Het Plantentopic #2

Ja raar gezicht hè? Mijn cactus heeft ook allemaal van die pluis sprieten overal en dan zie je ineens zigzagjes komen :heart_eyes:

1 like

Ik zit klaar voor de shoplog

1 like

Oké ik ga dan toch maar meer water proberen! Er is maar 1 blad gekruld (en dat is een nieuwe denk ik?), maar wel meerdere met bruine plekjes. Niemand die iets kan zeggen over die donkere plekken op de stengels verder?

Die Birkin/White Measure :heart_eyes: hoog op de wishlist!

Ik zag net dat er in mijn strelitzia allemaal kleine grijze wormpjes/duizenpootjes zitten. Weet iemand wat dit is? Kan ik best alle potgrond vervangen?

Volgens mij had ik hem best vroeg op t forum gepost, de link! Maar weet het niet meer zeker hoor

Denk wel dat ik de eerste was die besteld had maar wel omdat ik iemand de link had geplaatst.
Nu ben ik benieuwd wie :joy:

1 like

@roeptoeter 27/2
@Luzarl 29 dagen geleden

Aka ik heb geen leven.

1 like

Hahaha oh oeps.

Ik ging net mijn calathea verpotten en die heeft dus allemaal knolletjes aan de wortels zitten. Echt nog nooit gezien, iemand van jullie wel?

3 likes

Ja, hier slaan ze vocht in op! :grinning:

1 like

Mijn calathea doet hetzelfde met de bladeren, en is overdag ook een beetje treurig :woman_shrugging:t2: Ik vind jouwe er niet heel treurig uitzien overigens. Op de 10u 's ochtend foto lijkt er aardig wat licht op te schijnen, is de standplaats misschien iets te licht?

1 like

Is het alleen dit type dat dit doet? Want ik heb 10 calatheas en dit is de enige die dit heeft!

Mijn Aglaonema groeit zo hard! Maakt constant nieuwe bladeren :heart_eyes:

19 likes

Mooie plant en leuk krukje! Waar is dat krukje van?

Ik heb voor m’n verjaardag in juli een cactusje gehad en die heb ik van het weekend in een nieuw potje gedaan. Kwam er toen pas achter dat de bloemen er gewoon opgeplakt zijn?:’)

5 likes

Wat een prachtige plant!

1 like

Hahaha wat :sweat_smile: waarom dan? Is de hele cactus nep? Of alleen de bloemen?

De cactus is wel echt, alleen de bloemen zijn nep. Hahaha zo raar. Ook suf dat het kwartje na driekwart jaar pas valt aangezien de bloemen altijd volop in bloei staan.

3 likes

Maar waarom zou je dat doen. Ik vind dit echt heel grappig en onlogisch.

“Wat doe je voor werk?”
-“neppe bloemen op echte cactussen plakken”

4 likes

Even gegoogled. Blijkbaar deed Anna Nooshin dat werk: https://lees.bol.com/nl/article/interview-met-anna-nooshin :’)

8 likes