Haha, niet heel veel maar wel iets ja
Ik had het ook wel verwacht, maar het is niet iets wat echt opvalt bij planten vind ik. Maar misschien als ik over 25 jaar kijk 
Wat voor een beestje is dit?
wat kan ik er nog voor doen want ik zie ze “gewoon wandelen” op de plant.
Heb ze voorlopig buiten gezet?!
Trips. Heb je nog meer planten want die moet je dan ook checken. In dit topic zijn meerdere tips gegeven voor wat je er tegen kan doen maar heel eerlijk: het is echt een plaag en moeilijk helemaal weg te krijgen.
Oh die vind ik zo mooi! Heb je ze besteld voor je shop?
Oh ik kan me voorstellen dat ze prijzig zijn, maar vind ze wel echt heel mooi! Vind deze andere plant die je hebt ingekocht ook tof, weer even een heel andere plant dan je veel ziet.
Ja hoor vind ik wel. Hij is echt huge zeg, zal wel liters water drinken.
Ik kan hem op mijn werk voor inkoopprijs kopen. Ook een alocasia voor €5,- gescoord. Denk dat ik dit weekend toch maar ga zoeken voor een mooie pot en de plant ga kopen!
Aww 
Ik vind het ook een leuke plant!
Ja, ik heb al heel veel planten staan. Maar deze xanadu stond in de keuken op de grond, waar het snachts kouder is dan bv de living.
mss is dat wel de reden waarom die plant trips heeft.
ik heb er vorig jaar, best wel veel voor betaald voor die xanadu met luchtwortel om tot de conclusie te komen dat ik de plant eigenlijk niet zo mooi vind.
Op de website stond ie met stengels vastgebonden en je kon dat eigenlijk niet zo goed zien (weggewerkt met photoshop).
Nooit echt gelukkig geweest met deze plant zodus nu wel een beetje blij dat ik er vanaf ben.
Weet iemand wat er met mijn pannenkoekplant is? Extra info: Ik heb m een paar weken terug gekocht en heb last vantrips op een andere plant…
Ik heb hulp nodig. Ik heb wat planten waar ik de komende maanden op moet passen, maar mijn eigen vaardigheden strekken niet verder dan een aloe vera/pannenkoekplant enigszins in leven houden. #survivingnotthriving
Familiefoto van al mijn planten want ik had trips… Bijna een jaar mee te maken gehad, mijn moeder verzorgde mijn planten in Nederland en had niet in de gaten dat ze trips hadden (RIP dubia). Twee weken geleden roofwantsen (Orius) gekocht en losgelaten, en ik ben zo enorm blij dat dat heeft geholpen! Die rotbeesten waren inmiddels mijn monstera albo’s en thai constellation aan het verorberen, waaronder mijn half moon albo stek waar ik zo trots op ben.
Hier de schade. Idioot hoe zulke kleine beestjes zoveel schade kunnen aanrichten!
En zoveel nieuwe groei! Ben echt obsessed met dat rode blad van mijn wayetii. De plant die het meeste was aangetast, mijn micans, is ook eindelijk weer aan het groeien. Er is weinig over van de plant, maar ik heb hoop! Verder hebben mijn pink princesses allemaal nieuwe bladeren (die staan te droog, I know!), evenals een van mijn monstera albo’s. De planten staan nu te koud, dus ik ga ze morgen verhuizen. Kan ik meteen even de planten goed nakijken op overige schade, ik heb het vermoeden dat niet alle planten zonder wortelrot de winter door zijn gekomen.
Ik ga morgen naar de plantenwinkel hier in de buurt, waar ik nog nooit geweest ben. Heel benieuwd wat voor een aanbod ze daar hebben! Ik hoop in ieder geval een lantaarnplantje te vinden, aangezien de mijne flink uitgedund is.
Heb je de roofwantsen gewoon in je huis uitgezet? Ik heb wel veel succes met aaltjes uitzetten maar de roofwants uitzetten op mijn kamerplanten durf ik niet zo goed. Bang dat ik de hele tijd beestjes zie rondvliegen. Waarvan ik dan vervolgens weer ga twijfelen of het goede of slechte beestjes zijn.
Ja en nee. Dit is een bekend probleem met alocasias en veel mensen leggen zich erbij neer. Het betekent wel dat je plant niet genoeg energie heeft voor een nieuw blad, en daarom een oude afstoot om een nieuwe te maken. Je plant overleeft wel, maar is eigenlijk dus niet gelukkig. Ik heb dit potje ook in het klein, zonder gat aan de onderkant toch? Dat vinden alocasias niet heel fijn. De mijne is blij met regelmatig kleine beetjes water (lauw, niet koud), vindt het niks om in een keer veel water te krijgen. Geef je genoeg voeding, of is de aarde dit jaar al ververst? Ik verpot de mijne elk jaar.
Ja! Alle planten verzameld in de badkamer (want enige afgesloten ruimte, plus veel zon en vocht) en ze op verschillende bladeren gestrooid. Soms vlogen ze wel rond, maar dat was echt van plant tot plant, dus niet zoals vliegen door de hele kamer heen vliegen. Trips heb ik hier nooit zien vliegen, dus voor mij was dat geen probleem. De nymfen zijn alleen wel klein en lichtbeige, dus heb er een paar vermoord omdat ik dacht dat ze tripslarven waren.
Ze zijn alleen iets ronder en lopen sneller.
Het was wel heel erg bevredigend om die wantsen de larven te zien “opeten”.
Ik hoor veel over aaltjes, maar geen idee welke soort het beste is. Welke gebruikte jij?
Dank voor je duidelijke uitleg! Er zit inderdaad geen gat onderin de pot, dit heb ik bij geen enkel van mijn potten omdat ik binnenpotten/hydrokorrels gebruikt, maar bij deze wellicht wel verstandig dus. Ik wil nog een nieuwe pot voor deze, dus dan ga ik daar naar op zoek 
Kleine beetjes water is ook een goed idee. Geef je dan meerdere keren per week een beetje?
Voeding geef ik en hij is recent ververst.