Het algemene boekentopic (Deel 1)

Zo dan! :scream: wat hebben ze daarmee gedaan?

@Wolf Ik heb me ingeschreven op Engelse nieuwsbrieven. Dan krijg ik elke maand een romantisch ebook. Verder hebben kobo en Amazon best vaak boeken tijdelijk gratis.

1 like

Dit gaat natuurlijk maar voor een klein deel van alle boeken op, maar klassiekers zoals van Jane Austen en Charles Dickens (maw boeken van een bepaalde leeftijd waarvan het auteursrecht is verlopen) zijn sowieso gratis te downloaden. Via Gutenberg maar ook op bv bol.com volgens mij, gewoon googlen!
Ik zoek meestal gewoon “books in public domain” om op titels te komen.

1 like

Bij mij in de buurt zit een ‘winkel’ waar je gratis boeken kunt halen. Heel veel aanbod en ook netjes gesorteerd.
Soms ook weleens bij een goede kringloopwinkel. Daar is echt niet alleen oude troep!

1 like

Bij de kringloop staan vaak een heleboel recent uitgebrachte boeken die maar 1x zijn gelezen. En die kosten maar een of twee euro

1 like

Vaak kun je bij je bieb ook boeken lenen van andere bibliotheken, via Zoek een boek bijvoorbeeld! Dat doe ik wel eens als mijn bieb een bepaald boek niet heeft. Soms is het gratis en soms betaal je een kleine vergoeding, dat verschilt per bieb.

1 like

Thanks voor de reacties allemaal! Ebooks lees ik ook, dus ik ga de websites die genoemd zijn even bekijken. Kringloop had ik helemaal niet aan gedacht, ga daar ook eens kijken!

Ik ben ook team #BookDepository lang leve een uitgestelde brexit. :upside_down_face:

Ik las afgelopen weekend:

Tara Westover - Educated
Een memoire van een jonge vrouw die opgroeide in een Mormoons survivalist gezin met extreem ouderwetse denkbeelden en hoe educatie de uitweg was voor haar naar een beter leven. Misschien wel het mooiste boek dat ik de afgelopen jaren heb gelezen. 9.5 / 10

Caroline Kepnes - Hidden Bodies
Op Netflix is deel 1 van deze serie genaamd You verfilmd en ik wilde dus al direct weten hoe het verder zou aflopen. Vond het boek erg tegenvallen. Ik stoorde mij vooral aan bepaalde passages die ik een hoog 50 shades gehalte vond hebben. Boekverkoper slash seriemoordenaar die iedereen koud maakt die zijn weg naar de liefde versperd. 6/10

1 like

Ik vond Hidden Bodies ook gewoon een beetje een herhaling van You, vond hem ook enorm tegenvallen!

Hahaha ja daar ben ik ook niet rouwig om!

1 like

Ik vond Educated ook zĂł goed! Ik zou het echt aan iedereen aanraden. Ik vond sommige delen wel erg heftig!

1 like


Boek nr 13 of 14 uit. Mooi! Als je The Curious Incident of The Dog in The Nighttime leuk vond: deze lijkt er een beetje op maar is eigenlijk nog beter

4 likes

Ik heb de afgelopen weken de laatste twee boeken van the Chaos Walking Trilogy gelezen (meer gebinged eigenlijk). Ik weet weer waarom Patrick Ness mijn favo YA-schrijver is. Het was echt zĂł goed, kan het iedereen aanraden. Ik lees nu trouwens And When the Ocean Was Our Sky (ook van Ness) en die vind ik tot nu toe ook erg mooi. Mooie illustraties ook.

Ik dacht, laat ik ook eens mijn lijstje van dit jaar tot nu toe posten! Ik wil voor 50 boeken gaan dit jaar, maar loop nog wel een beetje achter op schema daarvoor haha. Ben in heel veel, vooral non-fictie, boeken wel begonnen maar daar heb ik dan vaak 's avonds in bed geen focus voor dus dat schiet niet echt op :")

  1. De moord op de Commendatore deel 1 - Haruki Murakami
  2. Economics: The User’s Guide - Ha Yoon Chang
  3. Nacht - Elie Wiesel :+1:t2:
  4. De moord op de Commendatore deel 2 - Haruki Murakami
  5. Het tegenovergestelde van een mens - Lieke Marsman
  6. Tangerine - Christine Mangan :+1:t2:
  7. Harry Potter och Dödsrelikerna - J. K. Rowling
  8. On Sleep - Fleur Anderson
  9. Do No Harm - Henry Marsh
  10. Drift - Bregje Hofstede :+1:t2:
  11. De Witte Kamer - Samantha Stroombergen
  12. Maar je ziet er helemaal niet autistisch uit - Bianca Toeps
  13. The Three Escapes of Hannah Arendt - Ken Krimstein (graphic novel) :+1:t2:
  14. Invisible Women - Caroline Criado Perez :+1:t2:
2 likes

Joepie, ik ben genomineerd voor 2 prijzen/sta op 2 longlists. :blush: (Gouden Strop en Hebban Debuutprijs.) Goeie dag zo!

29 likes

HĂ© wat goed zeg! Gefeliciteerd

1 like

Dankjewel! Ik zag ze eigenlijk allebei totaal niet aankomen, dus dat was een extra leuke verrassing. :tada:

2 likes

Heeft iemand hier Catch 22 gelezen? Ik heb m bijna uit, maar ik vind het zo’n apart boek, wel heel grappig maar ook zo verwarrend en absurd.

Ik probeer wat meer klassiekers te lezen ipv detectives, maar dit leest zoveel langzamer.

2 likes

Ik ben net begonnen in Witte dood van Galbraith. Ik vind het een heel tof boek, maar ik val steeds in slaap, haha. Beetje jammer :frowning: En ik luister Een tweede kans van Jennifer L. Armentrout.

Hoi! Ik zit nog niet zo lang op dit forum en wil graag meekletsen :blush:
Heeft iemand al het boek over Anne Faber gelezen? Ik zit eraan te denken om hem te bestellen.
@LastYoungRenegade ik ben benieuwd hoe je ‘Een tweede kans’ vindt. Heb zojuist ’ Het probleem met voor altijd’ van Jennifer Armentrout gelezen en die vond ik best goed!

Ik ben hem aan het lezen. Ik vind hem wel interessant. Je leest veel over hoe de zoektocht gegaan is en hoe de politie heeft gehandeld.

1 like

Bedankt! Ik heb hem nu ook besteld, het inkijkexemplaar op bol.com ziet er goed uit!