Knaagdieren en konijnen

Ja precies, voor mij echt wel basis informatie, maar mensen lijken het ook niet te willen weten. Ik snap dat niet iedereen het weet, maar Google dan. Ik zag vandaag ook weer een advertentie van een kooitje van Intratuin met erbij: ‘konijnen moeten beweging hebben, minimaal een uur per dag uit de kooi is een must’. :sob: Ik wil zelf toch ook niet een kooi om mijn bank heen waar ik een uurtje per dag af mag? Maar goed…

Edit: deze dus

1 like

Haha ja oke, ik ben ook erg goed in lang op mijn bank zitten, maar ik heb die keus inderdaad nog hahaha.

Nee precies, het kan echt niet zo’n hokje… ja, als je er nog veel ruimte omheen hebt, dan is het nog oke, maar dat denk ik niet bij teveel mensen. Goeie tips van die videos! Dat je die nog regelmatig nodig hebt is echt om te huilen :sob:.
Ken die laatste inderdaad ook, maakt me zo naar. Ik baal ook dat er zo lacherig werd gedaan (ha ja lekker voor Kerst en daar heb je haaar weer hoor met haar overdreven dierenregels).

1 like

Meeen je niet. Walgelijke mensen… Arm arm beest. En nog zoveel die zo’n leven hebben. Trieste bedoeling. Bah, zou ze het liefst allemaal hebben en een goed huis regelen bij mensen met verantwoordelijkheidsgevoel en kennis en liefde van en voor dieren

Pffff mijn hemel. :sob::sob:

Wel een slim konijn heb je :joy:

Oh hier ook last van een springend konijn haha! Springt zo uit de ren. Inmiddels een netje erover gespannen, maar die zit net niet helemaal overal strak dicht. Hij hoeft maar het kleinste stukje opening te vinden en springt er weer tussendoor :sweat_smile:

Mag ook hierheen hoor!
Heb een goed omheind hek. En gras

Ach, stuur maar op hoor. Het wordt alleen wel een duur pakketje want ze moet met het vliegtuig :package: :rabbit2: inclusief baby’s aub!!

1 like

Wat een fucker, maar hier moet zo over een schutting van 1.80 zien te komen. En onderdoor kan niet want het zijn betonranden.
Wens der veel succes dan!

Beest spoort niet hoor.
Beetje beton lopen vreten

1 like

Ik mis mijn cavia’s. Vooral mijn knullige lunkarya die gewoon een sul op 4 pootjes was maar wel de liefste die ik ooit gehad heb. Helaas ben ik tegenwoordig zo allergisch als de neten voor elk dier dat het niet grappig meer is.

Ik ook :frowning: ik mis het echt zo om dieren in huis te hebben maar het gaat gewoon niet.

En het stomme is, ben opgegroeid met verschillende huisdieren en nooit last gehad. Eerst waren het de stugge korte haren waar ik niet tegen kon, maar nu is het bij bijna elk dier. Maar ik mis het wel om iets in huis te hebben. Cavia’s waren echt mijn favoriet, alleen al het vrolijke gewheep als je binnen kwam en ze met die dikke buiken tegen het plexiglas aan stonden van de caviaflat was alleen al goed om een rotdag op het werk te doen vergeten.

2 likes

Hahah ik ben trots op mijn houdini naamgenoot.
Die blik is echt heel grappig. Zo kijkt mijn kat ook naar me als ik per ongeluk op haar staart heb gestaan.

Wat een dom wicht.

Ik word zo verdrietig van al die kleine hokjes met konijnen die hun kont niet kunnen keren ):

Ik durf niet te zien ):

God man ik heb 'm net gekeken en naaah dat mens deugt niet hoor. Uit liefde, jij wel meid, liefde spat er vanaf… is gewoon je baan en verdienmodel. En ook alles wat je nu benoemd, werkelijk alles informeert ze dus verkeerd. En WAAROM verdiepen mensen zich niet???
En eerlijk gezegd begrijp ik dat meisje die de konijnen kocht ook echt niet. Ik word er weer zo boos van. Helemaal kut.

En och ja dat arme konijntje in haar armen ):

1 like

Konijn denkt vast knak ff wat verder, ben ik ervan af. Wat een rot wijf. Ze begrijpt er werkelijk helemaal niks van. Je wil niet weten hoeveel uur ik me ingelezen heb toen ik katten nam en iedereen verklaarde me voor gek. Het is nog steeds niet normaal om je te verdiepen. Commentaar als: joh supermarktvoer is prima, de kat van de zus van die is 20 is geworden op Felix! Ja ik kan kan ook 100 worden op patat, betekent niet dat ik me gezond en lekker voel.

MAAR 100% RASECHT EN ALS JE EEN GEZONDHEIDSVERKLARING WIL, ER KOMT EEN BORDJE!

ik lach en huil om je plaatje :sob:

Naaaah ik kook echt van woede. Die meid staat echt de hele dag in die stal konijnen aan de lopende band te verkopen, maar zonder enige fatsoenlijke kennis. Dit kan toch niet. En inderdaad hoe ze dat beestje oppakte, ik zat echt vloekend te kijken. Vind die kopers net zo erg dat ze hierin trappen en dit gezeik in stand houden. Die arme beestjes. Ik maak me verdorie al druk als ik twee dagen in de week een hele dag op kantoor zit en ze tussendoor niet aan kan halen of ze naar buiten kan doen (lopen binnen los). En als ik te weinig groente in huis heb sleep ik mezelf alsnog naar de winkel voor ze, ook al regent het of ben ik doodmoe. Toen er één niet wilde eten tijdens die enorme sneeuwval in februari heb ik m’n hele auto uit staan graven en ben ik al glibberend naar de dierenarts gereden om 23:00 ‘s avonds. Kan er echt met m’n kop niet bij dat je zo slecht met je beesten omgaat.

2 likes