Het algemene boekentopic (Deel 1)

Doordat de serie weer begonnen is, ook maar weer eens verder in de boeken. De eerste twee las ik in 2014, vorig jaar de eerste helft van de derde en nu dus het tweede deel van drie. Werd dus ook wel weer eens tijd haha.

1 like

Vandaag mijn eigen read-a-thon gehouden (wel van 12 uur ipv 24) en heb gewoon 721 pagina’s gelezen :clap:

15 likes

Ik heb gister Haar naam was Sarah kunnen scoren voor 50 cent! Had alleen de film gezien en ik hoor van iedereen dat het boek nog mooier is dus ben benieuwd.

3 likes

Het boek is idd veel mooier dan de film. Dit is de enige boek die ik meerdere keren heb gelezen. Ik moest bij sommige stukken huilen, omdat ik zo meeleefde.

Oh nu ben ik nog blijer met m’n aankoop!

1 like

Ik lees onder andere The Queen’s Rising voor een leesclub en iedereen is heel enthousiast. Ik niet bepaald. Zit nu op 78 bladzijdes en vind hem nu wel 1 ster waard :stuck_out_tongue:

Verder bezig met het vervolg op Filty Rich Boys: Bad, Bad, Blue Bloods. En ik luister Origin, deel 4 in de LUX-serie :slight_smile: Lekker veel gelezen afgelopen paar dagen :smile:

@punaise als het aantal pagina’s echt niet klopt kan een Goodreads librarian het aanpassen! Je kan je ook aanmelden om librarian te worden, volgens mij is die toelating best wel soepel (ik ben er bijv. ook eentje).

2 likes

Ik ben bezig met to Kill a mockingbird en gelukkig staat er ook wel een luisterboek op YouTube maar wat een taaie materie, kom er bijna niet doorheen.

Ik heb ‘m in het Nederlands gelezen en vond het juist wel ontspannen lezen. Maar ik denk dat het ook wel je genre moet zijn

Ik kom er steeds niet doorheen. :unamused: Zou dat komen omdat ik al auteur ben?

Bijna The Heart’s Invisible Furies van John Boyne uit, jammer genoeg, want liefde voor zijn schrijfstijl. Ik ga hierna aan Jij kan me helpen van Kristin Harmel beginnen denk ik.

En de shortlist van de Gouden Strop (en de Schaduwprijs) wordt aanstaande woensdag bekendgemaakt trouwens! Stiekem toch spannend of ik erop sta, ook al moet ik tegen gevestigde namen en oud-winnaars opboksen haha, voor de GS in ieder geval.

Edit: Iemand toevallig al Anne van Hans Faber gelezen?

Zou wel kunnen denk ik, ik ben het namelijk ook vrij makkelijk geworden! Wel een tijd geleden al, dus misschien is het strenger geworden ook?

Wat moet/mag je allemaal doen als librarian?

Nee, maar ik ben wel heel benieuwd naar dat boek over Anne. Maar aan de andere kant vind ik het ook weer … ja, ik weet niet. Toch over de rug verdienen van dit misdrijf ofzo?
Ik weet dat het familie is die het geschreven heeft en dat ze het deels doen voor de overheid, om die wakker te schudden.

En ik geloof dat ik librarian was, maar nu niet meer. Zou zoveel handiger zijn, want dan kan ik mijn eigen dingen aanpassen bij mijn boeken :joy:

Je kan in ieder geval alle informatie over boeken aanpassen en boeken samenvoegen/verwijderen, maar het fijne weet ik er niet van.


Even opgezocht:
How do I become a librarian?

If you have added 50 books and would like to become a librarian, you are welcome to apply here.

Applicants who are accepted to the Goodreads Librarian program will be notified by email. Please note that no notification is sent if an applicant is not accepted to the program.

What can librarians do?

Goodreads members with Librarian Status can edit book and author data, add book covers, and combine different editions of books. Each book and author has one unique entry in the Goodreads database. Librarians help correct book issues, like if the data isn’t correct, or is missing things like the book description or URL.

Ik heb Kings and sorcerers van Morgan Rice uit. Die vond ik mwah, heb denk ik te veel van haar boeken gelezen en de schrijfstijl lijkt zo op elkaar. Nu ben ik bezig in Drie wensen van Liane Moriarty en in The name of the wind van Patrick Rothfuss. Die laatste is fantastisch, maar ik heb niet vaak genoeg rust in m’n hoofd om er voor te kunnen gaan zitten.

Nou ja, ik denk niet dat die vader gedacht heeft: ‘Goh, nu mijn dochter toch vermoord is kan ik er net zo goed wat euro’s aan verdienen.’ Ik weet dat het de oom is die meer het voortouw nam in het schrijven van het boek, maar die man was ex-journalist als ik het me goed herinner, dus lijkt me dan ook logisch. Ik las afgelopen week ook een interview in de Volkskrant en ik begrijp wel dat ze bang zijn dat het hele verhaal vergeten wordt nu Michael P. in de gevangenis zit.

En ah, werd bij jou de librarian-status weggehaald toen je Goodreads Author werd? Dan zal die theorie wel kloppen!

Herinner me ook ineens dat ik je nog een vraag wilde stellen. Ik zag vorige week of zo een blog van je voorbijkomen op Goodreads over gekochte recensies. Had daar nog nooit van gehoord, gebeurt dat ook in Nederland ja? Lijkt me bizar, ben benieuwd waar dan en welke auteurs dit doen. Ik heb wel eens van een collega gehoord (bij mijn normale baan) dat mensen in de VS een plek op de bestsellerlijst van de New York Times kopen. Ook al zoiets verbijsterends.

1 like

Nee, dat denk ik ook niet, maar het voelt ook niet helemaal oké ofzo. Ik weet niet. Misschien is het voor me te vers of zoiets. Scheelt misschien ook wel dat ik stukken van het zoekgebied ken en er regelmatig zelf kwam.

En nee, ik was hem volgens mij al eerder kwijt. Was ook niet bepaald actief. :slight_smile:

En volgens mij worden er in Nederland niet echt recensies gekocht, al zal het mij persoonlijk niet verbazen. Maar ik ga er vanuit dat de bloggers/auteurs die ik ken en volg het niet doen :wink: . Was overigens in een FB-groep waarin iemand beweerde dat ‘auteurs allemaal goede recensies kopen’.

De boeken die ik dit jaar tot nu toe heb gelezen:

Gelezen in 2019:

  1. De dag van de doden - Nicci French
  2. Broertje - Michael Berg
  3. Ik reis alleen - Samuel Bjork
  4. Het meisje op de weg – Michael Berg
  5. Hypnose - Lars Kepler
  6. De doodsvogel - Samuel Bjork
  7. Contract – Lars Kepler
  8. Het meisje in het ijs – Robert Bryndza
  9. De stalker in de nacht – Robert Bryndza

Het is wel duidelijk wat mijn favoriete genre is denk ik :laughing:(thrillers)
Ik vind ze allemaal aan te raden, behalve in de serie van Lars Kepler ga ik voorlopig niet verder, ik vond het tweede boek (Contract) te droog en saai.

Nu op zoek op Bol naar een nieuw boek (ik heb een kobo abonnement).

Ik heb net de hele David Hunter serie van Simon Beckett gelezen, misschien is dat wat voor je?

Ik ben nu ook bezig in het meisje in het ijs, nu op 45 % maar hij heeft het nét niet. Normaal lees ik thrillers zo snel mogelijk uit, maar dat heb ik bij deze helemaal niet. Ben nu al zeker een maand bezig.