Het mooiste meubelstuk uit je huis

Ik ben benieuwd! Helemaal leuk als er nog een mooi verhaal achter schuilt. Bij mij is het mijn kledingkast die ik via Marktplaats heb gekocht voor 50 euro. Ik wilde mijn slaapkamer graag donkerblauw verven in mijn nieuwe huis en ik zag dat al helemaal voor me met zo’n mooie oude kast. Iedereen zei dat ik gewoon een Pax kledingkast moest kopen. Ik bleef maar zoeken op Marktplaats en ik had het bijna opgegeven tot ik een of andere advertentie zag met vage foto’s, maar de kast leek me zo mooi. Zijn we een uur gereden en hij was al uitelkaar gehaald, dus ik had geen idee of het wat zou zijn. Maar hij was precies zoals ik in gedachten had. In een volgend huis zou ik hem misschien wel met een zwarte houten vloer combineren.

62 likes

Moeilijk moeilijk, ik heb meerdere items. vooral uit de jaren 50. mijn eetkamerstoelen en mijn salontafel. maar het hoekje met mijn stoeltje vind ik het leukst.
alle oude meubels heb ik erg lang naar gezocht want de laatste jaren is het populair en een stuk duurder geworden.
ik begon 20 jaar geleden met mijn salontafel.

het klokje is precies die als bij mijn opa en oma stond. ondertussen doet hij het niet meer, maar weer eens laten maken. de gong klonk zo fijn, jeugdsentiment

15 likes

goeie keus! mooie kleurencombinatie!

1 like

Mijn mooiste meubels zijn een Leolux Caruzzo (buitenkant in Bolster 81 en binnenkant in Senso leer in Dawn) die ik van een deel van mijn oma’s erfenis heb gekocht, een pastoe dressoir uit de L serie in eiken met witte kastdeurtjes die ik via marktplaats heb, een een oude Gispen bureaustoel als erfenis van mijn oudtantes. Ik hou heel erg van design en inrichtig is echt een beetje mijn hobby :blush: Weet even niet hoe ik een foto kan invoegen sorry…

4 likes

Dit is misschien niet helemaal wat met dit topic bedoeld wordt, maar nou en:

Ik ben hier het meest blij mee, omdat mijn katten dit helemaal het einde vinden. Zij blij, ik blij!

27 likes

Mijn kledingkast! Tweedehands via marktplaats gekocht voor 50 euro, busje gehuurd en een uur heen rijden en uur terug maar was het waard haha.

22 likes

Deze ook via mp! 85 euro en kon in de achterbak van Mn auto gelukkig. Ben er echt zo blij mee is zo mooi in elkaar gezet! Moet alleen nog een plankje want die miste dus alles wat erin zit is vet rommelig :joy:

37 likes

Naast heel veel kleine spullen ben ik zo blij met de Panton stoelen van Vitra. Deze wilde ik al heel lang en ik dacht altijd dat ik ze van mijn eerste grote mensensalaris zou kopen… Toen bleek dat toch een flinke smak geld te zijn. Inmiddels werk ik een aantal jaren, maar hé nu heb ik ze!

7 likes

Deze echt kalfsleren (super zacht en soepel leer) Molinari bank (4zits). Voor 250 euro gescoord :heart_eyes:

Nu de vloer nog schuren en whitewashen want nu is het een bruine bende haha

6 likes

Mijn meeste dierbare meubelstuk is een klein kastje wat van mijn overgrootoma is geweest. Ik heb haar nooit meegemaakt maar het kastje is na haar overlijden bij mijn tante terechtgekomen. Tante had er op een gegeven moment geen plek meer voor dus toen kreeg ik ‘m. Het voelt toch een beetje als een familiestudies.

En het meest trots ben ik op mijn eettafel. Helemaal geen bijzondere tafel ofzo en gekocht via martktplaats maar het is het eerste meubelstuk wat ik kocht toen mijn ex van de een op de andere dag de complete inboedel meenam toen hij de relatie na zeven jaar verbrak. Zonder overleg nam hij alles mee vlak voor de feestdagen waardoor ik vervolgens in leeg huis zat (had serieus alleen nog de bank en twee kastjes) Nu heb ik elke keer als ik wat nieuws koop zo’n heel trots gevoel en vooral ook de wetenschap dat het helemaal van mij is en niemand het meer kan afpakken.

6 likes

een perzisch tapijt dat ik van mijn oma (&opa, maar die was toen al overleden) heb gekregen.
ik zou bijna de sleutel van mijn appartement krijgen en liet mijn oma een foto zien van een soort perzisch tapijt idee van de ikea dat ik wilde kopen. Ze zei toen dat ze dacht dat mensen dat tegenwoordig lelijk vinden. Nou goed dat maakt mij niet uit, als ik het maar mooi vind.
Toen bleek dat zij en opa een perzisch tapijt gekocht hebben toen ze gingen trouwen. Alleen die stond in haar berging, want hij past niet meer in haar huis. Ze zei ik ga even nadenken of je hem mag hebben, want ik wil hem alleen weg doen als iemand er echt blij mee is. Ik hopen natuurlijk, want het was echt mijn droom tapijt. Na een week belde ze dat ik de enige persoon was waarvan ze kon denken dat ze hem er aan zou schenken. Hij ligt hier nu perfect te zijn in mijn woonkamer :heart_eyes:

dus die is het mooiste omdat ik hem én gewoon heel mooi vind én omdat ie voor mijn oma zo belangrijk is

13 likes

Ziet er heel leuk uit! Ben ook wel benieuwd naar meer foto’s van je huis

1 like

Ja misschien moeten we weer een rate my crib topic maken!

3 likes

Ja leuk! Ik vond dat wel heel inspiratievol