Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben blij met mijn Billy kasten!

1 like

Leuk topic! Ik heb volgende week een lange vlucht en ben nog op zoek naar een spannend boek. Iemand tips?

Dit is echt mijn droom :flushed:

3 likes

eindelijk! was niet nieuwsgierig hoor

1 like

Wauw @Booklover je boekenkast is echt geweldig!

Ik lees nu Eleanor Oliphant is completely fine. Iemand die dit boek al gelezen heeft? Moet nu nog ongeveer 150 pagina’s maar vind het erg intrigerend.

1 like

Iemand die napolitaanse romans gelezen? Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik er van vond. Ene kant heel langdradig en andere kant ook wel weer boeiend.

Zoek nu weer een ‘makkelijk’ en lekker te lezen boek. Iemand een tip?

Ugh ik had heel hoopvol mijn read challenge op goodreads op 25 gezet (na vorig jaar succesvol 20 te hebben gelezen) maar ik ben al sinds december bezig met 22-11-1963 van Stephen King en ik kom er gewoon níet doorheen. Vind het op deze manier ook helemaal niet leuk om te lezen en heb daardoor elke keer geen zin maar ben nu eenmaal eraan begonnen. Hoop echt dat het nog wat spannender wordt :slightly_frowning_face:

Leg hem gewoon even weg en pak een ander boek op. Ik herken het sentiment van een boek uit willen lezen, maar hier doe je jezelf geen plezier mee. Lezen moet wel leuk blijven hè!

6 likes

Van romans? Ik vond Gelukkig hebben we de foto’s nog van Marcel Langedijk als een trein lezen. Gaat over zijn broer die euthanasie heeft gepleegd na een jarenlange strijd tegen alcoholisme en depressies. Niet echt een ‘makkelijk’ boek qua onderwerp, wel qua leesbaarheid.

De andere meiden hebben vast betere tips. :nerd_face: Ik lees meestal thrillers, historische romans en romans over heftige onderwerpen. Ook vaak dikke pillen. Dus misschien ben ik niet de beste tipgever.

1 like

Herkenbaar, dat gevoel dat een boek uitgelezen MOET worden, zelfs als ik er geen ruk aan vind. Dan denk ik altijd zelf: doe effe normaal, het moet geen straf worden. Maar ik word zo onrustig van half gelezen boeken in m’n kast…

4 likes

Dan geef je ze toch weg / leen je ze uit. :sunglasses:

Zoveel boeken op de wereld, zonde als je blijft steken in dat ene boek en daardoor al die andere niet meer kan lezen.

1 like

Ha ja precies! Ik was eerst ook altijd van ik mag geen boek wegleggen ook als ik het niet zo goed vind, maar inderdaad zonde van de tijd die je aan leukere boeken kan besteden.

Ik doe nu subtiel bijvoorbeeld de eerstvolgende keer in de trein mijn ‘saaie boek’ thuis laat liggen en een ‘nieuw boek’ meeneem, en dan ben ik daar al in bezig, dan lees ik die maar uit, enzovoort :wink:

2 likes

Ik heb deel één gelezen, vond dat echt geweldig. Maar misschien heb je behoefte aan iets dat wat sneller en meer plotgedreven is?

Wauw @Booklover jouw kast is echt de droom idd! Ik heb voor mijn boeken ook een Billy maar die is nog lang niet vol. Ik heb er nu zoveel in staan die ik nog niet heb gelezen dat ik mezelf een verbod heb opgelegd om nu nieuwe boeken te kopen.

En van dat uitlezen herken ik. Ik kan een boek niet niet afmaken haha. Hoe saai het ook is ik moet het uitlezen, anders word ik echt gek.

Op dit moment lees ik Judas van Astrid Holleeder.

1 like

Ja klopt, vooral iets waar je jezelf in kan verliezen. Merk dat lezen op vakantie echt top gaat maar in de waan van de dag vind ik het toch moeilijker om met volledige concentratie in een boek te duiken. Dus zoek ook een boek dat meteen pakt en beetje makkelijk leest. Ben vanmiddag begonnen in dochter van rosamund lupton, tot nu toe prima.

1 like

I love boeken! Ik ga zo dit topic helemaal bij lezen. Ik lees op dit moment Warcross van Marie Lu en heb 'm bijna uit, nog 50 bladzijden. Sommige stukken verwarde ik echt met Ready Player One, maar Warcross vond ik ook heel nice (even als RPO).

Ik heb me voorgenomen om dit jaar wat meer non-fiction te gaan lezen. Merk dat ik, na jaren YA te hebben gelezen, toe ben aan wat nieuws en non-fiction vind ik ook interessant.

1 like

Dit wordt mijn volgende read, dus ik ben ook heel benieuwd! Ik heb 'm vooral gekocht omdat 'ie op de Women’s Prize for fiction staat. Heb er heel veel goede recensies over gelezen!

Ooh laat even weten of die goed is? Ik vond zusje heel spannend!

1 like

Ik heb even op Goodreads door m’n recentelijk gelezen boeken gebladerd. Deze vond ik allemaal wel pageturners, elk op hun eigen manier:

  • The Wonder – Emma Donoghue (voor als je zin heb in historisch. Geen superhoog tempo maar wel heel fijn)
  • Ready Player One – Ernest Cline (mega-aanrader vind ik, echt niet meer weg te leggen als je er eenmaal goed in zit. Niet voor niets verfilmd als een soort gestoorde actiefilm.)
  • Dark Places – Gillian Flynn (thriller, elk hoofdstuk vanuit ander personage geschreven dus dat leest lekker door. Ook aanraders van haar: Gone Girl en Sharp Objects)
  • We Were Liars – E. Lockhart (supermakkelijk te lezen, lekker mysterieus)
3 likes

Van ik even noteren, dankjewel!

1 like