Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben Vernon God Little aan het lezen, paar jaar terug aangeschaft toen ik English Literature volgde. Nooit uitgelezen, maar kwam wel een paar post-its tegen met aantekeningen. Zou nooit een goede literatuurstudent zijn geworden hahaha, haat het om in boeken te schrijven. Al lees ik wel eens wat waar mn vriend in heeft geschreven tijdens zijn studie (Nederlands) en dat vind ik juist heel leuk.

Ben die aan het luisteren. Heel heftig wel.

1 like

Ik heb De verborgen geschiedenis eindelijk uit haha, nog altijd zeer onder de indruk. Ben ook Why we sleep aan het lezen van Matthew Walker, echt een aanrader als je van non-fictie houdt! Gaat over hoe en waarom mensen en andere dieren slapen.

En later vandaag ga ik in Nine perfect strangers beginnen, heeft iemand die al gelezen?

1 like

Heeft iemand 4 3 2 1 van Paul Aster gelezen?Het zijn 4 levensverhalen over dezelfde persoon, hoe het leven anders kan lopen als er steeds net iets anders gebeurt. Ben nu op 2/3e van 1000 pagina`s (:dizzy_face:) en vind ‘m wel goed.
De schrijver maakt alleen zulke enorm lange zinnen dat ik best wel vaak een stuk oversla.

2 likes

Even een vraagje. Als je een Engels e-book op je Kobo e-reader zet, is er dan ook een Engels woordenboek aanwezig of werkt het woordenboek enkel bij Nederlandse boeken?

Volgens mij ook een Engels woordenboek! Heb mijn Kobo al een tijdje niet aan gehad en weet even niet waar hij is, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

1 like

Nee, werkt ook bij Engelse boeken. Hoewel sommige specifieke woorden er niet instaan.

1 like

Ik ben net begonnen in Eleanor Oliphant is Completely Fine en vind het tot nu toe al een leuk boek! Kan niet wachten om verder te lezen

6 likes

Het achtste leven (voor Brilka) van het weekend uitgelezen en ik denk er nog steeds aan. Dan weet je dat het een goed boek was.

2 likes

Ik zal mijn lijstje weer even aanvullen.

  1. Are We All Lemmings and Snowflakes? - Holly Bourne :iphone: :-1:
  2. Kian - Tijan :loudspeaker: :metal:
  3. Obsidian - Jennifer L. Armentrout :loudspeaker: :metal:
  4. Maar je ziet er helemaal niet autistisch uit - Bianca Toeps :+1::open_book:
  5. The Risk - Elle Kennedy :+1: :iphone:
  6. Onyx - Jennifer L. Armentrout :loudspeaker: :metal:
  7. Opal - Jennifer L. Armentrout :loudspeaker: :metal:
  8. Leugens & Lattes - Lauren Weisberger :metal: :open_book:
  9. Before I Go - Colleen Oakley :loudspeaker: :medal_sports:
  10. Duw me weg, houd me vast - Vanessa Garden :loudspeaker: :metal:
  11. Onafwendbaar - Natasha Madinson :-1: :iphone:
  12. Een tweede kans - Jennifer L. Armentrout :loudspeaker: :metal:
  13. Nooit meer bang - Gaby Rasters :loudspeaker: :metal:
  14. Witte dood - Robert Galbraith :open_book: :+1:
  15. Als ik val - Storytel original :loudspeaker: :metal:

Ik lees nu Filty Rich Boys van C.M. Stunich en luister Verras me van Sophie Kinsella.

@anon23538476 Het probleem met voor altijd is 1 van mijn favorieten van haar :slight_smile: Een tweede kans was best prima, vond ik. Zowaar ook eens een goede vertaling.

Ik heb een Goodreadsvraagje. Misschien dat iemand hier het antwoord weet.
Bij sommige boeken geeft Goodreads het verkeerde (of zelfs geen) aantal pagina’s weer. Kan je dat als gebruiker ergens aanpassen? Ik kan het niet vinden in de app.

Ik had voor dit jaar een leesdoel van 25 boeken ingevuld en zit inmiddels al op 13 boeken. Bem best tevreden met mezelf. Ik heb de smaak echt weer te pakken!

In de app lukt het me ook niet om dit te veranderen maar vaak heb je dan net een andere editie van het boek. Via de webversie kun je als je op het boek klikt en op de pagina van het boek bent, ook ergens klikken op see all editions en dan de juiste uitkiezen

1 like

Thanks! Ga ik dit weekend eens proberen :smile:

Ja ik heb die ook gelezen! Het concept vind ik interessant maar alles zou verteld kunnen worden in een paar 100 pagina’s minder

Ik heb bijna Naomi Alderman - The Power uit, is wel ok boek maar niet wauw. Ik had er meer van verwacht.

Dit kan ook via de app! Via book details en dan editions :slight_smile:

1 like

Haha die ben ik toevallig nu aan het lezen! Leuk idee, maar ben nog niet onder de indruk.
Wat betreft 4321, I’m with you, was er op het einde wel klaar mee

1 like

Same!! Ik heb die een paar maanden terug uitgelezen en achteraf dacht ik echt: zo’n tof idee/concept, hier had meer uit gehaald kunnen worden. Wel jammer.

Edit: over The Power heb ik het

1 like

Ik hoop niet dat deze vraag al eens eerder gesteld is: Hebben jullie tips voor schrijvers vergelijkbaar met Dan Brown? Ik ben ontzettend fan van zijn boeken vanwege alle details van kunst en religie. Het thrillergedeelte is leuk, maar hoeft niet. Ik heb alle boeken van Jeroen Windmeijer al uit, las ook al Steve Berry en die vond ik ook goed. Het negende gebod van Chris Houtman vond ik helemaal niets. Iemand een idee?

1 like

Je kan ook het isbn van jou boek intypen, dan heb je als het goed is meteen de juiste versie en het juiste aantal pagina’s. Vooral bij boeken waar 100 edities van zijn is dat een stuk makkelijker haha

2 likes

Geweldige tip! Ga straks gelijk even kijken :smile: