Knaagdieren en konijnen

Mijn konijnen zijn eigenlijk alleen ‘s nachts actief terwijl ze normaal eind van de middag beginnen met herrie maken. Maar ze liggen wel hele dagen tegen elkaar aan geplakt. Konijnenlogica hoor.

Ik heb coldpacks bij mijn konijnen gelegd. Nu zagen we gisteren dat een van de konijnen de coldpacks telkens aan de kant schoof en dan op het koude stukje grond ging liggen. Het is denk ik toch toeval, want zo een slim konijn is ze niet :joy:

Omg ja echt he. Mijn konijnen liggen ook met 3p graden nog tegen elkaar aan. En coolpads en ijs enz negeren ze.

2 likes

Het zijn 2 vrouwtjes, dus de operatie is inderdaad wat heftiger dan bij mannetjes. Het zijn zusjes en ze zijn nu iets meer dan een jaar oud.

Hoop inderdaad dat ze snel weer gaan eten en drinken. Heb alles wat ze lekker vinden in huis gehaald en ze mogen gelukkig pas naar huis toe als ze bij de dierenarts hebben gegeten.

Ik zal laten weten hoe het is gegaan :slight_smile:

1 like

Ze zijn inmiddels weer thuis! Sterilisatie is goed gegaan, maar ze zouden eigenlijk moeten blijven tot ze gegeten hadden. Maar ze waren ze bang volgens de dierenarts dat ze had gevraagd of we ze toch eerder op kunnen halen. Hier thuis hebben ze nog niks gegeten, dus we kijken het nog even aan. Morgen bel ik de dierenarts hoe het met de dames gaat, dan zal ze ongetwijfeld advies geven hoe nu verder.

1 like

Fijn dat het goed gegaan is! Hier aten ze ook niet zoveel, maar je zag ook dat ze zich beroerd voelden (breekt je konijnenhart van). Goed in de gaten houden & dan zijn ze allebei hopelijk snel weer de oude :blush:

Echt hé, vind het zo zielig voor die beestjes… ze zijn er nog steeds helemaal van slag van… Hoop echt dat ze snel weer de oude zijn

1 like

Probeer ze om te kopen met hun lievelings snoepjes etc. Mijne ging daardoor sneller eten of groenvoer

Heb ik al geprobeerd, maar zelfs loof van een wortel (by far hun lievelingseten) hoeven ze niet.

Vind het top dat jullie zo meedenken :slight_smile:

Alles is tot nu toe goed gedaan met de hond en konijn. Als het konijn de kooi in gaat begint de hond te huilen en gaat hij heel zielig bij de kooi liggen.

14 likes

Ahhh wat een lieve foto. Ik moet echt bijna huilen van schattigheid :heart_eyes:. Ik ben blij dat het goed gaat.

1 like

Zoooo schattig dit!:heart_eyes:

1 like

Pff weer eens ziek konijn en natuurlijk weer op vrijdagavond begonnen. Net mijn wekker gezet om medicijnen te geven in de nacht. Zit nog geen enkele verbetering in… Niet eten, poepen en bewegen.

Mijn vriend zit in het buitenland, dus moet het alleen doen. Dwangvoeren lukt me gewoon niet alleen.

Super vervelend! Is de dierenarts ver weg? Anders kunnen zij het misschien voor je doen? Ik heb ook zo’n terrorkonijn waarbij medicijnen en dwangvoeren geen optie is en die nam ik na de sterilisatie 2x per dag mee naar de dierenarts, assistent gaf dan medicijn en weer terug naar huis!

1 like

Waarschijnlijk heb je al van alles geprobeerd, maar bij mijn konijn werkt het t beste als ik dr stevig inpak als een burrito, hoef ik alleen dr hoofd nog maar vast te houden en dwangvoeding erin te spuiten. Niet te strak uiteraard want ik wil ze absoluut een pijn doen, maar ik maak het dr ook zeker niet te gemakkelijk :’)
Heel veel sterkte met je konijn, blijft altijd naar :disappointed:

1 like

Ugh, een nichtje is onlangs op zichzelf gaan wonen en heeft een konijn genomen want ‘oh, zo schattig’.
Beestje zit natuurlijk alleen, en een tweede mag niet van haar vriend. Ik vind dat zo erg.
Haar zusje heeft ook een konijn, ook alleen. Ik vind echt dat mensen niet zomaar dieren zouden moeten mogen nemen.

3 likes

Wat geven jullie je konijnen aan dagelijkse groenten? Wissel je af of geef je doorgaans hetzelfde?

Mijne krijgt vaak selderie, munt, koriander, dille en peterselie.
Dat vind ze de meest lekkere ook.
Andijvie als ik het in huis heb, geld ook voor boerenkool en witlof

1 like

Mijne krijgen eigenlijk altijd witlof want dat vind ik zo handig om te kopen (paar losse stronkjes per week) en te geven (aantal blaadjes per dag). En als we iets toevallig in huis hebben om te koken dan krijgen ze dat ook! En soms munt, vinden ze heel lekker maar is duur, snel niet meer goed en ik vind dat zelf ook lekker dus snel op haha

1 like

Ja ik kan daar echt zo boos en verdrietig van worden.
Om heel eerlijk te zijn zit daar misschien ook een stukje jaloezie aan, ik zou zelf al jaren heeeeel graag een huisdier willen maar ik vind het gewoon niet verstandig/eerlijk tegenover het dier in mijn geval, dus daarom doe ik het niet.
Maar het stoort me enorm dat iedereen die totaal niet stilstaat bij wat het beste voor het dier is gewoon naar de dierenwinkel kan lopen en er een kan kopen, en het dier is er de dupe van. Zo stom en zielig.

2 likes