Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Haha ik ging nu even kijken welke auto het was en door jouw beschrijving dacht ik aan zo’n enorme mercedes of bmw ofzo. Ik vind zo’n volvo juist wel een auto waarbij ik denk dat je echt waar krijgt voor je geld. Alhoewel hij wel echt belachelijk duur is haha. (Het gaat dus om een volvo xc90)

5 likes

Dat begreep ik inderdaad haha. Maar ‘Bram in de buurt’ is ook van slam. Vandaar dat ik hoop dat Dee dat niet over gaat nemen tot Bram terug is.

2 likes

Ik bedoel er niet mee dat je geen waar krijgt voor je geld hoor. Het is een geweldig auto qua mogelijkheden en techniek, maar vooral zo extreem groot.

Impopulaire mening dan denk ik maar ik vind dat oprecht heel interessant om te weten en het ook wel waard om te vermelden in een voorstelrondje. (Ik vind sowieso dat Nederlanders echt te weinig trots zijn/respect hebben voor studies en titels. Je hebt daar hard voor gewerkt en er wordt in weinig landen zo weinig aandacht aan besteed als hier. Bij mijn buitenlandse vrienden is het bijv. heel normaal dat niet-vrienden je aanschrijven met je titel. Ik vind het ook wel echt heel goed als dit soort dingen meer aanzien hebben dan aangeboren status/titels.)

Maar bij rechtenstudenten valt het me gewoon extra op. Dat lijkt wel een speciaal soort bewijsdrang. Of houden gewoon van hun studie ofc. :stuck_out_tongue:

10 likes

Wat een godsgruwelijk saai artikel

4 likes

Maar dit is toch ook typisch iets voor studenten en mensen die net afgestudeerd zijn? Als je een paar jaar werkt, vindt vrijwel niemand het meer boeiend welke studie je hebt gedaan.

16 likes

Ja dan stel je je voor en vermeld je eerder je werk denk ik?

Is dat zo? Ik heb dat nog nooit meegemaakt dat iemand tijdens het voorstellen ook meteen benoemt wat voor werk diegene doet. Als het dus geen werksituatie betreft. Zou dat ook vreemd vinden. Je bent je werk niet toch? Het komt tijdens een gesprek vast wel aan bod. Maar omdat meteen te noemen? Maar goed, de kans is groot dat ik niet in dezelfde kringen verkeer als jij, met je rechten :stuck_out_tongue:

11 likes

Ik weet het niet hoor! Ik zeg altijd gewoon mijn studie/werk als ik me moet voorstellen in zo’n rondje waarbij je echt een verhaaltje over jezelf moet vertellen. Verder is er ook niet echt veel boeiends gaande in mijn leven namelijk.
‘Hoi ik ben Flamoes en ik ben 25 en ik houd van leuke dingen doen met vriendinnen.’

Als ik me gewoon voorstel aan iemand zeg ik gewoon mijn naam uiteraard.

(Over een jaar ga ik me wellicht voorstellen als Mr. Flamoes. :p… nee grapje.)

9 likes

Ik vind het enorm interessant als het ertoe doet. Op mijn werk vind ik het bijvoorbeeld erg relevant omdat het ook aangeeft wat je mee neemt en in uitgebreidere gesprekken hoor ik ook graag wat iemand geleerd heeft. Maar bij een buurtborrel vind ik het best raar dat dat het belangrijkste is dat je over jezelf te vertellen hebt, als het niet meer je primaire tijdsbesteding is.

7 likes

Nou jongens, ik ben Lula en ben op mijn werk aangekomen waar ik kunstgeschiedenis voor heb gestudeerd dus later meer van mij!

39 likes

Die voorstelrondjes zijn altijd sowieso mega kut vind ik want ik voel me altijd zo’n no-lifer naast alle mensen wiens hobby ‘reizen naar exotische bestemmingen, hot yoga, wielrennen, marathons lopen, ottolenghi koken, etc.’ is.

Wat ik voor studie doe klinkt dan wel beter dan: ‘ik kijk filmpjes van mensen hun leven en praat daar over op een forum.’

81 likes

Haha ik ben ook zo’n typisch: terrasjes-met-de-meiden-meisje met een voorkeur voor trash-tv. Dus dan zit ik altijd: ‘welke interessante hobby kan ik nu verzinnen zodat mensen denken dat ik nog enigzins inhoud heb’.

39 likes

Andersom vind ik ook irritant. Als je bij een cursus of werkgerelateerde bijeenkomst bent waar iedereen zich moet voorstellen, waarbij het dus echt alleen boeiend is wat iemands functie precies is, en dan krijg je “Ik ben Gerda, ik woon in Boekel, ben getrouwd en heb 2 kinderen van 7 en 9, Tom en Saar.” Echt interessant man. :roll_eyes:

25 likes

En dan nog beledigd zijn als je niet hebt onthouden dat Max niet haar kind is maar haar hond.

15 likes

Ik ben het hier echt wel mee eens, je mag best benoemen wat je hebt gestudeerd want je hebt daar ook vaak jaren hard voor gewerkt en ook veel geld aan besteed. Je beroep of studie is ook een groot deel van je leven, je bent over het algemeen veel meer uren op je werk dan thuis in je huis. Niet gek dat het meestal na je naam nogal snel genoemd zal worden.

3 likes

Ja precies!
Overigens vind ik het überhaupt interessant hoor, ook als mensen niet gestudeerd hebben/iets heel anders doen. Misschien kwam dat niet zo over omdat ik het had over die studie en titels, maar dat is gewoon wat ik heel erg merk t.o.v. buitenlandse vrienden. Voor hen is het veel normaler terwijl het hier vaak opschepperig klinkt.

1 like
Same

Dit ben ik ook trouwens, precies haha (maar dan de mr titel op zak) dus aangenaam, mr. Puntzak. 25 en leeft voor het show je laatste aankopen topic op een forum oh en studeert nog dus (2e studie).

8 likes

Ik vind zeggen wat je gestudeerd hebt niet opschepperig, maar vind een diploma ook niet per se bewonderenswaardig. Maar ik snap dat als je zelf nog studeert het een belangrijk onderdeel van je leven is, alleen zoals @lula zegt boeit het niet zoveel meer 5 jaar later (tenminste ik hoop dat je dan alweer andere leuke dingen gedaan hebt en verder ontwikkeld bent). En van sommige moderne Engelse business-woorden studies heb ik geen idee wat ze zijn en ik vind het zooooo cringe als dan zo’n jonge streber me dat vertelt met een blik van ‘jij weet wat dit is en vindt mij nu heel slim’.

Maar ja ik geef les aan de universiteit dus ik weet alles over alles.

5 likes

Misschien moet ik de volgende keer dat ik mezelf moet voorstellen in zo’n rondje gewoon iets compleet anders verzinnen.
Hoi ik ben Flamoes en ik ben Antrepenoer en mijn hobby is ondernemen en lekker hard gaan in het leven.

(Sorry zal ff kappen met slowchatten maar mijn college RECHTEN is uitgevallen dus ik heb niks te doen.)

20 likes