Het Plantentopic #2

Ik ook graag!

Jaa heel graag!

Ik probeer je een berichtje te sturen, maar dat lukt niet. Wil je mij ff dm’en? :slight_smile:

1 like

Weet iemand misschien wat er met mijn syngonium is? In 1 week zijn er al 5 bladeren geel geworden en eraf gevallen. Ook ontstaan er allemaal bruine plekjes op mijn plant. Ik zie geen beestjes zitten, hij staat niet in fel zonlicht en de grond is vochtig.

Edit: oke na beter kijken zie ik toch kleine zwarte beestjes.

He kuuuut! Mijn syngonium verliest verder alleen blad bij te veel water

1 like

Heb een mospaal gemaakt.

Voor:

Na:

33 likes

Mosstok gemaakt? Hoe heb je dat gedaan?

Met kippengaas en sphagnummos :slight_smile: heb wat foto’s gemaakt van het proces, als je een turtulio wilt.

2 likes

Kom maar door met de turtolio

1 like

Komt ‘ie

1. haal ergens kippengaas vandaan en een goed tangetje om te knippen. Maak niet zoals mij de fout om 2 uur te gaan schelden op een verrot tangetje ipv 5m naar de praxis te gaan en een nieuwe te halen. Ik heb iets van 80cm bij 15 cm breed gedaan.

2. buig het kippengaas tot een cylinder en vul het met het mos wat je een kwartiertje hebt geweekt in water.

3. vullen maar, beetje aanduwen

4. kippengaas dichtknijpen en daarna heb ik de uiteinden aan elkaar gemaakt met een tiewrap (boven- en onderkant) en de rest dichtgenaaid met visdraad.

Dat is t! Bedankt voor het kijken en vergeet niet te liken :+1:

36 likes

Lang shaggie eigenlijk? Haha!

9 likes

Hahahaha wordt een dure mospaal

1 like

En te abonneren!:joy: maar slim idee, sla hem op :hugs:

1 like

Ik heb vandaag kei leuke plantjes binnen gekregen in de kneusjesbox. Ik heb er dus eentje, maar weet niet precies wat voor plant dit is. Ik heb de picturethis app en die zegt het ene moment dat het een pannenkoekenplant is en het andere moment een waterhyacint. Wat denken jullie??

Peperomia?

1 like

Peperomia polybotrya (ook wel raindrop). Persoonlijk vind ik deze leuker dan een pannenkoek

2 likes

Ik ook en hij doet niet zo moeilijk haha

1 like

Inderdaad! Hij vind alles wel best, stekt super makkelijk en geen gedoe met beestjes. Top plantje

1 like

Shiiiit ik heb dus trips en al mijn plantjes zijn aangetast. Ben nieuw in de planten en heb het dus niet op tijd gesignaleerd. Morgen maar als een speer bestrijdingsmiddel halen en hopen dwt het werkt.

Uugh, met de warmte afgelopen week lijken de trips wel verdrievoudigd terwijl ik het een beetje onder controle leek te krijgen. Ik heb nu ecokuur (de spray en capsules) besteld om dat eens uit te proberen. Tot nu toe heb ik voornamelijk neemolie gebruikt maar gezien de trips niet wegblijven wil ik nu even wat anders proberen. Is het überhaupt mogelijk om permanent van deze rot beestjes af te komen? :sob: