Het is bijna Kerstmis!

Hier ook! We zouden eerst met z’n allen naar Limburg toe, maar het risico is te groot. Nu ga ik voor mij en m’n vriend uitgebreid koken en gaan we met de familie zoomen. Again

Je bent dus niet de enige! Wel jammer hoor.

@Acquiesce wil jij misschien ook een kaartje ontvangen :grimacing: ik ga toch zelf kaartjes schilderen dit jaar.

1 like

Wat lief! Zeker leuk, maar voel je niet verplicht ofzo! Ik stuur je even een pb :slight_smile:

Niet alle kerstdagen maar wel gedeeltelijk door de lockdown! Wij gaan lekker allemaal borrelhapjes eten, een film kijken en een nieuw spel spelen :slight_smile: En wandelen met onze hond. Misschien dat een spel doen voor jullie ook een leuk idee is?

2 likes

Kerstversiering bij mijn oma.

10 likes

De kerstmuziek van de John Lewis reclames vind ik ook altijd zo mooi :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Zo doet mijn vriend ook altijd de lampjes in de boom. Daar is hij uren mee bezig, maar het staat echt prachtig!

4 likes

Dat moet ik even navragen, kom daar morgen op terug!

Edit: De boom is 2 meter hoog en er zit ongeveer 40 meter aan lampjes in.

2 likes

ja klopt… ik red dat bij mijn boom niet eens, dan zou ik nog een heel snoer extra nodig hebben.
heb het vorig jaar gedaan en toen was 1/3 van de boom nog kaal en had ik geen lampjes meer.
als je een kunstkerstboom overweegt zou ik trouwens denk ik eentje kopen met lampjes er al in. Of niet want dan heb je niks meer aan je boom als de lampjes kapot gaan… hmm lastig!

Over het algemeen gaat de boom langer mee dan de lampjes, dus daarom hebben wij een boom zonder lampjes gekocht. Dan maar een half uurtje langer werk om de lampjes erin te hangen.

1 like

Wij hebben een kunst kerstboom met lampjes gekocht dit jaar, zo makkelijk en ze zitten er zo mooi in!
Als er eentje stuk gaat, blijft de rest van het snoer het nog doen.

Mocht het aantal lampjes na een x aantal jaar niet meer genoeg zijn, dan kan het snoer er gewoon uit en kan je er zelf een nieuw snoer in doen.
Ik vind ‘t echt ideaal zo!

1 like

Omg zou het?

12 likes

Bij mij wordt er gewoon regen voorspeld :cry:

2 likes

Ik heb de film Let it Snow op Netflix gekeken. Verrassend leuk :blush:

3 likes

krijgt dat door de combi van erwten en wortels niet een hele vieze kleur?

ik maak ook een hele simpele soep, groene curry soep volgens dit recept: Groene-currysoep met groenten, noedels en taugé recept - Allerhande | Albert Heijn

en peulen ipv sperziebonen.
maar ik kwam erachter dat mijn taugé nog maar nog tot vandaag goed is. zucht.

2 likes

Nog wat extra ballen toegevoegd, nu is mn boom lekker vol :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Mijn man is vanavond weg dus ik ben alleen thuis.
Ik heb sparkling tea uit m’n man z’n kerstpakket (perfect want we drinken allebei geen alcohol) en een gezichtsmasker en misschien ga ik wel simsen of een kerstfilm kijken of allebei.
Ik postte dat wij alleen zijn met kerst, maar morgen ga ik ontbijten bij m’n ouders, een paar uur werken en daarna komt m’n broer (met wie ik ook werk) bij ons gourmetten. 2e kerstdag zijn we wel samen, maar dan gaan we ook lekker pas op die dag de boodschappen doen.
En vandaag heb ik een vegan borrelpakket opgehaald van plantbeest, en dat is echt superlekker!

21 likes

Mooie boom zo :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Hoe ruimen jullie de lichtjes uit je boom op?

1 like

Mijn snoeren hebben een best wel groot stekkerblok dus daar wikkel ik ze altijd om en dan doe ik ze in het doosje waar ze in zaten. Zo zaten ze ook gewikkeld toen ik ze kocht trouwens dus het past ook precies in de doos.

2 likes

Oprollen en terug in het doosje stoppen? Of wat bedoel je

2 likes