Een spf werkt het beste tegen huidveroudering! Omdat je het liefst zo min mogelijk stappen in je routine wilt, zou je kunnen kijken naar een dagcreme die ook een spf bevat. Houd er dan wel rekening mee dat je meestal niet die factor behaalt omdat je niet zoveel crème op je gezicht smeert. Maar iets is beter dan niets Zelf heb ik een hele gevoelige huid ook en mijn huid reageerde goed op de calm dagcreme van Paula’s Choice. Mocht je een nachtcrème willen, dan kan je de parfumvrije crème van Olaz eens bekijken. Eventueel een serum (bijv die ik naar Bunnyslippers linkte) of hyaluronzuur (bijv The Ordinary) eronder, maar dat is misschien net die extra stap waar je geen zin in hebt
De hyaluronzuur kan je, vooral in de winter, beter niet los gebruiken dus als je het bij een stap wil houden, zou ik je aanraden het bij een crème te houden.
Draag je alleen mascara of nog meer make-up? Het niet verwijderen van makeup en andere viezigheden die je gedurende de dag ‘oploopt’ kan je huid ook irriteren. Zelf gebruik ik zo mild mogelijke reinigers. Een oliereiniger (zelf vind ik de balsem van The Bodyshop fijn) is een optie en daarna een milde Facewash, maar dat is wel wat meer werk. Je kan evt een Micellair water gebruiken (mijn huid reageert oké op die van Nivea voor de gevoelige huid) en daarna een milde face wash (bijv van Neutral of Neutrogena).
Je zou ook eens kunnen kijken op de site van Jetske Ultee. Ze geeft veel informatie over irriterende stoffen, en over wat juist wel werkt. Ze heeft zelf ook een huidverzorgingslijn waar ik veel positieve verhalen over gehoord heb. Ik dacht dat ze ook een tevredenheidsgarantie hebben!
Ik ken de struggle met een heel gevoelige huid, dus holler at me als je er niet uitkomt Ik weet lang niet alles, maar kan altijd een poging wagen haha.