Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Underground en een minibeetje blend & snap

1 like

Some by mi heeft een aha bha pha toner! Zelf nog niet geprobeerd maar andere producten uit dezelfde lijn vond ik wel fijn

1 like

Ik heb deze dingen gekocht, als je op “magic earring lifters” zoekt vind je ze overal op bol en Amazon enzo, ik heb ze zelf gewoon voor een habbekrats op Ali besteld. Werkt echt! Zware oorbellen hangen gewoon loeistrak en netjes “omhoog” tegen je oor.

8 likes

Weet iemand een cruelty free remover voor mega gevoelige ogen?

Ik gebruik nu Balea olie reiniger, Cerave hydrating cleanser en zonodig Bioderma micellair water. Ik ben over alle drie heel tevreden, behalve als ik m’n mascara wil verwijderen. Dan krijg ik namelijk brandende traanogen.

Ik heb zelf ook gevoelige ogen en gebruik de oogmakeupremover van The Body Shop. https://www.thebodyshop.com/nl-nl/gezicht/gezichtsreiniger/camomile-waterproof-eye-lip-make-up-remover/p/p000935

Het irriteert mijn ogen niet en ik kan er mijn waterproof mascara mee verwijderen. Ik kreeg zelf van de Bioderma micellair water altijd een geĂŻrriteerde huid rondom mijn ogen. Dus misschien is dat de boosdoener.

1 like

Huh heb je een eigen foto? Ik snap niet hoe dit werkt

1 like

omg ik moet dit ook.

Ik had dit ook met dat micellair water van bioderma!

1 like

dit is niet mijn foto, maar ik heb alleen die met oorbellen waaraan iedereen me herkent. Het hartje moet omhoog, daarmee komt hij bij mij ook net tegen het “stevige” gedeelte van je oor aan. Daardoor krijg je een countergewicht, en kan er meer gewicht aan de voorkant hangen (dus: een zwaardere oorbel) zonder dat die halverwege de avond naar beneden zakt.

3 likes

Ik ben op zoek naar een fijne foundation die redelijk dekkend is, en ook geschikt voor een wat drogere huid. Foundations zijn vaak te oranje of roze voor mij, dus ik zoek een hele neutrale/koele denk ik.
Dacht aan Estee lauder double wear, maar misschien heeft iemand een tip voor een alternatief? Las ook veel tips over Catrice hd liquid coverage ofzo?

Ik gebruik bourjois health mix foundation, kleur 51 en 52 (ligt eraan welk seizoen). Die zijn allebei heel neutraal, richting geel.

Ik hoorde goeie dingen over de nieuwe Estée Lauder Futurist Hydra Rescue, de enige reden dat ik 'm zelf nog niet gekocht heb is omdat 'ie voor mijn smaak te dekkend is haha. Volgens mij heb je dan een neutrale kleur nodig, want te oranje = te warm en te roze = te koel haha dus dan zit je waarschijnlijk net tussenin.

Mijn ooglook van vandaag

16 likes

Ik heb deze 2 producten ook besteld, maar in plaats van het Clinique tasje heb ik een Estee Lauder tasje gekregen met maar 3 producten. Ben benieuwd wat jij hebt gekregen, haha.

1 like

Oh wat stom! Wilde je wel echt 2 producten of zat je meer aan te vullen om tot die €50 te komen haha? Nou bij mij ook slecht nieuws, de balm was 125 ml en ik koop alleen Nederlandse producten tot 100 ml wegens toegestane hoeveelheid in reisbagage (ik woon in het buitenland). Dus voor mij ook geen etuitje want kwam niet aan de €50. Maar ik heb nu wel de Surge moisturizing. Al zag ik later op Schiphol een betere deal met 3 Clinique producten van groter formaat voor betere value
 voortaan toch maar op Schiphol inslaan misschien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met het gebruiken van producten van The ordinary. Dit omdat ik een rode t zone heb met vrij veel puistjes, mee eters en velletjes. Ik gebruikte niacinamide, hyaluronic acid, AHA peeling en de azelaic acid suspension. Nu merk ik in de afgelopen maanden echt 0 verandering in mijn huid, nog steeds even veel puistjes welke soms ook echt pijnlijk zijn.
Heeft iemand hier misschien nog tips voor goede producten tegen mijn rode/vette t zone? Vroeger had ik hier nooit last van, het is echt pas sinds een jaar.

Heb je ook een hele gevoelige huid? Bv dat het opvlamt na alcohol of pittig eten? Omdat je huid ook rood is moest ik aan rosacea denken, en dan misschien een combinatie met acne door de diepe ontstekingen en mee eters.

Is er iets verandert sinds een jaar? In medicatie, of leefstijl?

1 like

Ik heb het aangevuld om dat stomme tasje te krijgen, haha. Ben benieuwd hoe de moisturizing jou bevalt! Is het soms niet onhandig/prijzig als je alleen maar producten tot 100ml wil? Of kun je de producten die je bevallen ook makkelijk kopen in het land waar je woont?

Wat jammer dat de producten van TO niet lijken te helpen! Er is ook een apart topic van TO, misschien dat je daar nog tips kan krijgen. https://www.forumfeminarum.nl/t/het-the-ordinary-deciem-topic/
Je zou ook langs de huisarts kunnen gaan en het daar laten checken! Als het echt acne is dan zou benzoylperoxide, vitamine a creme (bijv. differin of tretinoine creme) of een antibiotica-lotion iets kunnen doen, maar zoals @PizzaFunghi zegt zou het ook rosacea kunnen zijn, dat moet je weer anders behandelen.

1 like

@carrotcake @PizzaFunghi
Thanks voor het meedenken
Ik heb verder geen gevoelige huid, het is ook alleen rood op de plekken waar ik continu de puistjes krijg. Ik ben sinds een jaar wel verhuisd maar ik heb geen idee of dat zo’n invloed heeft op mijn huid? Ook ben ik sinds dien juist gezonder gaan eten.