Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik heb deze 2 producten ook besteld, maar in plaats van het Clinique tasje heb ik een Estee Lauder tasje gekregen met maar 3 producten. Ben benieuwd wat jij hebt gekregen, haha.

1 like

Oh wat stom! Wilde je wel echt 2 producten of zat je meer aan te vullen om tot die €50 te komen haha? Nou bij mij ook slecht nieuws, de balm was 125 ml en ik koop alleen Nederlandse producten tot 100 ml wegens toegestane hoeveelheid in reisbagage (ik woon in het buitenland). Dus voor mij ook geen etuitje want kwam niet aan de €50. Maar ik heb nu wel de Surge moisturizing. Al zag ik later op Schiphol een betere deal met 3 Clinique producten van groter formaat voor betere value… voortaan toch maar op Schiphol inslaan misschien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met het gebruiken van producten van The ordinary. Dit omdat ik een rode t zone heb met vrij veel puistjes, mee eters en velletjes. Ik gebruikte niacinamide, hyaluronic acid, AHA peeling en de azelaic acid suspension. Nu merk ik in de afgelopen maanden echt 0 verandering in mijn huid, nog steeds even veel puistjes welke soms ook echt pijnlijk zijn.
Heeft iemand hier misschien nog tips voor goede producten tegen mijn rode/vette t zone? Vroeger had ik hier nooit last van, het is echt pas sinds een jaar.

Heb je ook een hele gevoelige huid? Bv dat het opvlamt na alcohol of pittig eten? Omdat je huid ook rood is moest ik aan rosacea denken, en dan misschien een combinatie met acne door de diepe ontstekingen en mee eters.

Is er iets verandert sinds een jaar? In medicatie, of leefstijl?

1 like

Ik heb het aangevuld om dat stomme tasje te krijgen, haha. Ben benieuwd hoe de moisturizing jou bevalt! Is het soms niet onhandig/prijzig als je alleen maar producten tot 100ml wil? Of kun je de producten die je bevallen ook makkelijk kopen in het land waar je woont?

Wat jammer dat de producten van TO niet lijken te helpen! Er is ook een apart topic van TO, misschien dat je daar nog tips kan krijgen. https://www.forumfeminarum.nl/t/het-the-ordinary-deciem-topic/
Je zou ook langs de huisarts kunnen gaan en het daar laten checken! Als het echt acne is dan zou benzoylperoxide, vitamine a creme (bijv. differin of tretinoine creme) of een antibiotica-lotion iets kunnen doen, maar zoals @PizzaFunghi zegt zou het ook rosacea kunnen zijn, dat moet je weer anders behandelen.

1 like

@carrotcake @PizzaFunghi
Thanks voor het meedenken
Ik heb verder geen gevoelige huid, het is ook alleen rood op de plekken waar ik continu de puistjes krijg. Ik ben sinds een jaar wel verhuisd maar ik heb geen idee of dat zo’n invloed heeft op mijn huid? Ook ben ik sinds dien juist gezonder gaan eten.

Dan is de kans op rosacea niet zo groot. Misschien dat je reageert op iets van van je huidverzorging?

Inderdaad wat @carrotcake zegt naar de huisarts om het te laten nakijken. Al moet ik zeggen dat veel huisartsen weinig verstand hebben van acne.

Je zou kunnen vragen naar Effezel, een combinatie therapie van adapaleen (Differin) en Benzoylperoxide, dan pak je met 1 product zowel de mee eters als ontstekingen aan. Eventueel kan dit gecombineerd worden met orale anti biotica als je veel grote ontstekingen hebt.

Eventueel leefstijl dingen, zuivel en dan met name melk en whey poeder kunnen acne uitlokken.

Reiniging heeft ook veel impact op je huid. Je geeft ook aan dat je velletjes hebt. Advies is vaak om een milde reiniger te gebruiken die de huid niet stript van de talg en een niet comedogene hydraterende crème te gebruiken om de balans weer terug te krijgen.

Gisteren kwam het Nikkie palette binnen en dus wilde ik vandaag even losgaan met de glitters. Liep toch wat anders, alleen maar basic trut en 5AM gebruikt. Volgende keer maar de glitters proberen.

resultaat

14 likes

Hoe bevalt je P. Louise oogschaduwbasis?

1 like

Oh dat Effezel klinkt goed!! Dit ga ook eens vragen, heb een klassiek vette huid met zowel ontstekingen als heul veel mee eters

1 like

Heb mijn kwasten weer eens schoongemaakt, doe dit echt veel te weinig.

13 likes

Ik heb zo’n enorme haarpijn de laatste tijd, maakt niet uit of ik mijn haar los of vast draag maar het is zo irritant. Weet iemand wat je daar tegen kan doen?

Ik vind het eigenlijk tegenvallen. Ik snap niet dat Nikkie het zo hyped. Mijn urban decay is beter.

Oh wat balen, wat is er niet fijn aan? Ik heb nu UD, maar die is na jaren bijna op en nu kan ik eindelijk weer iets nieuws proberen haha. Misschien moet ik P Louise toch maar skippen, ik heb ook goede dingen gehoord over ABH en Nars dus dan ga ik me daar even verder in verdiepen

Vandaag heb ik voor het eerst het palette van Nikkie gebruikt. Wel een redelijk veilige look (want weinig tijd en moest de deur uit), maar had een glitterkleur gebruikt. De glitter zat echt overal😂 Volgende keer iets voorzichtiger zijn dus.

Heeft iemand ervaring met de kwasten van Zoeva? Ik hoorde voorheen vaker over dit merk, maar tegenwoordig heel weinig.

Ja ik heb mijn Zoeva kwasten echt al een jaar of zeven denk ik inmiddels, en ze zien er oprecht nog als nieuw uit! Ze zijn inmiddels een stukje duurder dan waar ik ze destijds voor heb aangeschaft, maar ik denk dat de prijs kwaliteit verhouding echt goed is en zou ze nu ook zeker weer opnieuw van dit merk kopen.

2 likes

Mijn moeder zei altijd dat haarpijn een teken van verminderde weerstand is en dat je mogelijk ziek wordt.

Bij mij klopt het helaas wel altijd.

Een ‘bad hair day’ is ook één van de voortekenen van griep.

Aften: verslechterde weerstand en hoofdpijn: grote kans op onweer. :joy:

Ja, ik heb sinds kort de Zoeva-oogschaduwset en ik ben oprecht verbaasd om hoe goed ze zijn en hoeveel pigment ze pakken, haha. Ik had hiervoor een select aantal Real Techniques-kwasten maar Zoeva werkt veel beter en kan nu ook ineens veel mooiere looks maken (en ik ben redelijk onhandig). Echt wel een aanrader!

2 likes

Ben ook fan van Zoeva. Bijna alle oogkwasten die ik heb zijn hier van. Heb ook de mac 217 en die versie van hun vind ik veel fijner (zachter). Heb mijn eerste set denk ik 6 of 7 jaar terug gekocht en vorig jaar een extra omdat ik mijn kwasten te weinig schoonmaak zodat ik een voor lichte en een voor donkere kleuren heb.

1 like