Hondentopic #2

Ik heb mijn hond “omheen” geleerd, voor als ze aan de riem aan de foute kant langs een paaltje of boom ging en terug moest. Heel handig haha. Ze kon ook linksaf en rechtsaf, handig met fietsen.

En voor de lol vonden mensen de high five altijd leuk, gewoon een verticale poot zeg maar. En op een introcursus doggy dance hebben we wat dingetjes geleerd, dat vond mijn hond gewéldig om te doen. Draaien op de plek, rondje om mij heen, meerdere keren achter elkaar tussen mijn benen door, rollen, voor/naast/achter komen zitten, dat soort dingen.

Die van mij blaft als ik mijn middelvinger opsteek.

De rest is al gezegd hier haha

1 like

Die heet hier “daganie” :joy:
“Buikje” (op zijn rug gaan liggen) is handig bij kinderen die een beetje bang voor hem zijn, en bij de dierenarts.

Verder oefen ik momenteel op “boop”, dat hij met zijn neus de mijne moet aantikken, en mijn vriend hoopt ooit “oh neeeee” voor elkaar te krijgen, dat hij zijn pootje op zijn snuit legt als een soort facepalm.

2 likes

Leuke suggesties! Ik ga een poging doen tot ‘cheese’ eerst en ben haar nu ‘dracarys’ aan het aanleren, waarbij ze speelgoed door elkaar schud😁

Agility training lijkt me ook echt leuk maar moet daar eerst maar eens tijd voor vinden.

1 like

Even een update: De dierenarts heeft mij een gerust kunnen stellen en mij ervan overtuigd dat het het meest waarschijnlijk is dat het gewoon losse episodes van acute diarree zijn doordat haar maagdarmstelsel uit balans is geraakt en dat het dan zo heftig kan reageren op een kleine trigger die dat vroeger niet zou veroorzaken. Dus waarschijnlijk geen andere grotere onderliggende oorzaak zoals een parasiet of wormen of ziekte.

Ze moet nu tijdelijk speciaal voer en probiotica en extra vezels, en sinds gister lijkt ze er weer redelijk bovenop (nog wel een beetje sloom dus niet helemaal de oude). Een voedselallergie is ook niet heel waarschijnlijk omdat het dus steeds acuut is en verder normaal, maar ik zat te denken dat ze op vakantie dus drie weken ander (supermarkt)voer heeft gehad dan normaal, en aan het eind van die vakantie is het begonnen. Ik denk misschien dat dat haar systeem uit balans heeft gemaakt, en ik hoop dat we uiteindelijk dus weer over kunnen op haar reguliere voer.

Bedankt voor jullie meedenken en reacties!

4 likes

Mijn beste vriendin heeft ook een hondje, en ze waren gister op het strand. Haar hond heeft toen brokjes gegeten, maar rechtstreeks van het zand af. Nu is ze heel ziek geworden en moet ze straks geopereerd worden aan haar dunne darm, er zit allemaal zand in. Ik wist dit dus niet, dat zand hiervoor kan zorgen en misschien weten sommigen van jullie het ook niet dus ik dacht ik post het hier even :pleading_face: Hoop dat het goed komt, geen enkele dierenarts of ziekenhuis had tijd. Ze heeft door het hele land moeten bellen en gelukkig een ver weg kunnen vinden waar ze nu heen is.

1 like

Wow wat vervelend zeg. Ik had geen idee dus goed dat je het zegt. Bedoel je dat de dierenarts die de diagnose stelde zelf geen tijd had voor de operatie? Zoals je het vertelt komt het urgent op me over, daar maak je dan toch tijd voor? Of heeft die dierenarts alleen maar urgente zaken? Ik probeer dit te begrijpen :disappointed_relieved:

1 like

Ahhh! Die selfie vind ik echt leuk! Hoe heb je dat geleerd? Ik ben die van mij nou aan het leren om haar speeltjes in een bakje te doen op commando en dat gaat opzich wel aardig maar ze doet het toch niet precies zoals ik het wil haha.

Sneu he :pleading_face: Vanmorgen waren ze bij de vaste dierenarts, en daar werd een foto gemaakt. De dierenarts zei toen ‘nee gewoon even aankijken tot morgenochtend’. Maar ze werd steeds slechter, alleen hadden ze daar dus ook geen ruimte. Ik begrijp het ook niet. Zelfs ziekenhuizen in de omgeving hadden geen tijd/ruimte. Ik zag een paar foto’s en ze zag er echt zo slecht uit, sinds vannacht alleen maar aan het overgeven en ze kon alleen maar liggen.

Super leuk! Opruimen is ook heel chill als ze het kunnen, maar kost inderdaad wel tijd. Maar samen bezig zijn is gewoon super leuk al. Die van mijn houdt van taakjes, dus ze vind dat fantastisch.

De selfie, is al even geleden voor mij. Maar ik heb haar in zit gevraagd en ging ik op de grond met mijn rug voor haar zitten. Dan een hoge beloning, en met je hand naar achteren over je schouder en dan ze proberen te lokken. Mijn kon al pootjes op, dus ik vroeg de pootje op. En dan direct belonen als ze 1 of 2 pootjes op je schouders zetten. Dan een snoepje achter je weggooien, commando vrij, zodat ze even uit de positie gaat en dan weer herhalen. En zo bouw je uit en op. Dus als ze pootje op heeft even wachten met beloning om de duur op te bouwen. En de hoge beloning weer afbouwen. En dan ook je telefoon gaan introduceren en de duur nog langer opbouwen. Mijn heb ik ook koppie aangeleerd, dat ze dr kop op iets moet leggen, dus die legt ze dan op mijn schouder. Kus op de wang is ook leuk. Genoeg variaties. Als ik op de knieën ga nu weet ze precies wat de bedoeling al is. Mijn beste selfies zijn nu met haar… :smiling_face_with_three_hearts:

We zijn nu bezig met springen in mijn schoot omdat hopelijk te gaan toepassen in mijn armen en op mijn rug als ik voorover sta. Samenwerken is gewoon het leukst om te doen… Dus have fun!

1 like

Ah bah, wat naar! Heel lief dat je deze informatie ook deelt hier. Hoe gaat het nu met het hondje? Ik hoop de goede kant op :four_leaf_clover:

@Twijfelaar naar ik begreep zijn er tekorten aan dierenartsen, misschien komt het daardoor + vakantieperiode natuurlijk dat er klinieken zijn die gewoon echt ramvol zitte? Wel eng idee dat het dan zo kan lopen dat je dier ook bij spoed niet gezien kan worden.

3 likes

Ja vind ik ook een eng idee! Ik denk er maar liever niet over na

2 likes

Lief dat je het vraagt. Ze heeft gelukkig de operatie overleefd! Er is echt heel veel zand verwijderd. Nu de komende 5 dagen zijn cruciaal, de darm is echt opengemaakt en soms komen daar complicaties van zoals lekken. Ze is nog heel suf en veel liggen maar ze ziet er niet meer zo uit als gister gelukkig. Ik ga dit weekend als ze zich beter voelt op ziekenbezoek!

1 like

Echt super leuk! 🥹 Bedankt voor het delen. Lijkt me echt zo fijn om je hond te kunnen laten poseren op fotos hahah die van mij ontwijkt de camera altijd. Ga over een weekje op vakantie misschien ga ik het haar nog proberen te leren voordat ik ga haha

1 like

Ik heb bedacht dat ik een rugzak voor m’n hond wil voor lange wandelingen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik zie K9 veel voorbij komen maar hoor graag jullie ervaringen

Wij gaan gezellig met onze dame op vakantie. Nu heb ik gelezen dat ik een muilkorf mee moet nemen voor het betreffende land. Heeft iemand tips? Ik vind het belangrijk dat ze gewoon kan hijgen dus wil niet iets wat de kaken op elkaar klemt.

1 like

Het juiste model verschilt per hond natuurlijk, maar hond van een vriendin heeft deze en daar zijn ze heel blij mee. Ze moesten wel een maat kleiner dan ze hadden gedacht:
Baskerville Invisa Muilkorf | Hond | Bestellen | Medpets.nl

Ja ik zou ook voor zo’n baskerville ultra muzzle gaan. Naar welk land ga je? Mijn ervaring is dat het uiteindelijk helemaal niet nodig is

@Moet Little Chonk!

1 like

Italië. Ik las dat wanneer je met het ov ergens naartoe gaat dat ze hem dan moet dragen. Ik wil het zekere voor het onzekere nemen. Wil geen boete als ik het kan voorkomen.

@Bertha Ik heb een langsnuit met een smal gezichtje.

Oh ja in Spanje moet dit ook maar geen enkele local deed dit en conducteurs boeiden het ook niet :face_exhaling: maar weet niet hoe dat in Italië is.