Het Plantentopic #2

Ja ik!

Let the growing begin!
Tot wanneer is “growing season” en zou je het beste voeding kunnen geven?

7 likes

Ik had het via hun eigen site besteld, maar er zit een kaartje in van www.plantinginc.com. Daar die ik het staan voor 15 euro en wordt het verzonden vanuit nl. (Mijn verzending kwam ook gewoon uit nl🤷‍♀️)

1 like

Jaaaa ik ben gelukkig met mijn Ceropegia woodii variegata :heart_eyes:

Met dank aan @Lula

19 likes

Echt mooi :heart_eyes:

1 like

Ik ben eigenlijk op zoek naar een plant die zo hard groeit/ lange stengels krijgt dat je denkt waar moet ik er mee blijven. Al mijn plantjes blijven zo netjes en ik heb liever iets wat overal heen kruipt/groeit.

Ik ben echt een n00b op plantengebied, maar ik heb een tradescantia zebrina/vaderplant en die gaat echt als de brandweer

2 likes

Oh top, schrijf ik op mijn lijstje!

Omg SAME, ik heb de mijne een halfjaar geleden met ongeveer dit formaat gekocht:

EN NU:

Vind 'm eigenlijk ook niet meer mooi zo :no_mouth:

14 likes

Ze lijken op dat irritante “ik heb ook geen idee”-poppetje. Daarom vind ik die stom constateerde ik net.

Edit: deze :woman_shrugging: of die met alle streepjes zeg maar -_ etc

11 likes

Oeh Nice. Wanneer komen ze online?

Oh ik vind het juist leuk en kijk vaak in je shop wat je nu weer gekocht heb!

1 like

Leuk juist!

1 like

Hoyaaa’s!
Ben je al eens bij Paul Shirley geweest? Het is totaal niet in de buurt van mij dus ik ben benieuwd of het de trip waard is.

Oh ik vind 'm juist prachtig!

Lijkt we een bowtruckle, wat cute!

Jammer dat je verzendkosten naar DE vrij hoog zijn en ik momenteel weinig budget heb, ga hier maar eens op zoek

10 likes

Mijn crassula ovata sunshine verliest de hele tijd blaadjes… Terwijl hij kurkdroog is en voldoende zonlicht krijgt. Heb er 2 en die krijgen dezelfde verzorging, degene die het beter doet staat zelfs een fractie donkerder! Echt heel raar… Kom die blaadjes in die hoek overal tegen :expressionless:

Ik heb alocasia hulp nodig. Ik wil een nieuwe, voor in een redelijk donkere hoek maar wel met natuurlijk licht. Goed idee of geen goed idee. En in geval van dat laatste: is een bananenplant dan een beter idee?

Bananenplant heeft in mijn ervaring meer licht nodig dan een alocasia. Wij hebben een alocasia zebrina op 3 meter afstand van een raam op het noorden staan, dus krijgt niet veel licht. Hij groeide niet snel maar bleef wel gewoon leven en bladeren maken! (Nu hebben we er een groeilamp op en nu doet ie het wel beter, vertelde ik paar posts hierboven voor als je dat wil lezen)

1 like

Mijn alocasia calidora staat relatief donker (maar een uurtje per dag echt direct de zon erop, verder gewoon natuurlijk licht) en maakt nog wel blad aan. Het is alleen superklein blad en dat vind ik zelf wel jammer. Een bananenplant zou echt kapot gaan daar.

In mijn ervaring doen calatheas het het beste op donkere plekken. Heb er nu twee en die zijn onwijs mooi sinds ze wat verder van het raam af staan.

1 like