Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Ik ging wel eens naar zo’n soort medium en heb een keer gevraagd waarom het zo oneerlijk is dat ik uit zo’n fijn gezin kom en anderen niet.

Hij zei destijds ook dat mijn ziel mijn ouders had gekozen. Kan dat nog steeds niet begrijpen, en heb elke keer daarna weer aan hem gevraagd waarom andere zielen in hemelsnaam kiezen voor ouders die ze mishandelen en dergelijke. Hij probeerde dat rustig uit te leggen maar het antwoord was in ieder geval niet bevredigend genoeg om te blijven hangen.

Inmiddels ga ik er ook niet meer heen, mede door dit soort verwarrende uitspraken.

2 likes

Ik keek vroeger altijd de proefwerk video’s van Teske en ik vond die heel leuk, inmiddels heeft haar vriend Mert dat concept overgenomen maar ik kan echt niet lang naar hem kijken. Vind hem vrij druk en overdreven dus haak vaak na een minuut of 2 al af. Hoop stiekem dat Teske zelf weer die video’s gaat maken maar die kans is vrij klein.

2 likes

Nu je het zegt. Ik had als bevruchte eicel toch het handboek moeten lezen “Kies de juiste ouders”. Helaas had ik het op dat moment te druk met innestelen. :wink:

8 likes

Nu heb ik zin in chips :no_mouth:

Leuke kookvideo weer. Mooi in beeld gebracht.

72 likes

13 posts were merged into an existing topic: “kinderen kiezen hun ouders”

Wat ontzettend verdrietig zeg :slightly_frowning_face:

jongens ik heb even een topic gemaakt voor deze discussie:

betere titel is welkom als iemand een idee heeft

1 like

Ik word soms zo jaloers op bv een huismuts die dan in een keer álles koopt (of koopt, vast ook nog eens spon/gekregen) voor hun veranda. Waar de meeste mensen eerst een bankje kopen, maand later vloerkleed en nog weer maand later lampjes (bijvoorbeeld) koopt zij alles tegelijk en hoppa binnen een dag is het insta perfect.

I know allemaal materieel maar soms denk ik whyyyyyy zo oneerlijk

19 likes

Volgens mij was het een grote spondeal met de karwei… maar het ziet er wel meteen helemaal af uit ja. Zou ik ook wel willen

1 like

Ja dat zal ook wel. En het werkt want ik wil alles wel van de karwei voor in de tuin maarja helaas sponsoren ze mij niet :sob::sob:

Nee nee is ook zeker niet hetzelfde! Maar ik vind het meer wel grappig dat zelfs een nuchter wijf als mijn moeder er dan toch iets symbolischer van maakt dan ‘het sperma van je vader kwam op het goede moment bij mijn ei’. Ik weet inmiddels vrij goed dat je het kunt willen tot je een ons weegt maar er alsnog niks hoeft te gebeuren.

1 like

Bizarre is: volgens mij is die veranda dus niet van haar huis, maar van haar vakantiehuisje. Staat namelijk steeds Bakkum bij. Vind het niet eens zo raar om alles in een keer te kopen, maar het is vooral zo extreem veel.

1 like

Ik zag deze video met Manon Tilstra voorbijkomen als ad op Facebook. Wil haar ervaringen niet bagataliseren (weet hoe vervelend claustrofobie kan zijn) maar ik had door het bijschrift boven de video wel een ander soort verhaal verwacht.

Boven de video staat: 1 op de 5 mensen heeft een angststoornis. Femke ontmoet influencer Manon Tilstra, die dagelijks kampt met angsten door een trauma uit haar verleden.

De video gaat dus over claustrofobie en de traumatische ervaring is dat Manon ooit een half uur heeft opgesloten gezeten op de wc van een vriendinnetje.

8 likes

Ik wil niet bagatelliseren, maar ik doe het toch…

Jij kunt toch niet voelen of bepalen hoe die ervaring voor haar was, en wat voor impact dat had. Het klinkt misschien als iets kleins, maar ik weet uit ervaring dat iets kleins in je hoofd iets heel groots kan worden.

17 likes

Hmm, je hebt gelijk, ik oordeelde te snel en het is uberhaupt niet mijn plaats om hier iets van te vinden. Het was meer dat ik door de woorden ‘angstoornis’, ‘angsten’ en ‘trauma’ een ander soort video verwachtte. Waarmee ik niet bedoel dat haar ervaringen en gevoelens niet legitiem/valide zijn.

6 likes

Sorry.

Het zou voor mij meer indruk maken als het een filmpje was van iemand die dagelijkse dingen laat door haar angst stoornis en er dus echt door belemmerd word. Niet iemand die zegt dat ze een beetje bang is in het vliegtuig maar dan wel de hele wereld overvliegt zolang ze het zelf maar niet hoeft te betalen

26 likes

Ik weet wel zeker dat dit het stigma aanwakkert. Dit reduceert een angststoornis tot een beetje bang en extra alert zijn. Ik heb een soortgelijke ervaring gehad (drie uur vast in een lift) en daar ook nog steeds last van. Herken haar verhaal ook heel erg, maar zie het zelf echt niet als iets wat je écht in het dagelijks leven belemmert. Het is mooi dat er aandacht voor is, maar ik denk dat we dit soort grote campagnes moeten gebruiken voor de grote groep mensen die veel meer baat hebben bij begrip en wiens problematiek veel vergaander is. Juist ook omdat een buitenstaander met extra informatie en bewustzijn iets voor die groep mensen kan betekenen. Hoop dat ze als dit een filmpjesreeks is ook aandacht gaan besteden aan ergere vormen.

6 likes

Uhh ik kijk rustig m’n Instastories, komt Lisanne echt heel willekeurig vol in haar bh voorbij.

2 likes