Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Nu ik toch te veel geld aan het uitgeven ben, heeft iemand nog een tip voor een poeder om concealer onder mn ogen te setten? Ik gebruik nu een van catrice maar die is me veel te mat.
Liefst verkrijgbaar bij Douglas of Boozyshop ofzo.

1 like

Laura Mercier secret brightening powder

2 likes

Haha, ja ik wist dat die zou komen! Verkopen ze alleen bij de Bijenkorf toch?

Ja en bij skins

1 like

De ultra facial cream met spf, de cleanser en toner uit dezelfde lijn.
Calendula toner
De spot treatment
Midnight recovery serum en oogcreme
Avocado oogcreme
De lip balm( niet de olie, die is slecht)
De hand crème

Groetjes van een kiehl’s fan

1 like

Oh heel fijn bedankt ik heb vanavond wat te doen

1 like

Ik vind de oliereiniger ook heel fijn! En ruikt precies hetzelfde als het recovery serum (ook zeker een aanrader!)

1 like

Door deze berichten ben ik ook wel geïnteresseerd geworden in de nyx bare with me skin veil, weet iemand met welke andere kleuren van grotere merken de pale light matcht? Ik heb bij Bobbie porcelein en clinique alabaster als kleur.

Hier kun je het checken! Via use existing shade je huidige foundation invullen en dan matcht hij je in de foundation die je wilt

Afgaand op de foundations die je hebt, denk ik dat pale light matcht. Denk dat ie zelfs iets donkerder is dan je Bobbi foundation.

Ik kom even binnen vallen in dit topic.
Ik heb het idee dat mijn haar de laatste jaren een stuk dunner geworden is. Het is ook wel droog en breekbaar maar dat was het altijd al.
Het laatste jaar (of de laatste jaren) gebruik ik vrij weinig hitte en ik verf het misschien eens in het jaar, dan laat ik het weer uitgroeien tot ik er klaar mee ben en dan verf (of ja highlights) ik het weer.
Wat dat betreft is er denk ik niet heel veel winst te behalen.

Ben echt op zoek naar goede haarproducten voor dun en droog haar.
Heb me echt nog nooit in haarverzorging verdiept en ben sowieso niet echt fan van het lezen over ingrediënten en zo, dus ik hoop dat jullie gouden tips hebben :stuck_out_tongue: Ik verwacht geen wonderen maar gewoon de juiste verzorging voor mijn haar(type).

Gebruik je Invisibobbles of andere elastiekjes die hard aan je haar trekken?
Ik merk altijd als ik langere periodes mijn haar vastmaak (meestal wanneer ik nodig naar de kapper moet) dat mijn haar waar mijn hoge dot zit veel meer kroest, klit en breekt.

Hmm nee, ik gebruik nu scrunchies (zacht dus), maar heb mijn haar denk ik ook 8/10 dagen los!

1 like

Hmm ok. Slaap je met nat haar? Of kam je je haar als het nat is? Zou het een vitaminentekort kunnen zijn?

Probeer maar wat te bedenken! Zelf ben ik fan van het Shea Butter haarmasker van The Body Shop. Door de boterige textuur blijft 't goed in je haar zitten terwijl het enkele minuutjes inwerkt en het helpt mijn haar wat zachter/minder droog en kroezig te maken, zonder dat het zwaar of sneller vet wordt. (Wel alleen op de lengtes smeren natuurlijk)

2 likes

Same girl :weary::weary: ik heb de hoop opgegeven en ga sparen voor extensions.

1 like

Ik heb ook droog, vrij dun haar en ik ben groot fan van de curly wurly shampoo van Lush. Er zat hier ooit een meisje dat daar had gewerkt en zij raadde deze shampoo qua ingrediënten ook aan ipv veel van hun andere shampoos waar soms minder goede ingrediënten in zaten voor mensen met droog haar. Ik heb een beetje slag trouwens maar daar gebruik ik de shampoo niet voor/heeft het geen effect op.

Verder heeft het mij goed geholpen om mijn haar wat vaker op te steken en daarmee ook minder te borstelen (wat wel echt vaker nodig is op dagen dat ik het los draag).

1 like

Wat is nou de beste manier om make-up en zonnebrand te verwijderen? Ik heb gevoelige huid, dus kan alleen tegen super milde facewash en ben bang dat die niet genoeg doet.

Ik kam mn haar altijd nat en slaap dan ook zo, maar is dat slecht? Wist dat niet

Je haar is kwetsbaarder als het nat is, dus het dan kammen of ermee gaan slapen (wrijving met je kussen) is, als je breekbaar haar hebt, niet zo’n goed idee.

Sowieso dubbel reinigen, 1 keer om je makeup/zonnebrand/enz te verwijderen, 1 keer om je gezicht te reinigen. Op zich maakt het niet heel veel uit wat voor facewash je gebruikt, als je huid er goed op reageert is het goed, ik zou naderhand altijd een toner (geen tonic want daar zit 9/10 keer alcohol in) om de laatste restjes reiniging te verwijderen en dan zie je ook echt dat je huid schoon is (dmv een watje dat schoon blijft)

1 like