Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ja, praktisch hetzelfde inderdaad. Had zelf ook wel een andere kleur dan groen verwacht (gezien Thunderhead). Maar alsnog wel tof ja!

Tof!

Als ik mijn huidige boek uit heb ga ik beginnen in de eerste!

1 like

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Ik ga nu in Foundryside beginnen, ben enorm benieuwd.

Ik heb dit boek een tijdje laten liggen omdat het 1. best veel focus en energie vereist en 2. best wel eng is en ik het dus liever niet 's avonds lees als ik alleen ben, haha… maar ik zit er nu weer helemaal in en het is zo’n tof boek.

Verder zit ik in een Liane Moriarty-periode (iemand nog 'domestic thriller-'aanraders?). Na Big Little Lies heb ik Nine perfect strangers en Truly madly guilty gelezen en ik ben nu begonnen in The husband’s secret.

Joe, nieuw hier! Heb een aantal posts teruggelezen.
Zag dat er gevraagd werd of iemand het boek van Anne al had gelezen; ik heb het onlangs gelezen. Indrukwekkend boek. Maar in mijn ogen meer om de overheid wakker te schudden. Het idee komt trouwens wel echt vanuit de vader. Zonder al te veel te spoilen: hij heeft zelf onwijs veel onderzoek gedaan en voelt veel onrecht door fouten die zijn gemaakt.
Ik vond dat hij wel heel vaak in herhaling viel; daarom heb ik zijn nawoord ‘gescand’ gelezen. Hij benoemde alles nog eens wat al 20 x verteld was.
Maar alsnog: zeker de moeite waard om te lezen!

3 likes

Zou ik normaal niet zo gauw naartoe gaan, maar Victoria Schwab komt en nu ga ik er nog even over nadenken. :sweat_smile:

1 like

Ik heb precies hetzelfde! Ik ben eigenlijk allang de YA-leeftijd voorbij, maar voor haar zou ik het misschien toch wel doen.

1 like

Ik ben weer een beetje aan het lezen. (ik las altijd heel veel maar tegenwoordig kan ik me zoveel slechter concentreren) maar dit jaar heb ik deze twee boeken gelezen en ik vond ze allebei echte aanraders;

Maar nu ben ik op zoek naar nieuwe boeken en ik vroeg me af of iemand tips had voor fijne wat lichtere literatuur van Ierse schrijvers of gesitueerd in Ierland, aangezien ik daar binnenkort naartoe ga

2 likes

Oeps, ik heb per ongeluk de Barnes & Noble leeggekocht en had eergister ook al een boek in The New York Public Library gehaald.

:grimacing:

1 like

Foto van aankopen aub. :heart_eyes:

Als ik terug in het hotel ben! :ok_hand:t2:

Ik kocht trouwens de eerste dag ook 5 ebooks dus ik heb er lekker veel geld doorheen gejaagd aan boeken deze week. (Anne van Hans Faber, Vallen is als vliegen van Manon Uphoff, Sadie van Courtney Summers, Zout van de zee van Ruta Sepetys en Laura H. van Thomas Rueb.)

1 like

Ik vind alle boeken die ik tot nu toe van Roddy Doyle heb gelezen aanraders. Niet per se heel luchtig, maar wel heel goed. Ben begonnen met The Barrytown Trilogy.

1 like

@Foucher

:grimacing: Wat een vriendin en ik mee hadden en hebben gekocht voor 3,5 dagen New York (en ik heb ook nog een eReader mee).

9 likes

Iets van Colm Tóibín misschien? Ik heb zelf alleen Brooklyn gelezen maar vond die wel fijn.
En misschien een vreemde tip: Holding van Graham Norton? Ik heb deze zelf nog niet gelezen, maar hij kreeg wel goede recensies en ik vind zijn schrijfstijl verrassend leuk.

1 like

Dubliners van James Joyce? Zijn korte verhalen, niet allemaal even leuk of interessant maar die kun je dan ook gewoon overslaan.

1 like

image

Ennnn deze nu besteld (preorder).

2 likes

Mensen die van fantasy houden, Foundryside is echt wel een aanrader hoor! Vind het echt interessant. Wil eigenlijk verder lezen, maar ben moe. Dilemma.

Ik heb hem net besteld! Heel benieuwd.

Ik moet zo naar een vergadering en ik wil niet, heb hem bijna uit. :joy:

Laat weten wat je er van vindt aub! Ik wil over dit boek praten, haha.

Duimen jullie voor me vandaag? :grimacing: Uitreiking Gouden Strop, zo spannend. :weary: Ik verwacht totaal niet dat ik ga winnen en toch heb je er stiekem een beetje hoop voor of zo.

18 likes