Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Hij mag indd een grotere pot maar calatheas zijn ook dramaqueens en hebben altijd even nodig om te herstellen van zoiets. Hij zou morgen ochtend weer mooi moeten staan. Zal nu wel even wachten met weer verpotten, dan kan die nu bijkomen van de shock.

1 like

Ben trouwens begonnen met een terrarium. Hier probeer ik mijn baby/puber plantjes snel te laten groeien door ze te laten denken dat ze nog in de jungle staan.

18 likes

Ik ben benieuwd of het werkt. Ik heb een tijdje een soort kas nagebootst, maar ik weet niet of de plantjes nou zo blij werden van de hoge luchtvochtigheid. Misschien waren het ook gewoon niet de juiste plantjes daarvoor trouwens.

oeh wat heb je er allemaal staan? ik zie veel moeilijke aroids :heart_eyes:

1 like

Ik heb gloriosum, verrucosum, plowmanii, ernestii, macodes petola, anthurium metallicum en nog een paar baby stekjes. Oh en niet te vergeten een monsters variegata.

@Twijfelaar heb er echt alleen aroids ingedaan die bekend staan voor een liefde voor hoge humidity.

1 like

oeh leuke collectie! ik heb alles behalve de plowmanii ook :sweat_smile: wat is ernestii? ik vind ook niks op google

dat is deze! Ook een philo soort

4 likes

Help! Mijn Schefflera heeft beestjes. Ik heb het nog nooit eerder gehad. Kan iemand me helpen? Is het spint of trips? Of iets anders? Ik heb de plant gelijk op het balkon gezet. Het gaat om de bovenste jonge blaadjes.

Effe snel een foto genomen met mijn aardappel maar wow er staan weer blaadjes recht!! Hij heeft twee dagen op het terras gestaan (in de schaduw) en iedere keer ik langsliep heb ik 'm met de plantenspuit aangevallen. Hij gaat 't redden hoor!!

8 likes

Oeh mooie! En hahahaha die kat <3 wat een leukerd

1 like

Terug van vakantie, was maar een week dus had tegen degene die op het huis paste gezegd dat ze niks met de plantjes hoefde te doen(!). Heeft ze dus blijkbaar aaalles water gegeven, als ik dat had geweten had ik wel instructies gegeven. Calathea’s die in een bodem water staan, vetplantje dood want die heeft ze goed bijgetankt, cactussen ook in veel te natte grond etc. Hoe zij haar planten in leven houdt is mij een raadsel.
On the bright side, een string of hearts achtig stekje had ik destijds wat onderste blaadjes afgehaald omdat ik op water wilde stekken, en die losse blaadjes heb ik als test in de grond gestoken en nu komen er nieuwe ‘strings’ uit!

Heujjj, wat goed! De mijne lust ook best wel een slok. De aarde is om de paar dagen weer droog. Hij staat wel een deel van de dag in direct zonlicht en lijkt dat niet erg te vinden.

Een vetplant gaat niet dood in een week toch. Dat duurt bij mij maanden. En dan kun je niet meer rechtzetten wat er fout ging. Maar er komen warme dagen aan, dan drogen ze allemaal zo weer uit

Sanseveria’s houden van krap staan dus hoeft nog niet naar een grotere pot. Je kan even checken hoe dik de wortels zijn, als hij veel vol staat met dikke wortels kunnen ze wel de pot kapot duwen.

Kijk bijvoorbeeld dit filmpje

1 like

Dan zal er echt al eerder wat mis zijn gegaan

1 like

ik heb een vetplanten dat ineens niet zo lekker gaat. 1 blad is zacht en omgekrult, maar ik heb net zaterdag een beetje water gegeven… zal die nog meer nodig hebben? :grimacing:

Ik heb mijn ficus nu een aantal jaar en hij gaat altijd wel lekker op weinig water. Van de week heb ik hem weer een scheut gegeven en sindsdien beginnen er ineens blaadjes geel te worden en uit te vallen? Hij heeft niet te veel gehad (de aarde voet nu gewoon droog). Is mijn plant een diva of kan ik wat anders doen?

Mijn cranky ficus genaamd Benjamin

Weet iemand waarom mn strelitzia nicolai zo hysterisch aant doen is? De bladeren hangen, hij groeit helemaal scheef, en ik heb laatst nog een klein geel blad weggeknipt. Moet ik hem verpotten in een grotere pot misschien?

Geef je m vaak beetje water? Hij lijkt alsof hij dorst heeft. En vind het ook beetje kleine pot maar zou ff checken of er wortels onderuit komen

Volgens mij te weinig idd. Zal er eens op gaan letten of ie daardoor weer normaal gaat doen. Dank!