Deze ragers vind ik totaal niet fijn! Zelfs niet voor dat geld want het tipje buigt meteen en dan heb je er niks aan. De ragers met een borsteltje daarentegen zijn wel goed. Die heb ik meerdere keren gehaald.
Ik heb morgen een intake & controle bij een nieuwe tandarts en ben zooo nerveus. Ik ben al 2 jaar niet naar een tandarts geweest en weet dat de staat van mijn gebit ook niet echt top is.
Na de antibioticakuur zag alles er goed uit en heeft de tandarts de behandeling afgemaakt. Geen last meer gehad maar sinds donderdag heb ik zelf zoiets van âmmmâ. Vanochtend werd ik vroeg wakker ervan. Niet mega pijn maar het zeurt wel/is wat gevoelig en mijn wang is weer dikker. Met paracetamol prima te doen, dus morgen maar ff bellen.
Wat een ellende, zit inmiddels met een torenhoge rekening en dat zou niet zo erg zijn als het had geholpen⊠maar dat heeft het niet. Heb nu bv meer last dan voor de eerste behandeling (want had geen last ervan). Grrrrr.
Wat vervelend zeg! Weet je ook de oorzaak waardoor de kies is afgebroken?
Bij mij is een stukje kies afgebroken i.v.m. knarsen en klemmen. De tandarts gaf ook aan dat hij het wel kon repareren, maar dat het sowieso weer af zal breken als ik blijf knarsen/klemmen.
Wellicht dat dat bij jou ook het geval is?
Bij mij heeft hij het dus niet gerepareerd, maar dat kan natuurlijk enkel als het niet een al te groot stuk is wat is afgebroken.
Ben zelf geen tandarts en ik weet niet hoe groot het stuk is dat is afgebroken bij jou, maar bij mij komt het dus wel daardoor helaas.
Anderhalve week geleden heb ik een definitieve kroon laten plaatsen.
Binnen een week liet ie los. Vorige week donderdag weer vastgezet, en nu vanavond laat ie weer losâŠ
Is dit normaal?
Nee natuurlijk niet. Laat die tandarts niet 2 (of inmiddels 3x) factureren
Ik heb sinds eergisteren een keramische beugel. Kan iemand me beloven dat de pijn over gaat en je went aan hoe je eruit ziet?
Heeft iemand wel eens het spalkje achter de tanden na een beugel laten verwijderen?
Ik word echt gek van dat ding. Altijd tandsteen en de laatste tijd raakt hij vaak los. Gisteren laten lijmen voor 45 euro, maar het is heel raar gedaan. Het spalkje was gebogen, waardoor hij in mân tong prikte. Maar volgens mij heeft de tandarts er gewoon lijm overheen geplakt ipv teruggebogen en vastgeplakt. Nu zit er een bobbeltje. Nou dat is al kut. Maar net was ik aan het flossen en zie ik dat de andere kant los zit.
Ik weet dat het zonde is van een beugel maar ik zou het niet heel erg vinden als mân tanden weer een beetje scheef groeien.
Ik zou sowieso eerst aanraden als dat ĂŒberhaupt nog kan uiteraard terug te gaan naar je orthodontist waar je je beugeltraject hebt gevolgd. Die kunnen goed meekijken evt misschien toch anders lijmen en evt meekijken voor andere optie bijvoorbeeld een nachtbeugel. Een tandarts en orthodontist zijn toch 2 verschillende dingen.
Werk zelf bij receptie bij een orthodontist en krijg heel veel telefoontjes van mensen die hun cc draad hebben laten plakken bij tandarts en nu alsnog bellen naar ons omdat het weer los zit
Neemt niet weg dat bij sommige het draad gewoon snel los gaat. Maar zou dus goed bij je ortho laten kijken, zodat je het juiste advies ook krijgt.
Dankjewel voor je antwoord!
Het is al twintig jaar geleden dat ik een beugel had en ik zie dat mijn ortho niet meer bestaat. Ik ga dus even een andere orthodontist contacteren. Had hier helemaal niet aan gedacht eigenlijk, zo stom.
Bij mij gebeurt hetzelfde, maar van mijn tandarts mag ik daarom nu niet meer flossen tussen mijn ondertanden omdat dat dus niet zou gaan met zoân spalkje.
De mijne zit nu ook weer los, toch wel helaas ook al flos ik er niet meer. Ik vind 45 euro voor een beetje lijm wel een beetje gortig, hoezo heb je zo veel betaald? Mijn tandarts rekende de kosten van een eenvlaksvulling uit mijn hoofd gezegd. Dat was ongeveer twee tientjes als ik het me goed herinner.
In de declaratie staat âHerstel en/of opnieuw plaatsen van retentie-apparatuur, per kaakâ.
Dit is wel normale prijs.
In ieder geval waar ik werk rekenen wij dit ook.
Je zou kunnen overleggen met een ortho als je echt klaar bent met je cc draad of die er uit kan blijven als je bijvoorbeeld liever ook geen nachtbeugel wilt. Ook omdat je aangeeft dat iets verschuiving niet erg is.
Dan zou ik wel het zelf goed in de gaten houden of je verschuivingen gaat zien, of wat wij vaak doen na een tijd een controle afspraak om te checken of alles nog netjes staat.
Fijn, ik ga dat even bespreken dan! Dankjewel voor je antwoord.
Ja en nee. Kronen worden niet altijd meer met permanent cement vastgezet en kunnen daardoor los gaan.
Ik heb heel vaak terug gemoeten omdat er weer een los liet en toen een wel met permanent cement vast laten zetten. Die blijft nu dus vast zitten. Ik heb ook nog een met semi-permanent en die zit los (draait gewoon maar blijft wel zitten, maar moet er toch binnenkort uit).
Ja! Ik heb nu 1,5 jaar mijn beugel en vond het in het begin echt vreselijk. De binnenkant van mân mond ging helemaal kapot. Was is echt je beste vriend hiervoor dus gebruik dat zoveel mogelijk. En ik was me heel erg zelfbewust van hoe ik eruit zag. Maar inmiddels ben ik er helemaal aan gewend en ik krijg letterlijk nooit opmerkingen oid. Het boeit mensen gewoon geen hol dat je een beugel hebt haha. Veel succes! Wordt echt beter.
In mijn bovenkaak heb ik al meer dan 10 jaar geen spalkje meer. Iedere week moest ik weer terug naar de ortho omdat het telkens los liet. Ik heb niet het idee dat er iets is verschoven. Maar dat verschilt ook per persoon en zou ik dus niet zomaar bij een ander adviseren.
Onderin heb ik wel een spalkje en die zit al sinds het begin goed. Anders even contact opnemen met een orthodontist. Die is daar dagelijks mee bezig itt een tandarts.
Jep, ik heb er ook een sinds oktober. In het begin een beetje gevoelig, maar dat gaat snel beter. En de looks, ach, je went er snel aan en het is voor een goed doel toch?
Ik was vorige week bij de kaakchirurg om mijn onderste verstandskiezen, die beide nog in het tandvlees zitten én liggen, te trekken, maar het bleek te complex te zijn om dit onder bewustzijn te doen, dus ik mag terugkomen voor een operatie onder narcose.
Nu is het zo dat één van de kiezen (op de foto links) zo ver verstopt zit en hij zit met de wortels in de zenuw. Het plan is daarom om alleen de kroon van de kies te verwijderen. De kans is groter dan anders dat ze zenuw beschadigd zal worden waardoor (tijdelijk of altijd) ik een gevoelloze kin en lip kan krijgen.
Heeft iemand dat hier al eens gehad en is het gevoel teruggekomen of niet?
Ik ben zo bang dat ik spijt ga krijgen als het zal gebeuren, maar goed er zit een dikke ontsteking bij dus laten zitten is ook niet gezond.
En op de foto rechts die kies die zit weer te dicht op de andere kies waardoor die waarschijnlijk ook verloren gaat. Echt top.