Het Plantentopic #2

Bij het tuincentrum waar ik hem gekocht heb gaven ze het advies om de plant om de week water te geven. Grond is dan vaak nog wat vochtig! Raad je aan om dus minder vaak water te geven?

Aah, dit zit ook op mijn Palm. Wou hem gaan verpotten en ineens zie ik allemaal witte dingen op de takken en bladeren. Ga nu even snel naar tuincentrum om iets te halen en staat nu buiten in de zon op balkon geïsoleerd.

Wie is hier de schuldige groene influencer? Mijn groene kneusjes zijn ook onderweg ghehe

1 like

Weet jij of het spint is? Ik kom er niet uit namelijk.

Een paar weken geleden had ik hier gevraagd naar die kneusjesbox en sindsdien komt de ene na de andere hier tevoorschijn haha. Dus nu ook zelfs maar een bestelling gedaan. Superveel joh. Blij mee!

6 likes

Ik denk het zelf wel. Als ik plaatjes op internet kijk. Of ander soort luis. Heb net spul gehaald tegen alle soorten luizen. Ga zo er op spuiten buiten ben benieuwd.

Ik ben wel lichtelijk jaloers op alle mensen met een Monstera Deliciosa in hun kneusjesbox! Die had die van mij niet, maar wel veel andere mooie planten. Echt leuk om te zien dat ze wel verschillend zijn!

3 likes

Wat is er aan de hand met mijn plant? :frowning: Ik kwam op Google allemaal verschillende plantenziektes tegen maar weer niet zeker wat dit is. Wolluis?

De foto is wat wazig maar het er wel op :frowning: Als het wolluis is dan zie je van dichtbij wollige pissebedden. Smerige beestjes maar best ok te bestrijden. Moet je wel snel mee beginnen want ze zijn al bezig je plant te vermoorden en ze lopen over naar andere planten. Sowieso plant mee naar buiten nemen en de dode delen verwijderen plus de delen waar heel veel luis op zit

1 like

Misschien… heel misschien… heb ik net een tweede kneusjesbox besteld

15 likes

Ziet er uit als luis inderdaad. Heb net in verband met mijn eigen plant ook heel internet afgestruind. Volgens sommige kan het ook helpen om de plant eerst onder de douche te sproeien laten drogen en dan iets tegen luis er op te doen en de erg aangetaste stukken te verwijderen inderdaad.

1 like

Hoe krijgt een plant ineens last van wolluis? Neem je dat mee naar binnen? Via andere planten?

Ja, het is mijn ook een raadsel had 2 dagen terug nog al mijn planten gespoten en nagekeken in de badkamer en was niets te zien. Gaat blijkbaar heel erg snel. Die van mij staat nu in quarantaine en hopelijk worden/zijn de andere (nog) niet aangetast.

1 like

Mijn maranta heeft een bloemetje :star_struck:

31 likes

Ik gaf mijn yucca in de winter eens in de 4/5 weken water. Nu met de warmte wel vaker, eens in de 2,5 week ongeveer. Dus wel ongeveer wat jij doet qua frequentie. Mijn yucca heeft bijna weer water nodig, maar de grond is nu wel echt droog voelde ik net.

Ik kwam dit nog na wat Google tegen.

Misschien dat een tijdje minder water geven inderdaad helpt bij jou.

1 like

Ah neee ik wil dit echt niet op m’n andere plantjes hebben :frowning: Vandaag uitgebreid stukken verwijderen, en de rest afspoelen onder de douche zoals @Anna-Maria zegt

Mijn cactus heeft nu helemaal bloemetjes rondom de top gekregen.

24 likes

Mijn Maranta lijkt 2 bladeren tegelijk aan te willen maken :thinking: als dat maar goed gaat.

3 likes

ik wou dat ik een intratuin in de buurt had, zij hebben zo veel leuke planten en potten.
bij duitse “tuincentra” en bouwmarkten hebben ze echt een flut assortiment.

2 likes

Ik vind de planten in Duitsland wel een stuk goedkoper! Zeker buitenplanten.