Zou ik doen.
Is de aarde kurkdroog? Want dan zal ik eerst verpotten als ik jou was.
Jep! Ga ik doen

Er komt zoān mooi nieuw gatenblad aan mn Monstera 
Oeh, 2 zelfs toch 
Jaaaaa! Maar die ander is nog niet zo goed ontrold dus ik kan niet goed zien of er veel gaten in zitten 
Ik onderschat elke keer hoe gevoelig planten zijn voor verhuizing. Ik woon hier ruim zes weken en nog steeds zijn ze niet gewend en van slag. Ze drinken bijna niks, heb er al een paar bijna verzopen omdat ik als normaal water gaf. Heb mān trandescantia nu maar helemaal gestekt want die was ook bijna kassiewijle door teveel water. Monstera doet niks en is een hoopje ellende. Strelitzia ging eigenlijk nieuwe bladen maken maar die zijn uitgerold en blijven steken, stengels groeien niet meer. Zanzibarus huppeldepup doet al helemaal niks en bijna verdronken. 
Ohja zelfs mān graslelie vertikt het
Misschien water geven met plantenvoeding? Daar zijn mijn planten wel van opgeknapt na de verhuizing!
Dat krijgen ze al geregeld 
Oh shit! Hopelijk knappen ze komende weken een beetje op
Cordyline met spint
Ik heb hem apart gezet en ingespoten met spray tegen rupsen, luizen, witte vliegen en trips. Hopelijk werkt het dan ook tegen spint, weet iemand dat? (Het is van Pokon). Anders morgen nog even groene zeep en spiritus halen.
Als er een wortel uitkomt zou ik hem in een grotere binnenpot doen. En dan ook gelijk een ruimere buitenpot erbij.
Waar kopen jullie goedkope binnenpotten? Bij mān tuincentrum hebben ze alleen van elho.
Ja hier ben ik ook op zoek naar! Ik heb buiten wel een paar elho potten, wist niet rat dat binnenpotten zijn?
Wist niet dat dat bestond! Wat leuk.
@suus dan denk ik nog in deze pot laten, ik heb er nog niet zoveel verstand van
. Ik ben wel sinds kort lid van een Facebook over de variegata, dus probeer meer te leren.
Hier hebben ze helaas geen binnenpotten om mee te nemen bij het tuincentrum.
@Sjern wist ik ook niet, de medewerker zei dat het binnenpotten waren. Deze zijn het: https://www.intratuin.nl/elho-green-basics-kweekpot-o15cm-living-black.html
En bij de kweekafdeling vaak ook wel in tuincentrum. Ik bewaar ze ook altijd als ik een plant verpot dus heb inmiddels een enorme voorraad. Allemaal te kleine potjes ook
.
Misschien hydrokorrels als onderste laagje in de pot leggen en daarbovenop de binnenpot? Dan kan het water altijd weg en kunnen de wortels het eventueel nog opzuigen als ze het later nodig hebben.
Voor de rest zou ik hem niet nog een keer verpotten als je dat de voorbije maanden al hebt gedaan, geeft alleen onnodig stress en monsteraās staan wel graag een beetje rootbound zoals je al zei 
Kan ik mijn bananenplanten buiten zetten bij dit weer? Ik hou namelijk alle gordijnen overdag gesloten om de warmte buiten te houden, maar hierdoor krijgen ze uiteraard geen licht. Ik heb ze dan maar buiten gezet, maar ik zag online dat dit misschien geen goed idee is. Wat denken jullie?
Mijn buren hebben er twee buiten staan en hoewel ze er lekker van groeien, verbranden de bladeren inderdaad wel.
Ik zou het niet doen. Mān moeder had dit idee ook vorige week en meerdere bladen zijn verbrand.