Ik zou op dit moment de grootte van de stekjes laten bepalen wat mooi is. Probeer er twee of drie bij elkaar en kijk wat mooier is, dan zorgen dat de pot groot genoeg is voor de hoeveelheid wortel
dus niet te groot en niet te klein
Haha als ik moet bepalen wat mooi is dan gaan ze alle 4 samen in een pot. Hoe meer hoe beter. Maar of dat verstandig is voor een mooie volwassen plant is de vraag. Weet jij of iemand anders uit hoeveel planten de gewone monstera deliciosa’s in de winkel, bestaan?
Toevallig stond ik vandaag bij een gemiddelde monstera (diameter van 20) en die had 2 stekken van origine, een grotere pot had er 3.
Dankjewel! Dan ga ik er ook 3 gebruiken
Disclaimer; ik ben absoluut geen fan van Geert Wilders, wil dat toch even benadrukken haha, maar dit is een van zijn katten en Wilders of zijn partner is precies wel into hoya’s haha. Vond het wel opmerkelijk
Welke alocasia heb ik eigenlijk gekocht?
Oh ik wil deze cactus nog graag delen die bij mijn ouders staat haha.
Dit is een Alocasia Black Velvet. Deze worden maximaal 30 cm (of iets groter, maar niet veel meer). 
Volgens mij heb ik iets heel stoms gedaan
ik had mijn prachtige strelitzia van 1.75 verplaatst naar een plek met meer zon, alleen kom ik er net achter dat een meter daar vandaan een plant staat met trips.
Deze plant heb ik inmiddels buiten gezet alleen ik weet niet zo goed wat nu te doen met m’n strelitzia. Preventief behandelen met…? Ik lees zo veel verschillende tips dat ik het even niet meer weet
Ik zou hem preventief behandelen met roofmijt. 
Ik vroeg mij gisteren precies hetzelfde af!
Heb t gevonden! Balsemwormkruid.
Het rook echt sterk en super herkenbaar, maar het ruikt dus blijkbaar naar etherische oliën.
Dankjewel, ik ga dit bestellen! Wat zou je gebruiken voor behandeling van trips zelf? Ik heb eerder spruzit-r gekocht maar daar kwamen m’n planten niet zo goed uit
Inmiddels staat ie ook in de badkamer, heb m net afgespoeld met koud water. Hij is alleen zo groot dat ik zelf nu niet meer kan douchen maar vooruit
Hoe een alocasia opleeft na water te hebben gekregen, bijzonder! Geeft hoop mocht mijn plant er ooit zo uitzien :’)
Wat zou hier mis lopen met deze monstera?
Het is geen zonneschade en er is niets veranderd qua standplaats of hoeveelheid water. Ik zie geen beestjes.
Boerenwormkruid?
Denk toch wel trips. Kijk vanavond met je zaklamp van je telefoon, goed in de nerf en de onderkant van het blad. Zie je echt geen kleine witgele streepjes?