn) en vind het zo zonde dan voor het milieu enzo.

2 likes

Hmm, the handmaid’s tale stond als volgende op mijn lijstje, maar nu weet ik het niet zo goed meer. Ik hou wel van dat soort obscure settings, maar té spannend mag het ook weer niet worden. Ik wil graag het boek lezen omdat de serie sowieso te spannend voor mij is, in boeken kan ik daar iets beter tegen. Hoe zit het met de schrijfstijl? Is het vlot leesbaar? En heeft iemand van jullie de nederlandse vertaling gelezen?

Ah, ik had niet verwacht dat hij ook vanuit Duitsland verzonden zou worden, want het gaat om een nieuw Amerikaans true crime-boek, maar toch wel! Danke schön, dat scheelt.

1 like

En binnenkort komt het nieuwe boek van Lisette Jonkman uit. Ik hou van haar boeken en zij is ook zo’n superleuk persoon

Ja? Ik las een tijdje terug Glazuur, omdat ik chicklit ook leuk vind. Maar ik ben echt geschrokken van de extreme fatshaming en het racisme… Het n-woord werd ‘jokingly’ gebruikt, en dat moet je dan maar slikken omdat het van een ouder personage komt. Maar de hoofdpersoon lacht daar vervolgens om. Ik kon me daar niet echt overheen zetten, komen dit soort dingen ook in haar andere boeken voor?

Ik moest mezelf echt remmen om langer met het boek te doen (want anders vond ik het zonde), vond het erg goed weglezen. Heb de Engelse versie, goed te doen.

1 like

Ik had daar zelf geen last van, dus dat vind ik lastig om te oordelen.

Ik ben hem momenteel ook aan het lezen, maar ik vind hem zeker niet te spannend of zo hoor.
Wel redelijk naar, maar ja, dat is altijd zo bij boeken over een dystopie.
Ik vind het vlot en makkelijk lezen, alleen soms wel redelijk wat herhaling. Dat is wel logisch omdat het ook een soort gedachtenstroom is denk ik. Ik weet trouwens niet hoe ik het boek zou hebben ervaren als ik de verhaallijn al niet kende (terwijl ik niet eens de serie heb gezien, maar er is gewoon niet echt aan te ontkomen). Er zit bijvoorbeeld een onthullingsmoment in dat, toen het boek nog onbekender was, waarschijnlijk echt een schok was, maar nu totaal niet meer.

dit stuk

My red skirt is hitched up to my waist, though no higher. Below it the Commander is fucking. What he is fucking is the lower part of my body

1 like

Toen ik boeken moest lezen voor mijn lijst vond ik De donkere kamer van Damokles van Willem Frederik Hermans enorm indrukwekkend! Het was ook bij andere klasgenoten best populair. Het speelt zich wel af in WOII maar het is geen ‘typisch’ WOII verhaal, het neigt meer naar een psychologische roman (ik vond het destijds een behoorlijke mindfuck haha). Het is ook goed leesbaar en goed te volgen vond ik!

2 likes

Net terug van lunch met wat mensen van mijn uitgeverij en ik ben teruggekeerd met een stapeltje boeken, altijd leuk! Te weten:

  • De kleuren van magie - V.E. Schwab (influenced door het forum, en door mijn redacteur die er enthousiast over was)
  • Het meisje in het ijs - Robert Bryndza
  • Tijden van vuur - Kate Mosse (op aanraden van een andere redacteur)

En een exemplaar van de tweede druk van mijn eigen boek. Ik krijg sowieso exemplaren thuisgestuurd, maar nu kan ik alvast de verschillen bekijken. Na de Gouden Strop-winst hebben ze namelijk de prijs en quotes en zo op de kaft laten zetten (en er zit nu een sticker op).

3 likes

Ik kwam hier dus echt niet doorheen, moet ik het nog een kans geven?

Zou van Hermans eerder Au Pair of Nooit Meer Slapen aanraden. Die laatste vooral blijft echt een van mijn favoriete boeken, maar Au Pair is denk ik wel wat toegankelijker.

1 like

Ik heb eindelijk dit boek gekocht! Ben zo benieuwd of het inzichten geeft!

2 likes

Ik ben benieuwd wat je van dit boek vindt. Staat op mijn verlanglijst, maar koop dit soort boeken niet snel. Neem ze altijd met een korrel zout.

Ik wil graag een collectie van (Engelstalige) classics samenstellen. Liefst een harde kaft, mooie lettergrootte (geen kleine letters waarvoor ik drie vergrootglazen nodig heb) en zo goedkoop mogelijk. Op bol zag ik de boeken van uitgever John Wiley & Sons, zwarte kaft en redelijk aantal bladzijden van dunne boeken (ga ervan uit dat het lettertype niet te klein is).
Heeft iemand al een soortgelijke collectie?

@Celeone ik heb eindelijk je boek gekocht, ben zo benieuwd.

1 like

‘Eindelijk’ - ben je stiekem geen nieuwe forummer? :female_detective: (Ik ben gelijk geïntrigeerd haha.)

En tof! Welke druk heb je? Ik ben iedere keer helemaal blij als iemand zegt dat hij/zij mijn boek heeft gekocht, want ik wil nog heel lang boeken blijven schrijven. :heart:

Ik lees nu overigens De muze van Jessie Burton, hysterische kaft (maar dat kan ik wel waarderen):

1 like

Ik ken veel mensen die het een goed boek vinden, maar ik vind altijd dat je nooit iets ‘tegen je zin’ moet lezen dus als je het echt niet ziet zitten zou ik het niet pushen! misschien spreken een van zijn andere boeken je meer aan? (zoals @kika ook al zegt)

1 like

Ik heb jouw boek gekocht toen ik nog alleen meelezer was.
Wou altijd nog tegen je zeggen dat ik het een heel tof boek vond.
Hoop dat je er nog veel meer gaat schrijven!

1 like

Lief dat je dat laat weten, enorm leuk om te horen! :blush:

Mijn uitgeverij gaat binnenkort de planning maken voor de voorjaarsaanbieding begreep ik, en daar kom ik in te staan met mijn tweede boek. Heb er ook echt zin in, want dan gaan we dus weer het proces in met kaft kiezen en zo, altijd tof.