Het is bijna Kerstmis!

Familie Claus!

En office christmas party. Die vinden heel veel mensen vrij kut, maar ik vond hem best leuk eigenlijk.

2 likes

Kerstfilms die niet over liefde gaan:

  • The Polar Express
  • Klaus
  • How The Grinch Stole Christmas
  • A Bad Mom’s Christmas
  • Deck The Halls
  • Christmas With The Kranks
  • The Santa Clause (1, 2 & 3)
  • Home Alone (1, 2 & 3)
  • Four Christmasses

In sommige films zit het wel een klein beetje maar het is zeker niet de hoofdverhaallijn!

2 likes

Oehh top, genoeg opties! :star_struck: Had nog niet aan animatiefilms gedacht, denk dat daar wel iets leuks in is te vinden.

@Jetje Ja al gezien! Was wel weer heel leuk haha maar te recent om hem nu al opnieuw te kijken.
@Twonights Die office christmas party heb ik ook gezien maar vond die niet zo, maar ik ga de trailer van familie claus even kijken :grin:

1 like

Laatste kerst met z’n tweetjes en naast eten hebben we geen plannen. Vanavond pizza en flan eten en All You Need Is Love kijken, morgenochtend uitgebreid ontbijten en de hele dag snacken en ik heb net een kerstdinerbox opgehaald die er veelbelovend uitziet. En tweede kerstdag lekker niksen en restjes eten en meer snacken.

We hebben ook heel veel cadeautjes voor elkaar en van familie en vrienden gekregen, echt zin om alles open te maken :heart_eyes:

6 likes

Ik ga voor het eerst in mijn leven kerstavond “vieren!” We gaan een kerstfilm kijken en heel veel vreten dus het wijkt niet veel af van wat ik de afgelopen dagen heb gedaan haha :joy: maar ik doe een glittertrui aan dus het wordt feestelijk!!!

2 likes

M’n vriend en ik vonden Arthur Christmas heel leuk! Is een animatiefilm. En Klaus hebben we vorig jaar gekeken en die vonden we ook heel leuk.

1 like

We hebben laatst Christmas with the Kranks geprobeerd te kijken… wat verschrikkelijk allemaal :sweat_smile::sweat_smile: ik snap dit soort humor echt niet.

Glühwein maken :yum:

30 likes

Wij kijken nu De familie Claus en het lijkt net alsof het eerst is opgenomen en daarna opnieuw is ingesproken. Blijft dat de hele tijd zo? :sweat_smile:

Nee! Je kunt de audio op helemaal Nederlands zetten. Volgens mij was dat de trick. iig iets in de audio instellingen

Echt? We hadden hem op de Vlaamse audio, da’s geloof ik de originele. Misschien kunnen we het nog eens proberen. We kijken nu Echte huis vrouwen bestaan niet, voor een Nederlandse film wel leuk vind ik.

1 like

Ik weet niet echt in welk topic ik dit kwijt moet, maar ik vond het C-proof kerst vieren echt ontzettend tegenvallen. Er heerste een bepaalde spanning en stress dat we met meerdere huishoudens (gewoon ons gezin zonder aanhang) afstand moesten houden en het kwam gewoon niet de sfeer ten goede. We konden niet de gewoonlijke spelletjes spelen en met eten was ook onhandig met hapjes en mijn moeder moest alles doen en wij zaten maar in de uithoeken van de woonkamer. Natuurlijk is het dit jaar anders maar ik had toch gehoopt dat het ondanks de afstand wel gewoon gezellig kon zijn maar op de een of andere manier viel het tegen.

Nu gaan we waarschijnlijk ook weer bij elkaar komen met oudjaarsdag en ik zie er nu al tegenop. Het gaat een lange avond worden als we niet ‘vrij’ kunnen bewegen door het huis. Spelletjes spelen gaat ook weer lastig worden. En ik denk dat het dan om 12 uur een groot jankfestijn gaat worden als we elkaar niet kunnen knuffelen. Sta je daar awkward, nou gelukkig nieuwjaar he. Ik moet nu al janken bij het idee. Dus ik denk dat ik bij deze de beslissing heb gemaakt dat ik het ga afzeggen en dat ik dan wel in het weekend in mijn eentje langs ga. Wordt voor het eerst een jaarwisseling alleen dan. Vroeg naar bed maar…

3 likes

Dat vind ik eigenlijk wel slim. Mijn ouders komen naar mij omdat we de grootste tafel hebben maar m’n vader zei al ja we doen gewoon afstand houden! Ik zei nou heeft niet echt zin want jullie zijn in ons huis waar we hele tijd lopen te ademen en alles aanraken… zei die ja dan doe je alle ramen open en dan afstand houden… of we doen een mondkapje op!!

Ik zei nou dat is echt prima maar dan vier ik het liever niet, dan breng ik liever een mand cadeautjes naar jullie en jullie naar ons… het is samen vieren of niet ofzo… zo half half is ook maar niks he

1 like

Ik bedenk me hoe raar men waarschijnlijk zou opkijken als een ander geloof iets vergelijkbaars in het openbaar zou tentoonstellen. :scream:

Ja inderdaad. Ik wou dat ik dat ook had gedaan. Het is wel jammer natuurlijk want we waren nu voor het eerst sinds het begin weer met z’n allen samen. Maar ik vind het fijner om nu niet allemaal samen te zijn. Half half doen en gestresst zijn of het wel allemaal goed gaat is helemaal niks nee.

Ik ben mijn boomer ouders aan het uitleggen hoe Zoom werkt voor de kerst Pubquiz van vanavond. Volgens mij gaat dat best wel grappig worden. Iedereen zet grappige hoedjes op. Alleen dat videobellen via zoom. Dat vinden ze toch nog wel moeilijk haha.

9 likes

Ik was bij mijn broer en zijn gezin, mijn ouders waren er ook. Mijn zus en zwager zie ik morgen bij mijn ouders, ook maar opgesplitst. Het was heel gezellig maar toch ook een beetje ongemakkelijk omdat je niet echt goed afstand kon houden.

Ik was bij m’n ouders met broer en zijn gezin.
Ik vond het wel prima?
Ze hadden een lange tafel gemaakt waar we lekker aan hebben zitten borrelen.
Eten werd bezorgd door een restaurant dus daar was geen werk aan.
Ja, het was een beetje etteren met uitserveren, maar buiten dat vond ik het nou niet schokkend anders ofzo?

Moet er bij zeggen dat ik sowieso geen mens ben voor dat constante geknuffel en gezoen wat bij samenkomsten lijkt te horen, dus daar mis ik gewoon niets aan.

3 likes

Ik vond het ook wel lekker rustig. Kerstavond kwamen mijn schoonouders kaasfonduen ( 2 setjes aan een grote tafel), gisteren thuis met ons gezin en vandaag kwam alleen mijn vader langs voor koffie en een gebakje. Mijn moeder is vanochtend verkouden wakker geworden dus die kwam niet ( en is zich gaan testen).
Voor de rest misten we dit jaar dus de jaarlijkse kerst viering bij mijn schoonfamilie waar ik wel blij mee ben want dat duurt altijd eeuwig ( laat eten, op de bank hangen, verplichte kado’s etc) en met een peuter is dat gewoon niet te doen. Ik vond het wel lekker.

Mij lijkt oud en nieuw een beetje gek, omdat je toch op de een of andere manier toewerkt naar 12 uur/ nieuw jaar/ vuurwerk/ mooie vooruitzichten etc. Nu is er én geen vuurwerk ( waar ik sowieso tegen bij tenzij georganiseerd door de gemeente) én weten we nog steeds niet wat 2021 ons gaat brengen wat Corona betreft dan ( dit weet je natuurlijk überhaupt nooit haha).
Nu verwachten wij in 2021 wel ons tweede kindje dus dat is wel iets om op te proosten :smiley:

4 likes

Gefeliciteerd :hatching_chick:

3 likes