Ik heb deze plant ook en voor mij blijft het nog een beetje een mysterie. Als ik jou was zou ik goede delen afknippen en stekken want dat kan heel goed bij deze plant en hij groeit als een jekko! Je kunt er dan voor kiezen om helemaal opnieuw te beginnen of de bovenkant van de plant op te vullen.
Oh dit is prima hoor! Hangen mag, knakken niet
Heb enorme ruzie gehad met het schildpadplantje, zelf uiteindelijk mân huis uit gegooid. Mân vader heeft hem kunnen redden door echt veel water te geven zodat de grond vochtig blijft.
Ik kom net terug van vakantie en had van tevoren twee planten die trips hadden helemaal ingesprayed met spuritz r. Ik kom net thuis en het eerste wat ik doe is even kijken hoe het ervoor staat. Wel twee bladeren van mn monstera geel geworden helaas, heb er nu in totaal echt zeven vanaf gehaald waar veel trips op zaten of die geel geworden waren. Maar mn vriend is gelijk met alle liefde nog een spuitronde aan het doen nu en alle blaadjes echt zo aan het onderzoeken. Heel lief, hopelijk helpt deze plantenliefde om ze weer de oude te maken! Wel nieuw blad gelukkig, dat is altijd fijn
Edit: hahaha ik hoor hem nu Sterf trips, laat mijn plantjes met rust
Ahhh wat lief van je vriend haha.
Ik heb een aantal planten weg gedaan die trips hadden en volgens Marie kondo geen joy sparken. Ook al zonder trips trouwens maar met trips als helemaal geen enkele joy in de verste verte. Ruimt wel lekker op en maakt het weer een beetje overzichtelijk. De rest ben ik ook weer aan het sprayen maar het is gelukkig al een stuk minder dan een paar weken terug.
Oh damn, hoe kan dat toch dat de ene zo veel luchtwortels aanmaakt en de andere amper
Mijn monstera krijgt zijn eerste blad met gaten en ga zowat elk half uur kijken of het blad al uitgerold is (tot nu toe niet dus)
Nou jongens primeurtje hoor, na 10 jaar op mezelf heb ik eindelijk voor het eerst plantenvoeding toegediend. Ik ben benieuwd wat het doet met mijn planten want ik heb hoge verwachtingen, alsof ze straks allemaal fier overeind zullen staan. Ik heb ook geen onderscheid gemaakt en heb het ze (bijna, op de jonge stekjes na) allemaal gegeven. Hopelijk krijg ik daar geen spijt van.
Ik was zo blij met mân eerste gatenblad. En toen kreeg die kutplant beestjes en toen trok ik er een per ongeluk een stengel af en nu doet hij niks meer. Doorn in mân oog, dat hoopje ellende. Hopelijk gaat jouwe beter hahah
Bij de intratuin hebben ze ook een sectie met miniplantjes. Ik heb er nu al al twee keer een leuk plantje van gekocht die gewoon heel groot kunnen worden! Erwtenplantje en een calathea mosaica network!
Oh en een philondron white measure gekocht! Zo blij mee!
Dit vind ik niet hangen hoor! Zo zien ze er toch altijd uit als ze groter worden? de onderste stengel/blad zou je kunnen afknippen als hij erg gaat hangen/geel wordt, dan kan er weer energie naar de nieuwe bladeren
Bedankt voor dit opbeurende verhaal
Hahaha sorry ik moest even wat frustratie kwijt
Gelukkig! En goeie om ook eens te Marie kondoen, al vind ik het snel sneu (ook als planten op sterven na dood zijn haha) misschien toch vaker een kondo ronde doen of afgeven bij een plantenasiel!
Ja ik had mijn planten graag weg gegeven maar ik gun echt niemand trips dus dat ging ik nu niet doen. Jammer van de planten maar ik wil echt niet op mijn geweten hebben dat iemand trips krijgt door mij. Voelt als een soort planten soa haha.
Ik heb van de week een mosaikplantje weggegooid want die ging steeds wel heel snel hangen dus ik was er klaar mee #thisdoesnotsparkjoy
Prachtig!
Een aantal planten staat inderdaad fier overeind na de plantenvoeding, I love it. Ik had voor en na-fotoâs willen maken, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Het is zo âbevredigendâ om te zien.
Help needed! Ik heb nu een halfjaar twee sanseverias in het raam staan. Eentje gaat vooral de hoogte in, maar de ander wordt alleen maar breder en heeft al drie nieuwe planten/bladeren (?) uit de grond laten komen. Heeft ie nu een grotere pot nodig? Of gaat ie juist lekker en moet ik hem met rust laten?
(pijltjes wijzen naar nieuwe delen)