Het algemene boekentopic (Deel 1)

Cool, ik wist niet dat de Vlaamse media er ook mee bezig was! Ik heb zelfs de NOS gehaald, zo tof. Het was ook mijn eerste en laatste kans deze prijs als twintiger te halen, dus extra mooi.

Hoop zo dat dit veel goeds gaat doen voor het boek en mijn toekomstige boeken. :blush: Wat een droomstart zo, qua prijzen.

9 likes

Gefeliciteerd @Celeone!

1 like

Ik weet nog steeds niet of ik dat boek wil lezen. Is van Donna Tart toch? Ik vond De verborgen geschiedenis supertof, maar De kleine vriend echt afschuwelijk.

Ik lees nu Eline van Michelle Visser en ik kom er dus echt zo traag in. Het is wel boeiend, maar geen ‘dit lees je in een dag weg’ boek.

1 like

Ja, is inderdaad door haar geschreven! Ik vond het echt moeilijk om erin te starten maar eenmaal je helemaal in het verhaal zit, heb je er geen spijt van. Sommige stukken lees je en dan voelt het alsof je er ook bent. Aanrader vond ik.
Hopelijk doet de film het boek eer aan!

1 like

Boeken besteld! :dancer:



4 likes

Ik ben bezig in The Handmaid’s Tale, zit ongeveer op de helft, en merk dat ik er echt nare gedachten van krijg. Iemand die het al gelezen heeft en kan vertellen of het een geruststellend einde heeft? Ik twijfel namelijk of ik het wil uitlezen.

Snap ik! Ik zet het even in een spoiler voor het geval ik te veel verklap:

Einde Handmaid's Tale

Wat ik me van het boek kan herinneren is dat het einde geruststellend is met betrekking tot de hoofdpersoon, maar ik zou het niet per se een gelukkig einde noemen. Er is ook een epiloog waarin er wat meer afstand is tussen Gilead en de maatschappij ten tijde van de epiloog (jaren later), dat zet dingen ook wel in perspectief. Ik zou het als ik jou was niet forceren maar misschien kun je het nog even aankijken?

1 like

Ik snap je ook, ik ben om die reden de tv-serie niet gaan kijken ondanks goede reviews, zo naar.

Mogelijk nog aanvulling

Het is wel echt een open einde, je weet niet zeker hoe het afloopt. Maar de laatste gebeurtenis is waarschijnlijk wel een goede voor haar. Ik vond het teleurstellend omdat het zo’n open einde was, maar ik denk dat het voor je gevoel wel een meer hoopvol einde van het boek is dan middenin stoppen.

1 like
Samenvatting

Ah ok, toch fijn om te weten dat het alleszins voor het hoofdpersonage beter wordt. Dan lees ik toch nog even verder. Thanks! :blush:

1 like

Ik vind het soms leuk om misdaadthrillers te lezen, lekker spannend en leest makkelijk weg. Maar vaak ga ik naderhand reviews lezen op goodreads en staan er vaak dingen als “Leuk boek maar het was al lang duidelijk wie de dader was!” Dat weet ik dus nooit en dan voel ik me een beetje onnozel haha.

Maar anyway, waarom ik hier eigenlijk kwam: hebben jullie nog goede tips in dit genre?

1 like

De witte kamer van @Celeone :wink: Vogelman van Mo Hayder, Noordzeemoorden van Isa Maron, David Hunter serie van Simon Beckett, Riley Paige serie van (geen idee kan ik me even niet herinneren)
Heb nog een hele lijst maar dan moet ik even zoeken

3 likes

Waar ik woon is enkel een winkel met een maar heel erg beperkt aanbod van Engelstalige boeken. Nu zag ik Windwitch en Bloodwitch daar wel staan (maar dan in verschillende edities), dus ik heb ze niet meegenomen. Net wel besteld, was er wel al langer benieuwd naar en dan kan ik ze bingereaden. :relieved:

Wat zijn leuke booktubers die content maken in het Nederlands? Misschien kleine youtubers die wel regelmatig up loaden.

Ben nu het boek Hex aan het lezen, merk dat ik het verhaal enger vind dat ik eerst dacht. Word toch wel een schijterd als het donker word haha. Vooral als ik s nachts naar de wc moet. Ga het nu alleen nog overdag lezen. En s avonds harry potter.

1 like

Ik heb hem vorige week uitgelezen en bij mij was het juist andersom! Moet zeggen dat ik het begin wel creepier vond dan de rest. Ben je al ver?

1 like

Vlogboek is interessant.

1 like

Is eigenlijk ook het enige actieve kanaal dat ik ken - zijn er nog meer? :scream: Volgens mij zijn ze allemaal nagenoeg ‘dood’.

@Norma @Briseis Ik vond HEX juist een beetje richting een parodie gaan bijna. Of nou ja, het is niet helemaal het woord dat ik zoek, maar ik vond het horror met een knipoog of zo. Ik vind het ook wel mooi dat iedereen een boek zo anders kan beleven. Dat is met Dolores Dolly Poppedijn ook zo, merk ik aan de reacties.

En Briseis, ik heb trouwens door jou Sharp Objects gekocht omdat je me dat een jaar geleden of zo eens aanraadde. Lekker laat, maar toch!

Nu bezig in Where the Crawdad’s Sing van Delia Owen.

3 likes

Dit gevoel kreeg ik ook. Het had echt iets belachelijks op bepaalde momenten en dat haalde de spanning er voor mij zeker af. Ik heb de versie met het ‘nieuwe einde’ gelezen, maar ik vermoed dat het originele einde dit gevoel nog zou hebben versterkt.

DDP is natuurlijk totaal over de top qua schrijfstijl en register etc., weet nog niet helemaal wat ik daarvan moet vinden. Vond het vrij voorspelbaar maar wel lekker naar en gewaagd. Ben ook benieuwd naar Echo trouwens, heeft iemand dat boek al gelezen?

En ha, leuk dat je Sharp Objects gaat lezen! :smiley:

HEX vond ik trouwens wel onnodig smerig/smakeloos en grof op bepaalde momenten, maar misschien ben ik gewoon erg gevoelig.

3 likes

Ik ga binnenkort naar het schrijversbezoek van Thomas Olde Heuvelt in Roermond! Ik ben benieuwd.

1 like

De Online Bibliotheek heeft een leuk actief account op Instagram.

1 like

Ik Ben op blz 170 redelijk in het begin dus. Vind vooral dat bovennatuurlijke eng, maar daar heb ik al snel last van. Vind het tot nu toewerken goed boek.