Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben vandaag in De vergeten kamer van Ann Mah begonnen. Zoveel zin om verder te lezen (nu op pagina 40), want volgens Tatiana de Rosnay is het een aanrader voor liefhebbers van haar boek Haar naam was Sarah en van De nachtegaal van Kristin Hannah. Beide boeken vond ik liefde. Ook hele hoge ratings op Goodreads. Hopelijk valt het boek niet tegen.

Misschien dat urban fantasy wel goed is om te beginnen, de A Darker Shade of Magic trilogie of Vicious/Vengeful van V.E. Schwab bijvoorbeeld!

Ben je ook geĆÆnteresseerd in YA?

Thanks, a darker shade of magic spreekt me wel aan, Wil ik binnen kort aan beginnen. YA vind ik ook leuk om te lezen.

1 like

In dat geval: Strange the Dreamer en Muse of Nightmares van Laini Taylor. Misschien ook haar andere boeken (trilogie), Daughter of Smoke and Bone.

1 like

Ik wilde het even kwijt en het past hier wel denk ik: Ik heb gesolliciteerd naar een zomerstage bij Storytel :scream: Kans is heel klein dat ik het krij, maar wilde het wel proberen.

Heeft iemand van jullie My Sister, the Serial Killer gelezen of geluisterd? Ik heb pas een kwartier geluisterd, maar merk dat ik mijn aandacht er meer bij moet houden door het accent waarmee het voorgelezen wordt (dat trouwens wel heel mooi en passend is)

14 likes

Wat cool! Ik duim voor je :smiley:

1 like

Dank je. Heb ze op mn lijstje gezet.

@Pantalones Spannend!

Ik zal mijn gelezen lijstje ook even toevoegen

De legenda
:iphone: Ebook
:open_book: Fysiek boek
:loudspeaker: Luisterboek
:1st_place_medal: Favorieten
:+1: Goed
:metal: Wel oke
:-1: Tegenvaller

  1. The Love Letters of Abelard and Lily - Laura Creedle :metal: :loudspeaker:
  2. De baas - Vi Keeland :metal: :loudspeaker:
  3. Middernacht - Lara Adrian :-1: :iphone:
  4. Playboy Pilot - Vi Keeland & Penelope Ward :loudspeaker::metal:
  5. Songs About a Boy - Chris Russell :+1: :iphone:
  6. The Lie - Karina Halle :loudspeaker: :metal:
  7. Midnight Blue - L.J. Shen :iphone: :metal:
  8. Shadow of the Fox - Julie Kagawa :iphone: :-1:
  9. The Offer - Karina Halle :loudspeaker: :metal:
  10. Not with the Band - Kelli Warner :loudspeaker::iphone: :metal:
  11. Not Cinderellaā€™s Type - Jenni James :loudspeaker: :-1:
  12. Vicious - L.J. Shen :iphone: :+1:
  13. Het geluk van Lou - Lorraine Fouchet :loudspeaker: :+1: :1st_place_medal:
  14. Fame, Fate and the First Kiss - Kasie West :loudspeaker: :metal:
  15. Het lied van mijn hart - Lily Frank & Lizzy van den Ham :iphone: :metal:
  16. Eleanor Oliphant is Completely Fine - Gail Honeyman :+1: :loudspeaker: :1st_place_medal:
  17. King of Scars - Leigh Bardugo :+1::1st_place_medal::iphone::open_book:
  18. The Wrong Bachelor - Alexandra Moody :loudspeaker: :metal:
  19. Nee heb je - Charlotte de Monchy :metal: :open_book:
  20. Donā€™t Forget Me - Judy Corry :loudspeaker: :metal:
  21. Meet Me There - Judy Corry :loudspeaker: :metal:
  22. The Heartbreakers - Ali Novak :loudspeaker: :metal:
  23. A Darker Shade of Magic - V.E. Schwab (herlees) :iphone: :open_book: :+1: :1st_place_medal:
  24. Verschijning - Joany de Vries :iphone: :metal:
  25. Kissing in Cars - Sara Ney :loudspeaker: :metal:
  26. Nazomer - Esther Verhoef :open_book: :+1:
  27. Two Can Keep a Secret - Karen McManus :loudspeaker::+1:
  28. The Gravity Between Us - Kristen Zimmer :iphone::-1:
  29. Het Rosie Resultaat - Graeme Simsion :loudspeaker: :+1:
  30. Verity - Colleen Hoover :+1: :iphone: :1st_place_medal:
  31. De boot gemist - Jill Mansell :loudspeaker: :metal:
  32. Versier me dan - Jill Mansell :loudspeaker: :metal:
  33. Voor wat, hoort wat - Sophie Kinsella :+1: :loudspeaker:
  34. Dating You, Hating You - Christina Lauren :iphone: :metal:

Wel grappig dat twee van mijn favorieten van dit jaar boeken waren die me in eerst instantie niet aantrokken. King of Scars had ik wel verwacht en A Darker Shade of Magic meetellen is niet helemaal eerlijk, want daā€™s natuurlijk een herlees.

2 likes

Mijn gelezen boeken dit jaar:

  1. Lampje - Annet Schaap :open_book: :+1::1st_place_medal:
  2. Believe me - Yolanda Hadid :open_book: :metal:
  3. Spoetnikliefde - Haruki Murakami :open_book: :+1:
  4. Taal voor de leuk - Paulien Cornelisse :open_book: :+1:
  5. Becoming - Michelle Obama :open_book: :metal:
  6. Ik geef je de zon - Jandy Nelson :open_book: :+1::1st_place_medal:

Nu bezig met Mythos van Stephen Fry! Ik heb hier trouwens al eens iets gepost over dat ik merk dat mijn boekensmaak aan het veranderen is, en de andere genres die ik nu lees bevallen me goed. Ik las vroeger alleen maar thrillers, maar die kunnen me niet meer bekoren. Ik merk dat (spannende) romans me steeds meer trekken, terwijl ik voorheen altijd dacht dat een boek echt alleen maar dood en verderf moest bevatten om me in zā€™n greep te houden. Toevallig zijn de boeken die ik dit jaar tot nu toe het beste vond een kinderboek en een young adult. Grappig!

2 likes

The Martian gisteren uitgelezen (zo goed!) en daarna gelijk de film opnieuw gekeken.

Next:

4 likes

Weer gezwicht hoorā€¦ :woman_facepalming:

2 likes

Oeh nice. Ik mag nu niets kopen, dus helaas haha. Ik wil deze uitvoering nog wel, dan past 'ie bij de hardcover die ik al heb.

De rode? Ik had die Illumicrate box, maar na 48 uur kunnen mensen die die box niet hebben gekocht hem alsnog kopen. :slight_smile: Of bedoel je de witte haha.

Van deel 2 heb ik de witte, maar van Vicious heb ik de paperback en een hele andere voorkant :slight_smile:

1 like

Ik denk dat je het verkeerde ā€˜deelā€™ hebt gedownload. Dit is het goede ebook: https://www.bol.com/nl/p/de-witte-kamer/9200000091781731/

Mijn uitgeverij heeft het boek in tien delen geknipt zodat mensen het sneller willen proberen (want: lagere prijs), maar dat zorgt soms voor verwarring. :grimacing: Jij hebt denk ik deel 1 van het opgeknipte boek gedownload.

(En tof dat je 'm aan het lezen bent!)

Ik zal altijd Engels aanraden, gezien ik Ć¼berhaupt geen Nederlandse vertalingen lees haha en alleen maar Engelstalig lees.

Voor die prijs trouwens sowieso, wat een verschilā€¦ :face_with_raised_eyebrow:

Engelse boeken zijn eigenlijk altijd goedkoper, maar denk dat dit gewoon een fout is. Of is het een hardcover?

Ik heb hem in het Nederlands gelezen en was juist onder de indruk van hoe goed het boek vertaald was, goede zinsconstructies en mooie woorden. Wel mega duur trouwens, ik heb hem destijds geleend bij de bieb!

Waarom 2/3 euro verzending betalen bij Bol, terwijl ik er ook gewoon een box van 25 euro bij kan gooien om verzendkosten te vermijdenā€¦ :joy:

Doos beetje lelijk, maar gelukkig aan de achterkant en zijn de boeken dus als het goed is in orde. Eindelijk de eerste drie van Mistborn. :heart:

4 likes

Ik zie de Nederlandse versie gewoon voor 10 euro! https://www.bol.com/nl/f/eleanor-oliphant/9200000076110536/

1 like