Het algemene boekentopic (Deel 1)

Zag vanavond dat ik op de homepage van de Bruna sta, gewoon even gesandwitcht tussen Thomas Olde Heuvelt en Karin Slaughter. Dat is toch wel cool hoor. :sunglasses:

–

Veel plezier, @Freya_n! Ik ken de Online Bibliotheek niet op Instagram, ik hou ze in de gaten. Wel leuk, die book battles.

En ik vergat te vragen: Heb je wel elders het originele einde gelezen van Hex, @Briseis? Ik heb er ooit een omschrijving over opgezocht, maar nooit zelf gelezen.

5 likes

Nee dat niet!

@Norma ja dat snap ik, ik vind dat ook altijd wel creepy. Liever een vent met een kettingzaag dan een paranormaal monster.

Lijkt er trouwens nu op dat ik heel negatief ben over HEX, maar ik heb er echt van genoten. Maar meer als pageturner en psychologisch verhaal dan als ‘horror’.

1 like

Deze 2 gekocht bij de kringloop. Helaas stond Am I normal yet er niet ook bij :slight_smile:
Ben wel benieuwd. Kent iemand deze al?

Vriendin van me is helemaal fan van die linker. Ik heb ze allebei wel in de kast staan, maar nog niet gelezen.

Zelf ben ik bezig in De Fout van Elle Kennedy en Pretty Reckless van L.J. Shen.

Oeh leuk! Ik moet nog even volhouden dan, want ben in de rechter begonnen :smile:. Begin is goed!

1 like

Nou, die Avatar: The Last Airbender box is geannuleerd en ik ben enorm teleurgesteld. Het is niet de fout van diegene van de box, maar alsnog, ik had me er enorm op verheugd. :pensive:

Ik ben nu Lampje aan het lezen en het is zo’n leuk, lief boek. <3

2 likes

Jaaaaa! Ik werk in een bibliotheek en alle collega’s hebben het gelezen. Zo’n lief boek!

2 likes

Ik had mijn reading challenge op 50 gezet, maar ik heb hem dus net gehaald :sweat_smile: Heb hem nu veranderd in 75.

7 likes

Ik ben nu bezig in Hex, hoewel ik de eerste 25 paginas vooral een wirwar van namen en gebeurtenissen vind, kom ik er nu rond pagina 60 helemaal in, en ik ben nu benieuwd naar de rest van het verhaal!

3 likes

Heeft iemand nog aanraders die ik voor mijn lijst kan lezen/luisteren? Het moet een Nederlandse schrijver zijn, dus niet vertaald. Ook wil ik liever geen ‘geschiedenisverhaal’ want dat kan ik nooit zo goed volgen dus dat maakt het lastig.

1 like

Op welk niveau zit je bij Lezen voor de lijst?

Ik moet gemiddeld rond de 3 zitten! Dus het liefst niveau 3 of 4.

Ik zie meteen Alles wat er was van Hannah Bervoets staan. Dat boek pakt je meteen zodra je begint te lezen. Het wordt heel veel geleend bij ons :slight_smile: Het diner van Herman Koch is eigenlijk ook een prima, begrijpelijk boek. Maar, ik zou zeker voor Hanna Bervoets gaan!

1 like

Die is inderdaad goed dankjewel! Helaas beide boeken al gelezen
 ken je nog boeken van andere schrijvers die erop lijken qua thema of schrijfstijl?

Weerwater van Renate Dorrestein. Zelfde gevoel als bij Alles wat er was.

1 like

Wauuuw nu al! Echt knap zeg

Ik vond de boeken van kader abdollah heel mooi en het leest makkelijk weg! Huis van de moskee las iedereen van hem in mijn examenjaar. Een ander boek dat me wel is bijgebleven is Tirza van arnon grunberg. Of een aanrader is ook wel turks fruit van jan wolkers is met veeeel seks wel maar vond ik echt een mooi boek.

1 like

Ik heb laatst het vorige meisje van J.p Delaney gelezen en vond het wel een spannend boek! Had hem ook zo uit

1 like

Ik vond van mijn lijst Alleen maar nette mensen van Robert Vuijsje en Het gouden ei van Tim Krabbé boeken die goed te lezen en vermakelijk waren. Allebei niveau 3. Toen ik in de boekenwinkel werkte merkte ik dat Bonita Avenue (niveau 4) echt mega populair was, dus misschien is dat wat?

1 like