Knaagdieren en konijnen

Zo’n gevoel zit soms dieper dan je zelf denkt, weet er helaas alles van… Je hebt gedaan wat je kon maar dat neemt het verdriet natuurlijk niet weg. Gelukkig heb je haar maatje nog om het iets te verzachten.

1 like

Veel sterkte :heart:

1 like

Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal! Doet me erg goed :). Ik heb vanochtend afscheid van mjjn konijntje genomen. Met mijn andere konijn gaat het tot nu toe gelukkig goed. Hij heeft het nog niet echt door lijkt het en hij maakt binky’s. Ik hoop dat dit zo blijft!

Wat afschuwelijk… Veel sterkte!

1 like

@Kees wat verdrietig! Hoe gaat het nu met je en je andere konijn?

1 like

Sterkte @kees!

Heeft iemand nog tips voor leuk konijnenspeelgoed? een van mijn twee konijnen vind het heerlijk om aan wilgen te knagen, al die balletjes maakt ze ook kapot. Ze gaat los op het balletje waar je hooi in kunt doen en rent als een malle door tunnels haha.
De andere chillt alleen maar haha.

1 like

Mijn ene cavia van 1,5 jaar oud, krijgt steeds meer zwarte haren. Ze is wit met bruin en een beetje zwart. Maar laatst zag ik al zwarte haartjes bij haar neus, en nu ook weer op haar zij. Het maakt me niet uit hoor, maar ben meer verbaasd dat haar vacht blijkbaar nog verandert.

@Vlaai Met mijn andere konijn gaat het wisselend. Ik probeer hem extra aandacht te geven maar hij wordt nu juist geïrriteerd als ik hem aai, dus dan laat ik hem maar weer met rust. Op andere momenten lijkt hij wel weer vrolijker :). En ik heb nu een knuffelkonijntje in het hok gedaan en af en toe likt hij hem schoon.

@Barbie Grappig is dat he? Is je cavia nu ook aan het verharen? Als mijn konijntje in de rui is zie ik soms echt een streep tussen oude en nieuwe vacht en kleur.

Ja ze zijn heel erg aan het verharen… ben benieuwd hoe ze eruit komt, dalijk heb ik ineens een zwarte cavia :joy:

Net een kindersurprise ei!

1 like

Oh wat vreselijk zeg, dat is ook super zielig :(. Ik kan me voorstellen dat je gewoon weer naar de eigen dierenarts gaat de volgende keer hoor.

1 like

@Superkonijn echt zielig voor je konijn. Snap dat je geschrokken bent en je stelt je ook echt niet aan!

1 like

Zo leuk, 7 mei komen onze konijntjes bij ons wonen :smiling_face_with_three_hearts:


Een meisje


En een jongetje

18 likes

Ze komen van de zus van mijn vriend, ik stuur je een pm! :relaxed:

Ugh m’n arme konijntje kon zondag opeens nauwelijks lopen. Zakte telkens in elkaar omdat de achterpoten het begaven. En als die wel kon lopen dan liep hij mank en zo scheef als maar zijn kon. Wij met spoed naar de dierenarts, niet onze eigen want die had geen dienst met Pasen. “Ja denk dat die het gewoon warm heeft maar ik zie eigenlijk normaal geen konijnen”. Hallo het was 9 uur s ochtends en 17 graden. Denk niet dat ie daar zo spastisch van raakt. Maar bij haar binnen gebeurde er niks. Ze voelde ook genoeg kracht in zn achterpoten voor zijn leeftijd. Was zelf heel bang voor e cuniculi. Na heel wat aandringen daar medicatie voor gekregen. Thuis gekomen gebeurde exact hetzelfde als in de ochtend, nog voor we medicatie hadden. Gelukkig wel op film gekregen. Was zo sneu want hij wilt normaal altijd bij me zijn, op schoot liggen en nu negeerde hij me compleet. Gelukkig sloeg de medicatie wel aan.

Ga ik gisteren langs bij onze eigen dierenarts met het filmpje en blijkt het toch wel e cuniculi te zijn, zo blij dat ik aangedrongen heb op de medicatie. Nu hopen dat hij er boven op komt, maar hij valt in ieder geval niet meer om gelukkig. Maar ben wel een beetje bang, hij is al 11,5 en wordt altijd jonger geschat doordat ie fit is, maar ben toch bang dat z’n lichaam het niet meer aankan weer te vechten.

Wat eng en naar voor je konijn! Hoop dat hij er ondanks zijn leeftijd toch bovenop komt :pensive:

1 like

Mijn ram is (voor het eerst,hij is 4) super hormonaal, zit constant te knorren en wil de hele tijd op onze voedster rijden. Ze zijn beide gecastreerd en we hebben dit nog nooit eerder gezien… het is zo zielig voor beide. Want ons rammetje is helemaal gefrustreerd en onze voedster wordt zo moe en boos de hele tijd. Iemand tips? En hoelang gaat dit duren? We hebben ze vannacht zelfs apart laten slapen😫

Je was er gelukkig snel bij met de medicatie, hopelijk mag dit baten. Beterschap met je konijntje :frown:


@Nori wat een schatjes zeg, veel plezier en succes met ze!

2 likes

@Nori Wat een lieverds! Zijn het je eerste konijntjes?

@Harrrie Pff wat vreselijk zeg :frowning: . Die ziekte kan zo ontzettend snel gaan, maar heel goed dat je er zo snel bij was en zo alert en aangedrongen hebt op medicatie. Ik vind het trouwens echt slecht dat niet alle dierenartsen weten om te gaan met konijnen. Er zijn heel veel konijnen die bij de dierenarts komen, dus zo bijzonder is het toch niet?

1 like

Oooooh dit is zo lief! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like