Het algemene boekentopic

Boek nr 13 of 14 uit. Mooi! Als je The Curious Incident of The Dog in The Nighttime leuk vond: deze lijkt er een beetje op maar is eigenlijk nog beter

4 likes

Ik heb de afgelopen weken de laatste twee boeken van the Chaos Walking Trilogy gelezen (meer gebinged eigenlijk). Ik weet weer waarom Patrick Ness mijn favo YA-schrijver is. Het was echt zó goed, kan het iedereen aanraden. Ik lees nu trouwens And When the Ocean Was Our Sky (ook van Ness) en die vind ik tot nu toe ook erg mooi. Mooie illustraties ook.

Ik dacht, laat ik ook eens mijn lijstje van dit jaar tot nu toe posten! Ik wil voor 50 boeken gaan dit jaar, maar loop nog wel een beetje achter op schema daarvoor haha. Ben in heel veel, vooral non-fictie, boeken wel begonnen maar daar heb ik dan vaak 's avonds in bed geen focus voor dus dat schiet niet echt op :")

1. De moord op de Commendatore deel 1 - Haruki Murakami
  2. Economics: The User’s Guide - Ha Yoon Chang
  3. Nacht - Elie Wiesel :+1:t2:
  4. De moord op de Commendatore deel 2 - Haruki Murakami
  5. Het tegenovergestelde van een mens - Lieke Marsman
  6. Tangerine - Christine Mangan :+1:t2:
  7. Harry Potter och Dödsrelikerna - J. K. Rowling
  8. On Sleep - Fleur Anderson
  9. Do No Harm - Henry Marsh
  10. Drift - Bregje Hofstede :+1:t2:
  11. De Witte Kamer - Samantha Stroombergen
  12. Maar je ziet er helemaal niet autistisch uit - Bianca Toeps
  13. The Three Escapes of Hannah Arendt - Ken Krimstein (graphic novel) :+1:t2:
  14. Invisible Women - Caroline Criado Perez :+1:t2:
1 like

Joepie, ik ben genomineerd voor 2 prijzen/sta op 2 longlists. :blush: (Gouden Strop en Hebban Debuutprijs.) Goeie dag zo!

29 likes

Hé wat goed zeg! Gefeliciteerd

1 like

Dankjewel! Ik zag ze eigenlijk allebei totaal niet aankomen, dus dat was een extra leuke verrassing. :tada:

2 likes

Heeft iemand hier Catch 22 gelezen? Ik heb m bijna uit, maar ik vind het zo’n apart boek, wel heel grappig maar ook zo verwarrend en absurd.

Ik probeer wat meer klassiekers te lezen ipv detectives, maar dit leest zoveel langzamer.

2 likes

Ik ben net begonnen in Witte dood van Galbraith. Ik vind het een heel tof boek, maar ik val steeds in slaap, haha. Beetje jammer :frowning: En ik luister Een tweede kans van Jennifer L. Armentrout.

Hoi! Ik zit nog niet zo lang op dit forum en wil graag meekletsen :blush:
Heeft iemand al het boek over Anne Faber gelezen? Ik zit eraan te denken om hem te bestellen.
@LastYoungRenegade ik ben benieuwd hoe je ‘Een tweede kans’ vindt. Heb zojuist ’ Het probleem met voor altijd’ van Jennifer Armentrout gelezen en die vond ik best goed!

Ik ben hem aan het lezen. Ik vind hem wel interessant. Je leest veel over hoe de zoektocht gegaan is en hoe de politie heeft gehandeld.

1 like

Bedankt! Ik heb hem nu ook besteld, het inkijkexemplaar op bol.com ziet er goed uit!

Ik ben Vernon God Little aan het lezen, paar jaar terug aangeschaft toen ik English Literature volgde. Nooit uitgelezen, maar kwam wel een paar post-its tegen met aantekeningen. Zou nooit een goede literatuurstudent zijn geworden hahaha, haat het om in boeken te schrijven. Al lees ik wel eens wat waar mn vriend in heeft geschreven tijdens zijn studie (Nederlands) en dat vind ik juist heel leuk.

Ben die aan het luisteren. Heel heftig wel.

1 like

Ik heb De verborgen geschiedenis eindelijk uit haha, nog altijd zeer onder de indruk. Ben ook Why we sleep aan het lezen van Matthew Walker, echt een aanrader als je van non-fictie houdt! Gaat over hoe en waarom mensen en andere dieren slapen.

En later vandaag ga ik in Nine perfect strangers beginnen, heeft iemand die al gelezen?

1 like

Heeft iemand 4 3 2 1 van Paul Aster gelezen?Het zijn 4 levensverhalen over dezelfde persoon, hoe het leven anders kan lopen als er steeds net iets anders gebeurt. Ben nu op 2/3e van 1000 pagina`s (:dizzy_face:) en vind ‘m wel goed.
De schrijver maakt alleen zulke enorm lange zinnen dat ik best wel vaak een stuk oversla.

2 likes

Even een vraagje. Als je een Engels e-book op je Kobo e-reader zet, is er dan ook een Engels woordenboek aanwezig of werkt het woordenboek enkel bij Nederlandse boeken?

Volgens mij ook een Engels woordenboek! Heb mijn Kobo al een tijdje niet aan gehad en weet even niet waar hij is, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

1 like

Nee, werkt ook bij Engelse boeken. Hoewel sommige specifieke woorden er niet instaan.

1 like

Ik ben net begonnen in Eleanor Oliphant is Completely Fine en vind het tot nu toe al een leuk boek! Kan niet wachten om verder te lezen

6 likes

Het achtste leven (voor Brilka) van het weekend uitgelezen en ik denk er nog steeds aan. Dan weet je dat het een goed boek was.

2 likes