waar kopen jullie perliet?
Gewoon bij het tuincentrum van pokon voor iets van zes euro. Ligt vaak bij de moestuin afdeling of bij zo’n mest / ongedierte afdeling.
ja ik zie het hier dus nooit bij het tuincentrum of de bouwmarkt
maar ik zal wel niet goed genoeg kijken
Bij Intratuin ligt het waar @Philo zegt dat het ligt. Niet bij de huiskamerplanten kijken dus, daar zul je wel alle Pokon artikelen vinden maar niet de (het?) perliet.
ja ik zie net dit op de bouwmarkt website, het is van een merk wat ik normaal ken van gips/stuc en dat soort bouwmateriaal…
oh wow die zitten bij mij om de hoek, bedankt voor de tip.
chille openingstijden trouwens (do, vrij, za)
Hm je hebt al wel veel geprobeerd. Ik zou haar nu de kween treatment geven:
- kleinere pot, deze lijkt te groot wat monsteras niet zo vinden
- goede potgrondmix, je kan orchideeenmix gebruiken of zelf een mix maken.
- medium licht, maar nooit direct zonlicht. Ze lijkt nu wat donker te staan.
- heel goed nalopen op beestjes
- elke dag de grond checken: liefst altijd lichtvochtig
Ik heb net wat plantjes omgepot dus ik dacht ik deel even een paar van mijn beutys hier
Als ik dit zo lees ben ik echt de slechtste plantenmoeder ooit voor mijn monstera (het is dan wel niet zo’n speciale soort, dat scheelt), hij staat in een gigantische pot, in gewone potgrond, ik gooi er elke week rücksichtlos een hele gieter water in, ik kijk nooit naar beestjes en hij heeft de hele ochtend directe zon
Maar hij groeit als een malle!
Ja ik weet ff niet meer hoe ie heet!!
Hoe doen jullie het met de planten als je een langere tijd (3-4 weken) weggaat? Ik dacht sowieso op de dag van vertrek en terugkomst direct water geven. Kan ik dan iemand gewoon voor 1x per week vragen of is dat te weinig in de zomer met hogere temperaturen?
Ik twijfel ook heel erg of ik de monstera variegata nu koop of na m’n vakantie. Ik wil hem zo graag hebben, maar denk dat het verstandiger is om hem na m’n vakantie te kopen.
Hahaha ja maar gewone monsteras vinden alles best joh. Maar variegatas zijn een ander verhaal… het is een beetje als een dier fokken. Het is gewoon niet natuurlijk en daarom zijn ze heel instabiel. En prachtig
@Moet na je vakantie of m bij iemand droppen met hele groene vingers. Als je ze net gekocht hebt moeten ze echt nog stabiliseren, dan trekken ze dat niet.
Mijn vakantietip is: alle planten op een kluitje (hehe) in een kamer met raam op het noorden. Veel water geven. Bakjes met water erbij en ik kan dan 4 weken weg
Waar koop jij al die mooie potjes?
Ik ontving net geheeeel onverwacht een peperomia stekje van @Polska (zie sustainable santa-topic), zo leuk!
Even noob vraag maar wat is het verschil tussen vulcastrat en perliet? Ik heb die eerste een paar keer irl als tip gekregen, maar op internet ‘zweert’ men toch bij perliet. Maar volgens google is het niet hetzelfde? Ik ben de draad kwijt haha
Ben dit weekend lekker aan het verpotten geweest.
Baby alocasia die ik in de grond vond:
Resultaat verpotten van m’n alocasia Polly, ik ben zo gek op deze plant:
Philodendron Micans mocht ook wel!
Raphidophora Tetrasperma before, ging helemaal naar de zijkanten hangen:
En after. Ik had geen mosstok, dus tijdelijk zo, zodat ie kan wennen aan omhoog klimmen:
Mijn dieffenbachia krijgt steeds gele bladeren, waar ligt dat waarschijnlijk aan?
Ik heb een rodondendron op m’n balkon maar hij wil dit jaar niet bloeien
Hij heeft wel een hele hoop nieuwe bladeren gemaakt. Ik kan echt niet wachten tot hij in de volle grond kan als ik ooit een huis met tuin ga kopen.