Het algemene boekentopic (Deel 1)

Heb je Storytel? Mocht je hem wel alsnog al willen lezen/luisteren: Ik vond hem als audiobook echt super.

Pfff, The Well of Ascension (tweede Mistborn) uit. Ik wil alles van Brandon Sanderson lezen. Ik ga denk ik nog niet direct aan The Hero of Ages beginnen, ik moet eerst even bijkomen en iets luchtigers lezen haha, maar wow. :heart:

1 like

Dit is het vijfde boek in een serie en Illumicrate komt met deze limited exclusiveedition uit. Ik heb nog geen enkel boek van hem gelezen, maar die pagina’s zijn echt vet.

2 likes

Dit is mijn lijstje tot nu, schiet niet echt op, omdat ik de Stormlight Archive boeken van Brandon Sanderson aan het lezen ben en die zijn 1200+ pagina’s :stuck_out_tongue:

  1. :open_book: Brandon Sanderson - Words of Radiance (The Stormlight Archive, #2)
  2. :open_book: Sarah J. Maas - Tower of Dawn (The Throne of Glass, #6)
  3. :iphone: J. K. Rowling - Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies
  4. :open_book: Sarah J. Maas - Kingdom of Ash (The Throne of Glass, #7)
  5. :iphone: J. K. Rowling - Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists
  6. :open_book: Laini Taylor - Muse of Nightmares (Strange the Dreamer, #2)
  7. :iphone: Brandon Sanderson - The Stormlight Archive, a pocket Companion to The Way of Kings and Words of Radience.

Nu lees ik:
:open_book: Brandon Sanderson - Oathbringer (The Stormlight Archive #3)
:open_book: Stephen Fry - Mythos

1 like

Ik weet niet meer wie dit boek hier een tijdje terug getipt had, maar dit is tot nu toe het beste boek dat ik dit jaar gelezen heb. Niet het meest handige boek om elke dag in mijn tas mee te sleuren (1273 pagina’s hallo!), maar het verhaal en schrijfstijl maken dat meer dan goed.

4 likes

Vandaag de laatste magiër uitgelezen. Vond het een fantastisch boek, mooi geschreven. Nu snel verder met het 2de boek luisteren .

Oh ja die twee vond ik ook heel erg leuk! Benieuwd naar boek drie!

1 like

Ik heb Negen Volmaakte Vreemden van Liane Moriarty uitgelezen, maar vond het echt tegenvallen. De eerste 40% vond ik heel leuk, gewoon typisch Moriarty-vermaak, maar daarna vond ik het allemaal mager uitgewerkt.

Nu beginnen in Caraval, nog nooit gelezen. Ben heel benieuwd aangezien YA niet zo mijn ding is. Maar Night Circus van Erin Morgenstern vond ik geweldig, dus ik hoop dat dit enigszins in de buurt komt haha.

Ik ben geïntrigeerd, leest het makkelijk weg? Het aantal pagina’s schrikt me een beetje af, haha.

Ondanks dat er gezegd wordt dat The Night Circus en Caraval veel gelijkenissen hebben, vind ik die vergelijking best vergezocht! Ik zou Caraval dus niet met die gedachtegang ingaan haha.

Ben straks benieuwd naar je mening.

Haha ja dat had ik ook op voorhand, maar het leest echt vlot weg! Ter vergelijking: ik ben 2 maand geleden begonnen aan It van Stephen King, die is ook meer dan 1000 pagina’s maar daar geraak ik tot nu toe niet doorheen. Ik vind het veel droger geschreven dan dit boek.

1 like

Heb hem besteld haha, nu al zin om erin te beginnen.

1 like

Ik ga in The Hero of Ages (Mistborn, boek drie) beginnen, de eerste trilogie is dan klaar en dan ga ik eerst een andere fantasy lezen. Voelt toch even beter eerst de oorspronkelijke trilogie af te sluiten haha. Die boeken die daarna zijn gekomen, kunnen dan wel later. Moet ze ook eerst nog kopen. :nerd_face: Oh en ik luister nu naar On The Come Up van Angie Thomas!

Wat lezen jullie?

Ik heb net Maar je ziet er niet autistisch uit van Bianca Toeps. Verder luister ik deel 2 van de Lux-serie en lees ik The Risk van Elle Kennedy en Are We All Lemmings and Snowflakes? (of andersom) van Holly Bourne :slight_smile:

Mag je zelfs daarvoor geen uitzondering maken? :scream: Ik heb mijn pre-order vorige maand gedaan en ik kan niet wachten! :tada:

@Foucher ik lees nu Nevernight. Zoveel over gehoord dat ik wel moest gaan beginnen eraan.

1 like

Ahww ik leef met je mee! Op 01/01/2020 meteen een waslijst kopen aan boeken? :grimacing:

Die van Magnus en Alec sla ik over, haha :stuck_out_tongue: Niet mijn favoriete koppel. Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe van CoHo :heart_eyes:

Jaa dat was ik, gaaf is ie he!

1 like

Hebben jullie aanraders voor grappige/comedy fictieboeken? De enige waar ik aan kan denken is the Hitchhiker’s Guide to the Galaxy maar daar heb ik geen zin in :’)

Hendrik Groen?

2 likes