Het Plantentopic #2

Idd opzuigen met de stofzuiger, maar vooral minder water geven! Laat de aarde droog worden, behalve bij planten waarbij dat echt echt niet kan (parapluplant en misschien sommige varens). Dan gaan alle eitjes en wormpjes vanzelf dood door de droogte. Veel rouwvliegjes komt eigenlijk door teveel water geven.

Oh en een hele leuke tip die ik zag is vleesetende plantjes kopen, zonnedauw schijnt een echte rouwvliegjeskiller te zijn! Goede verkooptip voor je aanstaande winkel @Lula :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Note to myself: geen succulenten meer kopen. Heb al 3x tegen beter weten in het geprobeerd maar net een string of tears (moederplant) en stekjes ervan in de kliko gegooid. :sob: Positieve kant is dat ik weer een nieuwe plant besteld heb want heb nu weer ruimte :crazy_face:

1 like

Ik wil wat stekken van mijn monstera variegata bij elkaar zetten. Hoeveel raden jullie aan bij elkaar te plaatsen? Ik heb 4 gewortelde stekken en kan nog een paar nieuwe maken

Ligt aan de grootte van de pot denk ik, maar twee klinkt logisch denk ik?

Ik heb veel potten om uit te kiezen, dus het formaat maakt niet zoveel uit. Het gaat me vooral om wat slim is voor de plant en wat de stekjes fijn gaan vinden. Zat zelf te denken aan 3 bij elkaar, maar weet niet wat normaal is voor een mooie volle monstera

Ik zou op dit moment de grootte van de stekjes laten bepalen wat mooi is. Probeer er twee of drie bij elkaar en kijk wat mooier is, dan zorgen dat de pot groot genoeg is voor de hoeveelheid wortel :slight_smile: dus niet te groot en niet te klein

Haha als ik moet bepalen wat mooi is dan gaan ze alle 4 samen in een pot. Hoe meer hoe beter. Maar of dat verstandig is voor een mooie volwassen plant is de vraag. Weet jij of iemand anders uit hoeveel planten de gewone monstera deliciosa’s in de winkel, bestaan?

Toevallig stond ik vandaag bij een gemiddelde monstera (diameter van 20) en die had 2 stekken van origine, een grotere pot had er 3.

Dankjewel! Dan ga ik er ook 3 gebruiken

Succes!

7 likes

:joy:

6 likes

Disclaimer; ik ben absoluut geen fan van Geert Wilders, wil dat toch even benadrukken haha, maar dit is een van zijn katten en Wilders of zijn partner is precies wel into hoya’s haha. Vond het wel opmerkelijk

16 likes

Welke alocasia heb ik eigenlijk gekocht?

Oh ik wil deze cactus nog graag delen die bij mijn ouders staat haha.

14 likes

Dit is een Alocasia Black Velvet. Deze worden maximaal 30 cm (of iets groter, maar niet veel meer). :slight_smile:

2 likes

Weet iemand wat dit is?

1 like

Omg mijn kleine alocasia heeft een bloem! Wist helemaal niet dat dat kon.

11 likes

Volgens mij heb ik iets heel stoms gedaan :confounded: ik had mijn prachtige strelitzia van 1.75 verplaatst naar een plek met meer zon, alleen kom ik er net achter dat een meter daar vandaan een plant staat met trips.
Deze plant heb ik inmiddels buiten gezet alleen ik weet niet zo goed wat nu te doen met m’n strelitzia. Preventief behandelen met…? Ik lees zo veel verschillende tips dat ik het even niet meer weet

1 like

Ik zou hem preventief behandelen met roofmijt. :slight_smile:

Ik vroeg mij gisteren precies hetzelfde af!

1 like

Heb t gevonden! Balsemwormkruid.
Het rook echt sterk en super herkenbaar, maar het ruikt dus blijkbaar naar etherische oliën.

2 likes