Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben voor mijn vakantie op zoek naar boeken zoals outlander. Het liefst een boekenreeks, tijdreis element is heel leuk maar hoeft niet perse, maar ik heb wel zin in een lekker meeslepend liefdesverhaal. Heeft iemand hier tips?

Ik heb zelf geen tips maar @NothingAboutSam heeft deze vraag op 3 april ook gesteld in dit topic. Ik snap niet hoe ik die post kan linken maar als je in dit topic zoekt op “outlander” dan kom je bij die post en kun je de reacties daarop lezen!

Thanks ik ga even zoeken!

Heeft iemand grand hotel Europa gelezen? Zo ja wat vond je ervan?

Ik heb net Normale mensen van Sally Rooney uit en ik snap de hype van dit boek gewoon echt niet? Voor mij was het een ‘wel okĂ©, maar niet per se een aanrader’-verhaal. :woman_shrugging:

Ik heb laatst De Keuze van Edit Eva Eger gelezen. Zij is een overlevende van Auschwitz, is na de oorlog naar Amerika geëmigreerd en is daar psycholoog geworden. Ze verteld over de tijd in Auschwitz en haar leven daarna. Ontzettend indrukwekkend, echt een must-read!

Daarnaast heb ik Knap voor een dik meisje van Tatjana Almuli gelezen, aanrader, en Anne van Hans Faber, waardoor ik een week slecht heb geslapen. Vreselijk verhaal, maar tegelijkertijd een heel mooi eerbetoon aan Anne en erg mooi om te lezen hoe haar vrienden en familie zo’n immense en goed georganiseerde zoektocht hebben opgezet.

2 likes

Ik niet, maar een vriend van mij is er helemaal wild van :woman_shrugging:

1 like

@june het staat op mijn to read lijstje

Heather Morris - The Tattooist of Auschwitz
Het verhaal van Lale Sokolov die als tattoëerder Auschwitz overleefde en zelfs met zijn geliefde Gilda uit het concentratiekamp in het huwelijksbootje stapte om vervolgens te emigreren naar Melbourne. Ik had hoge verwachtingen van dit boek maar die werden niet helemaal ingewilligd. Misschien had een andere vertelstructuur (bijvoorbeeld vanuit het ik-perspectief vertelt) er wel voor gezorgd dat ik het verhaal in werd gezogen.

7/10

The Diary of a Bookseller - Shaun Bythell
Dit boek had ik vooral gekocht vanwege de titel en de leuke illustratie met een kat op de voorkant van de kaft. Maar eigenlijk zijn de dagboekstukken minder kleurrijk dan de kaft zelf. Het enige vermakelijke vond ik het personage Nicky, een jehovagetuige die werkt in de boekenwinkel van Shaun Bythell en met de meest random producten komt aanzetten om te verkopen in de winkel. Bovendien is zij de bedenker van foody fridays, een goed excuus om haar baas afgeprijsd, twijfelachtig eten te voeren.

6.5/10

Ik ben er inmiddels in begonnen en ik vind het absoluut een aanrader. De schrijfstijl is heel mooi en het verhaal boeiend (tot nu toe). Ik heb toevallig dagboek van een boekverkoper ook pas gelezen en deel je mening wel haha, hoewel ik het dat soort ‘kabbelende’ boeken wel lekker vind om te lezen af en toe.

1 like

Ik lees nu dit boek door jullie:

image

Ongeveer op de helft nu. Mijn eerste fantasyboek sinds een jaar of 5 denk ik.

En via mijn eReader lees ik Sadie van Courtney Summers. Een aantal hoofdstukken zijn vanuit een podcaster geschreven en daar hebben ze echt een podcast van gemaakt, inclusief ‘911 calls’ en interviews en zo (met andere stemmen en achtergrondgeluiden) dus die speel ik af als ik bij zijn hoofdstukken ben. Best apart om zo een boek te lezen, maar wel leuk dat ze ermee heeft geĂ«xperimenteerd. Hou ik altijd wel van.

Wat vind je tot nu toe van A Darker Shade of Magic?

Ik realiseer me dus net dat we alweer op de helft van het jaar zijn en ik nog maar een kwart van m’n Goodreads challenge heb behaald (25/100). Zit dit hele jaar al een beetje in een reading slump geloof ik, kijk ook stukken minder Booktube en heb ook voor het eerst geen gat in m’n hand wanneer het aankomt op boeken kopen (maar dat is wellicht alleen maar positief).

Anyways, de drie boeken die er voor mij met kop en schouders tot nu toe bovenuit staken:

  • Nothing to Envy: Ordinary Lives in North Korea door Barbara Denwick (2009).

  • Into Thin Air: A Personal Account of the Mount Everest Disaster door Jon Krakauer (1997).

  • Motherhood door Sheila Heti (2018).

Heb net de Bell Jar van Sylvia Plath uitgelezen en ben nu begonnen aan Normal People van Sally Rooney (couldn’t resist the hype). @LastYoungRenegade Ik ben helaas ook nog niet blown away. :woman_shrugging:t3:

1 like

Vind het wel leuk! Ik ben er (nog) niet zó wild van als jullie allemaal waren geloof ik, maar ik weet niet precies waarom dat is. Hoewel


Ik ‘stoor’ me er een beetje aan dat Kell steeds vrij makkelijk verslagen lijkt te worden en dat Lila zonder krachten (waarvan wij weten in ieder geval) steeds alles 1-2-3 fixt. En ja, ik weet ook wel dat Kell verzwakt was door zijn aanvaring met die minions van het Cersei/Jaime-achtige koppel (ben hun namen even kwijt, iets met een A), maar toch. Heb er moeite mee dat Kell aarzelt in een gevecht met Holland en Lila hem even tegen zijn hoofd slaat en hem vastbindt, alsof het niets is. Ik vond het ook nogal dom dat Kell bij die brief al wantrouwen had vanwege het zogenaamde OoC-gedrag van Holland, en tóch dacht hij niet: goh, laat ik eens bekijken wat ik nou eigenlijk meesmokkel? Overigens vrees ik voor Barron, die gaat vast dood. Ik ben nu op het punt dat Kell voor de tweede keer in Lila’s bed wakker wordt.

Maar ik begin wel een stuk meer in het verhaal te komen nu alle achtergrond een beetje gegeven is! Het boek leest ook lekker weg, ben gisteravond pas begonnen met het eerste hoofdstuk (dus I, II en III van 1) en nu al op de helft.

Ik lees nu Gesprekken met vrienden van Sally Rooney. Ben benieuwd of ik deze leuker vind. Daarnaast Cruel Intensions en dat is toch een partij onrealistisch, zeg :joy: Weet nog niet of ik het leuk of stom onrealistisch vind.

En I <3 ADSOM (Vind de ADSOM-kaarsjes die Letters & Lights verkoopt ook erg tof trouwens)

Gister was ik trouwens op Yaltival en het was leuk. Heb nu 2 gesigneerde boeken in de Caraval-trilogie :smiling_face_with_three_hearts: En Stephanie Garber is heel leuk in real life.

3 likes

Ik hoor van veel mensen dat ze het boek goed vonden, maar dat boek 2 en 3 helemaal geweldig zijn! Die moet ik trouwens ook nog lezen haha.

Ik heb net ‘hoe gaan we dit uitlegggen’ van Jelmer Mommers uit. Ook echt een aanrader!

Dit boek was echt prachtig :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Die hele trilogie is mooi! :heart:

Ik vond “Dit is hoe je doodgaat” wel vermakelijk en “Perfect Match”! Naast deze originals vond ik “Zomerhuis” van Linda van Rijn ook goed!

1 like

Ik vond de twee boeken van Colleen Oakley die erop staan mooi. En verder alles van Colleen Hoover :slight_smile:

2 likes