Ik zag dat hier nog niemand antwoord op had gegeven. Voor je stekje: nee het blaadje moet niet in de aarde, dat gaat dan rotten. Zitten er al worteltjes aan?
Voor de wortels aan de stammetjes: volgens mij is de plant dan op zoek naar meer water en zou je dus wat meer water kunnen geven.

zijn dit dan de larven van trips? Zwarte trips heb ik al ruim een jaar last van, maar dit is de eerste keer dat ik deze witte zie. Heb mijn monstera direct onder de douche afgespoeld en straks ga ik hem insprayen met saniumspray. Het zit alleen op het jongste blad, en er zitten er ook een paar op het jongste blad van mijn anthurium clarinervium.
Bij mij heeft uiteindelijk, na veel verschillende middelen, alleen edialux ervoor gezorgd dat ze weggingen en wegbleven.
moet helaas mn planten behandelen tegen rouwmuggen maar ik snap de instructies niet zo goed. Ik heb een pakje aaltjes voor 10m2, er staat in de instructies de nematoden oplossen in 1l water en dan verdunnen, 200ml per plant. Umm bedoelen ze 200ml water aanvullen aan het concentraat voor elke te behandelen plant? Dus stel 10 planten bij elkaar = 5 liter water bij de oplossing?