Het Plantentopic

Ik heb een geldboom voor ons raam (zuid westen) die is daar erg blij! Voordeel, grond moet droog zijn voor je water geeft. En dat gaat zeker lukken voor een raam :smile:

3 likes

lastig raam!! dan maar een sanseveria

1 like

Ugh ik ben verliefd.

15 likes

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met direct zonlicht? Zonneschijn door een raam heen?

Direct voor een raam inderdaad.

1 like

En als je op een dag als vandaag (bewolkt) je planten naar buiten zet, is dat dan direct zonlicht of halfschaduw?

En als de lucht blauw is en de zon op het zuiden staat, terwijl je de planten op het noorden buiten zet? Is dat dan nog direct zonlicht? :stuck_out_tongue_winking_eye:

foto

Kijk ze chillen!

1 like

Ik kom net terug van vakantie en zie ineens witte stipjes op m’n dracaena :sob: Heb al gegoogled maar kan er niet goed achterkomen wat het precies is, heeft iemand een idee?

Even een vraagje over de lepelplant… Als de bloemen zijn uitgebloeid, knip je dan alleen de bloem zover mogelijk af of met blad en al? Ik heb tot nu toe de bloem zover mogelijk afgeknipt, maar vraag me af of dat wel goed is. Er blijft dan nog wel een stammetje over en vraag me af of daar wel een bloem weer uit kan groeien?

Ik ben mijn scindapsus (weer, hij groeit zoo snel) aan het verpotten. De langste streng is bijna net zo lang als ik (ik ben 1.70).

13 likes

Omg :heart_eyes:

Ik ben echt idioot met sproeien besef ik me. Ik sproei elke dag en als t warm is 3x per dag :see_no_evil: ik neem zelfs gefilterd water mee van m’n werk ervoor. #obsessed

3 likes

Haha ik sproei ook elke dag. Heb een regenton in de tuin. Aanrader :+1:t4:

3 likes

Mijn ouders hebben sinds een week een regenton en gisteren zag ik mijn zusje (die daar nog woont) en heeft zij een fles met anderhalve liter regenwater voor mij meegenomen.

6 likes

Haha mijn broertje appt altijd: kan ik ff langskomen om water te halen. Gast, of je komt langs voor de gezelligheid jezus :joy:

7 likes

Haha ahww

Zo ver ga ik het niet laten komen hoor (nou maakt het ook uit dat ik nogal een eindje moet reizen naar mijn ouders, dat ga ik niet puur voor wat regenwater doen). Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik voortaan ook niet wegga bij mijn ouders zonder een fles te tappen en dat ik het een mooi bijkomend voordeel vind :redface:

1 like

@DrWrenKingston @Twijfelaar @Violoncello @WhereTheLightIs

Naar aanleiding van jullie advies heb ik een nieuwe binnen- en buitenpot gehaald. Toen ik de oude kweekpot open knipte (kreeg hem er niet uit) bleek dat ze hier wel aan toe waren haha!!

16 likes

Haha wow :flushed:

1 like

Nice! Fijn dat ik niet de enige gekkie ben qua sproeien. Heb je een regenton vanaf je dak? Ik zet als het hard regent een emmer buiten maar dat schiet niet zo op.

Wat ik me dus afvraag he, als zo’n plant in de kweekpot of waar dan ook de hele ruimte bijna heeft opgevuld met wortels, maar eerst zat er aarde, waar is die aarde dan gebleven? ‘Eten’ die wortels dat op? Hoe zit dat?

Willem Wever hoe zit dit?!

17 likes

Dit zijn trouwens mijn planten die ik vandaag een nieuw potje heb gegeven. Voorheen liet ik mijn scindapsus omhooggroeien en bond ik hem op tegen bamboestokken, maar ik wil hem nu als hangplant. Ik heb wel net nadat ik deze foto maakte de allerlangste strengen afgeknipt en er stekjes van gemaakt. Als die wortels hebben stop ik ze gewoon in dezelfde pot erbij.

@Bertie de plant eet het inderdaad op!

13 likes

Lief! Jij hebt ook alleen kringlooppotten toch? Leuke vondsten :slight_smile:

2 likes