Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ohh bedankt, dat kon ik verder nergens vinden! Dan ga ik het proberen met vochtige grond en een net iets andere plek

1 like

Kuuuuut bijna al mijn planten hebben ineens trips :scream: Wat is volgens jullie de beste bestrijding? Groene zeep + spiritus of zijn er speciale middeltjes voor?

Buiten zetten en in de fik steken.

4 likes

Kan iemand mij raad geven? Wij hebben deze plant, die echt super goed groeit en er heel gezond uitziet. Ik maak mij alleen zorgen om de kleine pot waarin hij zit. Zou ik het gewoon zo laten zolang hij er goed blijft uitzien? Of toch verpotten? Ik ben gewoon bang om het te verpesten.

7 likes

Komt die spiritus toch nog van pas :+1:

1 like

Mijn tips zijn verpotten en neem olie.

1 like

Die olie ziet er veelbelovend uit, dankjewel! Hoe breng je dit aan als ik vragen mag? Kun je het bijvoorbeeld gewoon in een plantenspuit doen?

1 like

Als-ie zo gelukkig is nu dan zou ik het zelf zo laten

1 like

Verdunnen met water en in een plantenspuit. Wel ergens doen waar je kunt luchten want die geur is echt niet te harden. Oh ja, wel 100% nemen, geen mix met iets anders.

1 like

Weten jullie of potgrond voor binnenplanten echt iets speciaals is, of vooral marketing? Ik wil namelijk mijn moestuin voorzaaien in potjes binnen, maar ik heb alleen een zak potgrond voor kamerplanten oid. Maakt dat wat uit?

Het is wel anders dan tuinaarde maar volgens mij kan het wel. Alleen niet andersom, tuinaarde binnen, omdat het niet luchtig genoeg is.

Edit: hoewel, zit geen mest in, denk ik hè. Hmm, je zou het kunnen proberen.

1 like

Hmm, misschien heb ik nog ergens van die moestuin plantenvoeding die ik erbij kan doen dan. Ik probeer het maar gewoon, ik ga ook niet naar een tuincentrum nu.

Fuck yes m’n pannenkoek leeft nog en maakt een nieuw blaadje!!!

7 likes

Ik heb een monkeymask maar ik twijfel of die wel zo gezond is, de bladeren zijn een beetje rimpelig en er zitten best wat donkere plekken op, iemand tips? Hij hangt nu naast een raam op het zuiden, kan m evt verplaatsen. Heb ook niet het idee dat ie nieuwe bladeren maakt.

Samenvatting




Na maanden van verwaarlozing ben ik m’n planten weer wat liefde en vooral ruimte aan het geven, maar wie weet wat dit voor plant is? Ik weet alleen nog dat de verkoper zei dat het echt geen lepelplant was.

1 like

Anthurium!

1 like

Dankje!!
Ik heb er nog een paar waarvan ik 't niet weet:


(deze was eerst niet dood, hopelijk is die nog te redden)

Ik dacht dat dit een bonsai is… Dat witte is tandpasta

En deze, die ook de hele tijd dood gaat

Ik heb vandaag de mosstok gekocht. Ben benieuwd hoe het gaat.
Ik wil een andere plant in een grotere pot doen, maar ik heb alleen moestuin aarde. Kan ik dit gebruiken?

Zou ik niet doen. Is niet luchtig genoeg voor kamerplanten en is vaak te zuur.

2 likes

Dank je wel voor je snelle reactie, dan wacht ik nog even met in een ander potje doen.