Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb de boeken niet gelezen, ga ik ook niet doen. Ze trekken me niet aan en ik zat in een Facebookgroep waar het alleen maar over dat boek ging en hoe goed het wel niet was. Hierdoor een afkeer voor het boek gekregen en zelfs uit die groep gegaan. :joy:

Hier heb je verder niks aan haha, zou hem gewoon proberen en kijken of je het iets vindt!

1 like

Iemand aanraders voor boeken in de stijl van die van Khaled Hosseini (Vliegeraar etc)? Vind zijn schrijfstijl en verhalen echt fantastisch, maar weet momenteel even niet zo goed wat voor een nieuw en boeiend boek ik wil.

De kaart van Zout en sterren!

1 like

Oeh die ga ik zeker even halen bij de bieb, dankjewel!!

1 like

Ik heb net dit boek uit. En heb er eigenlijk geen woorden voor. Zo goed beschreven en intens verdrietig.

3 likes

Ik hoop dat het oké is dat ik hier het volgende wil vragen


Sinds dit weekend ben ik kobo plus aan het uitproberen. Ik heb via m’n kobo ereader 2 boeken gevonden en gedownload (?). Ze staan nu tussen mijn boeken, maar wanneer ik ze wil openen staat er dat hij het document niet kan openen en ik m’n ereader moet synchroniseren. Dit heb ik nu 3 keer gedaan, zonder verbetering. Op m’n telefoon via die kobo plus app kan ik sewel lezen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat moet ik doen? Heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar daar moet ik nog bericht van terug krijgen. Maar ik wil graag lezen haha.

Ik heb ‘m toen volgens mij via mn laptop gesynchroniseerd en toen deed ie het wel!

Heb je je kobo al geconnect met wifi? Ik heb toevallig vanmiddag kobo plus aangemaakt op mn laptop via bol met het emailadres waarmee ik ook ingelogd sta op mn kobo, en het boek downloadde meteen op mn ereader en is ook leesbaar (“gekocht” via bol op laptop)

@Hippe_kikker oh dat kan ik morgen nog even proberen!

@vitaminwater ja gewoon via WiFi. Ik kon op m’n ereader ook de boeken kiezen en toen stonden ze ook wel meteen bij mijn boeken. Heb via m’n telefoon ook wel m’n ereader gekoppeld, zodat ik via m’n ereader boeken kon kiezen. Van kobo.help.com word ik ook niet veel wijzer


Dochter van isfahan

1 like

Samir en Samira van Siba Shakib. ondertussen al wel ruim 15 jaar oud, en denk dat het ook zo lang geleden is dat ik het heb gelezen, maar ik vond het wel de moeite toen ik in mijn ‘vliegeraar’ periode zat:)

1 like

Ik lees nu de ketting, en vind hem echt zo goed.

Ik ben bezig in Het Puttertje (The Goldfinch) en dat is ook echt een geweldig boek man. Heb veel zin om de film te gaan zien.

4 likes

Ik hoor er zulke wisselende meningen over! Ben wel benieuwd en wil hem ooit lezen. The Secret History moet ik ook nog.

Ohh die vond ook fantastisch haha! Ik heb er niet echt veel mensen over gesproken verder; wat voor negatieve dingen hoor jij?

Oooh, tof, thanks! Mond-tot-mondreclame is heel fijn voor een beginnende auteur. :ok_hand:t3: Ik ben ook iedere keer weer helemaal blij als ik zo’n berichtje krijg, haha. Een verrassend plot schrijven is enorm moeilijk trouwens. ‘Gevorderde’ thrillerlezers hebben twists snel door inderdaad.

Ik moet 1 september mijn tweede boek (weer) inleveren en ik krijg denk ik rond september/oktober de kaft te zien, zo benieuwd naar. Ondertussen ben ik ook voor iets anders benaderd, zo lastig dat ik ook gewoon een baan heb. :scream: Maar goed, koffie erover drinken kan nooit kwaad.

@Sazie Ooh, @MissMarple en ik hebben dat boek laatst als ‘live leesclubboek’ gelezen. We lazen iedere dag 50 pagina’s en dan bespraken we wat we vonden. Best grappig om een thriller op die manier te lezen.

3 likes

Voor iedereen die lid is/mail ontvangt van NS Extra, ik kreeg een mail over een vakantiequiz en als je daaraan meedoet krijg je Kobo Plus 2 maanden gratis!

4 likes

Vooral dat het inkomen erg moeilijk is voor velen en daardoor het boek aan de kant leggen!

1 like

Dit vond ik een heel goed boek! Leuk dat er een film komt.

Ik ben een beetje zoekende naar een goed boek op dit moment. Misschien maar zonder al te veel denken een ongelezen boek uit de kast pakken.