Het algemene boekentopic (Deel 1)

Foundryside wil ik ook nog heeeel graag lezen. Waar heb je hem besteld?

Bij Bol was ie het best geprijsd:

https://www.bol.com/nl/p/foundryside/9200000086488132/?promo=mhp_818_recentbekeken-MCM-slot_D99_product_1_&bltgh=nmascCrWamd77r4dMltJiA.5.7.ProductImage

Maar ga je ze dan nog een keer lezen of wil je ze echt als ‘object’/collector’s item?

Aha!

Ik heb boeken altijd meer als een verhaal in fysieke vorm gezien dan als waardevolle objecten an sich. Ik wist dus niet dat mooie edities willen bezitten een ding was tot ik het tegenkwam in dit topic. Maar ben er nu wel achter dat boeken ‘verzamelen’ een populaire hobby is onder leesfanaten. :biggrin:

En ik geloof dat vooral Engelse/Amerikaanse uitgeverijen daarop inspelen, klopt dat? De enige special edition uit Nederland die ik ken is die van Het Smelt.

Haha pff het is wel duidelijk wie hier de enige echte Booklover is.

2 likes

Hier wil ik zo graag een foto van!

1 like

Super tof!!! Ben jaloers :blush:

1 like

:heart_eyes:

1 like

Misschien een domme vraag, maar waarom heb je van sommige boeken een paar van dezelfde versie (half blood prince bv, die groene)? Zijn dat verschillende drukken of zijn ze toch anders?

1 like

Mooi :heart_eyes: Die special editions van classics op de derde foto ook, zo tof!

1 like

Haha dat is voor mij al een droom. Ik heb de 2-4 euro edities van het boekenfestijn, maar die zijn keilelijk :joy:

Het enige waar ik echt dure aankopen voor doe is Harry Potter. Ik heb deze edities https://www.bol.com/nl/p/harry-potter-and-the-chamber-of-secrets/9200000056257840/?suggestionType=browse . Echt achterlijk duur voor boeken eigenlijk

2 likes

Gelijk besteld, dit is een must buy voor mij. Looove Avatar! Wel duur door de verzending en mogelijk invoer, maar AVATAR!!! :heart_eyes:

3 likes

Ik heb mijn ereader herontdekt en ben weer veel aan het lezen, echt heeerlijk. Mijn favo schrijver is denk ik JoĂ«l Dicker, heb een paar jaar terug ‘de waarheid over de zaak Harry quebert’ gelezen en vond dat echt een geweldig boek. Heb onlangs ‘Het verhaal van de Baltimores’ gelezen en vond dat ook echt heel goed geschreven, zijn voor mij beide echt boeken die je wil blijven lezen en waarin hij met zijn schrijfstijl alles mega interessant houdt. Echt aanraders!

Ik kom hier net naartoe om te posten dat ik zojuist het nieuwe boek van JoĂ«l Dicker, ‘De verdwijning van Stephanie Mailer’, heb uitgelezen. Toevallig @Musa :smile: Mijn verwachtingen waren hoog omdat ‘De waarheid over de zaak Harry Quebert’ Ă©Ă©n van mijn lievelingsboeken is. Toch vond ik dit nieuwe boek een tegenvaller. Ik vond het ongeloofwaardig, overdreven, vond dat er veel te veel verhaallijnen door het boek liepen en de dialogen vaak tenenkrommend, hoewel die naarmate het boek vorderde wel beter werden. Ik kwam er daardoor niet zo goed doorheen en de ontknoping vond ik ook niet heel spectaculair. Wel ben ik benieuwd naar ‘Het verhaal van de Baltimores’, die heb ik nog niet gelezen!

Ik had gelezen dat dat boek idd heel erg tegenviel! Heb daarom toen besloten het boek van de baltimores te lezen en die vond ik echt heeeel goed! Echt vergelijkbaar met de waarheid over de zaak Harry quebert, dus raad hem je echt echt echt aan :slight_smile:

1 like

Van het weekend Finale van Stephanie Garber binnengehad en vandaag Godsgraf van Jay Kristoff gekocht :heart_eyes: Godsgraf is wel echt duur, 30 euro voor een paperback :open_mouth: Het is dat ik nog een VVV-bon had
 Normaal zou ik hem dan in het Engels kopen, maar deel 1 vond ik het Nederlands al knap pittig.

En ik heb net De Zwendelprins uit van Rima Orie, dus kan nu verder met Finale.

Gisteren Heks van Camilla Lackberg uitgelezen. Achteraf gezien snap ik niet dat ik de moeite deed hem uit te lezen, want ik vind het echt een van de slechtste boeken die ik de afgelopen tijd gelezen heb (ok, niet dat dat er nu heel veel zijn). Vond de schrijfstijl heel truttig, er werd veel te veel uitgelegd, en ik ergerde me aan de focus op uiterlijk (van elke vrouw werd meerdere keren omschreven hoe knap ze was, of juist hoe lelijk in vergelijking met anderen). Daarnaast kwamen er echt teveel thema’s naar voren en vond ik het ook weer niet zo spannend.

Nu verder met Vader, die ik nog als fysiek boek heb liggen. Al heb ik wel echt mijn ereader herondekt, wat leest dat fijn zeg.

2 likes

Cover reveal! The Toll van Neal Shusterman, derde deel in The Arc of a Scythe trilogie.

Om even dit topic te uppen.

2 likes

Oh, heel tof vind ik! Alleen die twee op de achtergrond wel heel vergelijkbaar met Thunderhead?