Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ah heel leuk, ben benieuwd!

1 like

Lange meelezer, oude forummer van EGF (maar niet dé peanurbuttercup, ik heb de nick nu gestolen), maar eindelijk gekocht, omdat ik je boek nergens kon vinden. Online wel natuurlijk, maar ik mocht van mezelf niet online bestellen, omdat ik dan altijd extra bestel, want geen verzendkosten, en de stapel ongelezen boeken al veel te groot is.

Volgens mij heb ik de eerste druk, wel met een sticker van de gouden strop.
Heb nog geen tijd gehad om te lezen, maar ben blij dat het korte hoofdstukken zijn, ik kan dan altijd één (of 5) tussendoor lezen.

1 like

Ik ben nu bezig aan Elenoar Oliphant, vind het een heel mooi boek. Hierna de 7 zussen denk ik.

1 like

Ik heb een maand gratis Storytel, wat zijn aanraders?

Welk genre?

Maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Maar liefst wel iets wat niet al te lang is. Zag bijvoorbeeld dat Het achtste leven voor Brilka erin stond maar aan zoiets begin ik liever niet, haha.

Nieuwe aankopen :ok_woman:t2:
image image
image image
image

@Briseis Ik luister op Storytel eigenlijk alleen Engelse boeken dus weet niet of je dat uberhaupt leuk vind maar ik vond The Kiss Quotient, The Hating Game, The Enchanted, The Rosie Project en Geekerella wel leuk! Luister vooral luchtige boeken want vind bijv. fantasy niet fijn luisteren. Ben momenteel naar The Bride Test aan het luisteren en die is ook leuk, zit vaak glimlachend op de fiets :sweat_smile:

3 likes

Ik luister veel fantasy (zowel YA als adult) en die zijn vaak wel vrij lang haha. Zal zo wel even kijken voor je, app werkt nu niet heel fijn mee.

1 like

Ben benieuwd wat je van deze boeken vindt! Heb alleen The Unexpected Everything niet gelezen.

LOL jouw storytellijstje:
Ik heb deze week the kiss quotient en the hating game geluisterd en ga zo beginnen aan geekerella :joy:
Die anderen zet ik dus ook maar op mijn lijst :sweat_smile:

1 like

Misschien is Josh and Hazel’s Guide to Not Dating dan ook wel wat voor je trouwens (Storytel)

@Pantalones en voor jou, misschien @Briseis dan ook wel geen idee haha

2 likes

Oehh want vond je ervan? Ik ben echt zo benieuwd naar Skyward en The Seven Husbands of Evelyn Hugo. Zo gehyped op booktube, dus hoop dat ze het waarmaken.

en Josh and Hazel’s Guide to Not Dating heb ik toevallig vorige maand dus zeker een goede tip :joy:

Ik ben niet echt thuis in de scifi, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar Skyward vond ik zeker tof! Je kan wel merken dat het YA is in tegenstelling tot zijn andere boeken (of nou ja, heb naast Skyward de eerste Mistborn trilogie gelezen), maar alsnog leuk! Lees sowieso zelf wel veel YA.

Evelyn Hugo vond ik geweldig, had ik niet verwacht. Oh, maar ik heb hem wel via Storytel geluisterd. Ik zou dat ook absoluut aanraden, audiobook is echt super. Daisy Jones & The Six als audiobook zou ik ook aanraden, weet niet of ik dat boek net zo tof had gevonden als ik hem fysiek had gelezen.

Ik heb erg veel zin in The Toll (na Thunderhead), dus daar hoef ik weinig woorden over kwijt. Gewoon goed!

Raven Boys is echt een character driven story, het grootste gedeelte van het boek gebeurt er niet veel. Ik wil nog wel verder met de boeken om meer een mening te vormen, ik weet het nog niet heel goed haha.

1 like

Goed om dat laatste te lezen van The Raven boys! Ik heb dat boek nu in mijn winkelmandje bij Bol, maar ik heb zelf wel veel actie/gebeurtenissen nodig om een verhaal leuk te vinden, dus dan koop ik die een andere keer.

1 like

Als je teveel twijfelt, kun je via Storytel (weet niet of je dat hebt) de boeken ook luisteren en kijken of het iets voor je zou zijn! Ik geloof dat ze er alle vier op staan.

Thanks! Klinkt goed :smile: Denk dat ik Evelyn Hugo wel deels ga luisteren op Storytel dan. Sowieso fijn dat ze steeds meer Engelse titels toevoegen.

Ik heb heb beide. Ik vind het leuk om speciale boeken echt fysiek te hebben en te krijgen, maar ik heb ook een Ereader voor op vakantie.

Ik heb net eindelijk City of Brass uit van S. A. Chakraborty en eigenlijk viel het een beetje tegen… pas aan het eind werd het interessant en spannend. Hopelijk is het tweede boek in deze serie beter.

Maar nu ga ik eerst eindelijk beginnen in Foundryside!!

Ik lees echt teveel op het moment. Ik heb Overgave bijna uit en ben al een flinke tijd bezig in Pretty Reckless. Schiet echt niet op gewoon. Wel bijna In the Arms of the Elite uit :smiley:

Scheelt ook wel dat ik heel druk ben met de laatste correcties van mijn tweede boek en dat kost een hoop tijd, haha.

Jammer dat ie tegenviel. In welk opzicht (als je dit spoilervrij kan zeggen)? Wil dat boek ook graag nog lezen.

Jaaaa Foundryside! Hoop dat je hem ook leuk en interessant vindt.

1 like

Sorry, ik ben echt heel slecht in het omschrijven wat ik van een boek vind.

Ik vond het voornamelijk langzaam op gang komen. Vond het op zich wel een interessante wereld en sommige stukken vond ik goed en andere weer super langdradig. Heb nu wel zin om Kingdom of Copper te lezen, dus beetje dubbel. Ik heb er ook best lang over gedaan voor mijn doen.