Het algemene boekentopic (Deel 1)

Alles van David Sedaris. Het zijn wel verhalen over zijn eigen leven, dus semi-autobiografisch, maar ik heb het vermoeden dat hij veel erbij verzint, haha. Ze zijn echt hilarisch, dus je gaat gegarandeerd lachen.

3 likes

Ik sta hier 100% achter!

2 likes

Ik lees momenteel deel 1 van Mistborn door de goede verhalen hier en vind het tot nu toe heel leuk! Ik dacht dat het zou lezen als van die zware fantasyboeken (Game of Thrones enzo), maar het leest echt makkelijk en snel

Verder luister ik nog naar Bad Feminist, maar die pauzeer ik even vanwege de O.W.L readathon :sweat_smile: en lees ik Stars Above van Marissa Meyer als ebook.

1 like

Ik vind het zo leuk om te lezen dat jullie Mistborn zo leuk vinden! Hierdoor wil ik de serie weer opnieuw beginnen. Ik ben nu nog steeds bezig met The Stormlight Archive van Brandon Sandersonā€¦ Die zijn wel wat uitgebreider en langzamer (en zoooo dik), maar nog steeds heel tof!

2 likes

Ik gooi opnieuw heel subtiel Mistborn naar voren, want tsja, je hebt je kast vol ongelezen boeken staan. Waarom niet.

image

2 likes

Ik ga flink balen als je het uiteindelijk niks vindt of dat het je tegenvalt, gezien het gepush van mijn kant. :joy:

1 like

The Princess Bride? Of iets van Neil Gaiman, zoals Stardust of Good Omens (samen met Terry Pratchett)
Er ist wieder da (over de terugkeer van Hitler, ik was er zelf niet enorm van gecharmeerd) of My Uncle Oswald van Roald Dahl, of The 100 year old man who climbed out of the windows and dissappeared (wel amusant).

Ook kan ik Herman Brusselmans op zijn tijd wel waarderen maar dat moet je liggen.

Verder vind ik Bridget Jonesā€™ Diary ook erg grappig en een goed boek, en de shopaholic serie ook wel grappig maar niet zo goed (maar wel dragelijk in tegenstelling tot andere chicklits, is zeker niet mijn genre maar deze kreeg ik wel weggelezen)

Ik ben ook altijd op zoek naar grappige boeken om te lezen, maar ik kan er zelden vinden die ik echt leuk/grappig vind! Om de een of andere reden vind ik dat alleen bij bepaalde autobiografiƫn (die van Roald Dahl of Stephen Fry bv) of in kinderboeken.
Dus mocht iemand nog tips hebben houd ik me ook graag aanbevolen :biggrin:

1 like

Weet iemand een leuk boek (roman) dat met tijdreizen te maken heeft? Ik was altijd enorme fan van Outlander, maar ik ben nu bij boek 6 en ik kom er echt niet meer doorheen.

Beetje obvious en ook iets heel anders dan Outlander maar The Time Travelerā€™s Wife?

1 like

Wel young adult maar ik vond de edelsteentrilogie van Kerstin Gier heel leuk!

Edit: vond dit een hele leuke vraag dus ben even goodreads ingedoken, misschien heb je wat aan deze lijst https://www.goodreads.com/list/show/211.Best_Time_Travel_Fiction

1 like

Dank je! Moet zeggen dat het boek van Kerstin Gier best leuk klinkt. Het jammere van Goodreads is dat de boeken die ik vaak uitkies niet vertaald zijn naar het Nederlands. Mijn Engels is goed, maar ik lees dan gewoon niet door. Maar ik geloof dat ik wel iets gevonden heb!

1 like

Misschien een beetje een vreemde suggestie maar heb je kruistocht in spijkerbroek wel eens gelezen?

2 likes

Jasper Fforde vind ik heel grappig, maar wel echt op een absurde manier (beetje gelijkaardig aan Hitchhikerā€™s Guide to the Galaxy). The Eyre Affair is heel leuk. En ik heb ook Shades of Grey gelezen.
(Ook @LaPetiteRobeNoire)

Ik heb me daarnet weer laten gaan. 9 boeken gekocht. Alsof ik nog niet genoeg ongelezen boeken heb :joy:.

2 likes

Misschien spuit 11ā€¦ maar hoe vonden jullie ā€˜Jas van Belofteā€™ van Siebelink?
Boekenweekgeschenk dit jaar.
93 blz maar toch mooi het eerste boek wat ik daadwerkelijk uitgelezen heb dit jaar :innocent:

:heart_eyes: I love de Edelsteentrilogie.

En Mistborn komt hier steeds voorbij, maar ik heb dus echt nog nooit van dat boek gehoord. :flushed:

1 like

Matt Haig - Het eeuwige leven misschien? Is niet echt tijdreizen, maar het gaat over een man die veel trager veroudert dan normale mensen en zo al eeuwen leeft.

Nee hoor, gewoon shame shame shame. :joy:

2 likes

Ik heb altijd het idee dat jij fulltime studeert, fulltime werkt, fulltime sport en fulltime leest :exploding_head:

9 likes

Afmaken waar je aan begonnen bent!

1 like

Ik vlieg dinsdag naar de US en heb nu al zin om 10 uur lang ongestoord te lezen. Hoe heerlijk als dan ook nog je eten wordt gebracht :rofl:

9 likes