Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik heb een Monstera Variegata gekocht en ben nu al bang om hem te vermoorden aaaaah :sweat_smile:

6 likes

Leuk! Heb je een foto? En waar heb je hem gekocht? Die van mij begint al aan het derde nieuwe blad!

Mijn god, ik zit stuk en ik moet ook nog foto’s maken, online zetten etc. Maar wel weer leuke dingen gevonden, al zeg ik het zelf :smile:

21 likes

Ik moet hem nog ontvangen, besteld bij Groen in Huis :blush:

Heb je een foto van jouw beauty?

1 like

Mijn ervaring is dat ze heel makkelijk zijn! Je bent wel lekker bezig met je jungle uitbreiden :slight_smile: hoeveel planten heb je nu?

1 like

Valt best mee (vind ik :joy:), iets van 25?

Het is teveel water in 1 keer(sowieso 100 ml 1 keer per week lijkt me teveel) en lijkt me dat de grond niet luchtig is

Zou het overschot nu weggieten of met keukenpapier deppen

2 likes

Die sanseveria vind ik heel :sunglasses:

Zonde om weg te gooien hoor. Ziet er gewoon goed uit aan de stam en steeltjes te zien.

2 likes

Troost je, die van mij was na 2 weken stervende. :woman_shrugging:t4:

1 like

Omg. :scream::scream::scream:
Zijn we te laat om je tegen te houden?

5 likes

Er is niks aan de hand, zou gewoon het overtollige water weggieten. Verder is het handiger om met je vinger in de aarde te voelen of ie water moet, en alleen geven als de aarde niet meer vochtig is

3 likes

Ik denk alleen dat de grond te veel is aangestampt waardoor het water niet wegloopt. Ik zou dat zelf oplossen door eerst het overtollige water weg te laten lopen, daarna wat gaatjes te prikken in de aarde en te voelen hoe nat de grond nu werkelijk is. De plant zelf ziet er, van wat ik zie op de foto, goed uit. Ik denk niet dat je hoeft te stressen.

1 like

Hahaha never judgemental over plantenaankopen hoor. Ik bedoelde dat je de laatste tijd hier planten showt en dat valt me positief op. Juist leuk toch, niemand kan genoeg planten hebben :smiling_face_with_three_hearts: ik heb al bijna 25 verplanten joh :see_no_evil:

1 like

Ja mooi he. Die ging zo snel. Hoopte al dat ze er vandaag weer waren. Zit nog steeds te ploeteren op alle foto’s maar alles gaat vanmiddag online.

1 like

Hahhaha het was ook niet lullig bedoeld, meer van dat ik echt een plantennoob ben vergeleken met veel hier. Kan nog veel meer bij inderdaad :joy:

1 like

Kun je de monstera niet stekken en erbij planten? Dan lijkt 'ie onder weer voller.

1 like

Best wachten tot in het voorjaar hiermee?

Oh en een graslelie krijgt steeds bruine punten. Iemand daarvoor tips?

Een deel van de collectie

Excuseer de kwaliteit, het is donker haha.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 80% van m’n bestie heb gekregen, zij is echt een zieke kringloophunter!

8 likes

Is het erg dat ik dit wil bestellen?

@Lula love je update in de webshop, ben zeer getriggerd haha.

3 likes