Hondentopic (Deel 1)

Ik laat haar ook maar… We hebben een parketvloer, dus heb net zo’n broekje met inleggers gehaald om te proberen, dan kan ze iig door het hele huis gaan zonder de vloer te ruïneren, anders moet ze in de aanbouw blijven en dat vind ik zielig als wij ‘s avonds op de bank zitten, dan wil ze er altijd bij zijn. En ze gaat normaal ook ochtenden mee naar het kantoor van m’n vriend, dus zou fijn zijn als ze dan een paar uur zo’n broekje aan kan. Tot nu toe lijkt ze het wel prima te vinden, haar sexy broekje!

Edit: en anders verzinnen we wel iets met oude handdoeken ofzo.

Wij hebben echt enorm veel wassen gedraaid tijdens haar loopsheid. Ze probeerde zichzelf zoveel mogelijk schoon te houden, maar op een gegeven moment kwam er zo vaak een druppel bloed uit dat we gewoon overal oude dekentjes hebben neergelegd. Het broekje bleef bij haar ook niet echt goed zitten (was de goede maat maar zakte toch steeds af) en ze duwde hem ook vaak opzij, dus er lagen uiteindelijk regelmatig druppels bloed in huis.
Ik raad Vanish Gold powergel aan, alles is weer schoon geworden :sweat_smile: Succes!

1 like

Mijn hond heeft een beste vriendin in de buurt en speelt met haar zoals hij met geen andere hond kan spelen. Staat mijn pup vanavond voor de deur te piepen en te springen dat hij eruit moet dus ik na aarzelen toch maar mijn schoenen aangedaan en met hem naar buiten. Hij had wat diarree vandaag dus ik dacht nog “knap hoor dat hij dat zo aangeeft”.

Komen we twee straten verderop op het veldje en zie ik in de verte zijn beste vriendin lopen. Wilde hij dus naar buiten omdat hij haar rook (ze is loops) en helemaal niet omdat hij zijn behoefte moest doen :laugh:. Hij blafte en piepte ook de hele buurt bij elkaar toen zijn grote liefde mee naar binnen werd genomen :sweat_smile::pleading_face:. Dit is dus blijkbaar hoe het is als je puppy reutje een puber reu wordt? :thumbsup::joy:

10 likes

Onze hond heeft de bank kapot gebeten tijdens het alleen zijn. :tired_face: hij had altijd moeite met alleen zijn maar we hadden echt vooruitgang geboekt. Gister ging ik weer oefenen met hem maar ik ben uiteindelijk naar huis gerend toen ik het live zag gebeuren op de camera haha.

Door de chemische castratie is hij aanhankelijker geworden en zijn we wat dit betreft eigenlijk weer terug bij af… het is een schat van een hond maar vind dit zooo lastig. Ga maar weer contact opnemen met de hondenschool voor hulp. :slightly_frowning_face:

morgen mogen we bij de pups gaan kijken :pleading_face: heb er zo’n zin in! krijgen ook al weken dagelijks fotoupdates van de fokker, zo leuk omdat op die manier mee te maken.

8 likes

Ah wat spannend en leuk!! Echt super veel plezier alvast met die kleine prulletjes :smiling_face_with_three_hearts:. En hoe loopt het proces bij jullie? Mogen jullie zelf kiezen of wordt er voor je gekozen welk pupje bij jullie komt wonen?

thanks! ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat ik niet zeker weet of ik het droog ga houden hahaha

dat weet ik nog niet, maar dat zal ze morgen wel vertellen. ik ben gewoon zo benieuwd aaahhh zo gek dat we dan onze nieuwe beste vriend of vriendin gaan ontmoeten.

2 likes

Ik zag laatst voor het eerst een ‘herplaatsingscoach’. Misschien kan je bij zo’n persoon meer/beter hulp krijgen dan bij de stichting? In dit geval was zij degene die de selectie maakt en een baasje zoekt. Hoe verdrietig de situatie ook is, soms is houden van soms ook loslaten. Jij zit dagelijks in die situatie en als zowel jij als de hond doodongelukkig zijn, dan moet je soms minder populaire keuzes maken. Heel veel sterkte!

Ik geloof dat er ook asiels zijn die aan bemiddeling doen. Dus dan blijft de hond ook bij je wonen totdat er een geschikte baas gevonden is. Wellicht ook handig om naar te informeren.

Misschien kan je contact opnemen met Dierentehuis Almere. Zij nemen niet herplaatstbare dieren op.

1 like

Deze meid liep nu al te bibberen buiten :sweat_smile:
Het truienseizoen is blijkbaar weer begonnen.

@Krabsalade Hoe is het nu met je hond en haar mooie onderbroek?

1 like

Lief dat je het vraagt! Op zich wel goed, behalve dat ze nog steeds geen brokjes eet, wel letterlijk AL het andere wat je haar voorzet, dus nu mix ik de brokjes maar met wat natvoer. De broek vindt ze prima en hij werkt ook goed, echt grappig dat er mini maandverband eigenlijk in zit!

@anon18225511 Haha zo leuk die hondenvriendjes, onze loopse Golden Retriever is vriendjes met een tekkel-mannetje, ze zijn even oud, hij heet Herman, echt fantastisch, die kwam gisteren ook als een dolle op ons afgerend, haha! Gelukkig is ie te klein om onze hond te kunnen dekken. :grimacing:

3 likes

Haha leuk, tekkel Herman. Wij zijn vriendjes met een tekkel genaamd Truus, ook van dezelfde leeftijd :joy:. Tekkels hebben vaker echt Nederlandse namen valt me op!

3 likes

Haha dit is zo waar. Ik ken een teckel Roosje, een teckel Molly (Duitse teckel overigens haha) en een teckel Nol :rofl:

1 like

Ik vind Molly zo’n lieve naam voor een hond maar mijn vriend wilde haar niet naar een drug vernoemen :joy:

1 like

Onze pup is beste vriendjes met de buurman teckel maar die heeft een Duitse naam genaamd Brati vernoemd naar een worstenmerk😂

Verder hebben de teckels in de buurt wel echt Hollandse namen zoals jaap, guus etc.

In onze buurt zijn teckels ook echt in de meerderheid qua ras/soort

Edit: wij hebben een een luikje gemaakt in de schutting zodat de honden kunnen spelen, call us crazy.

5 likes

Zo dat is ook heel heftig! Kan me voorstellen dat het flinke impact heeft op je leven. Mijn ouders hebben er ook ooit voor moeten kiezen, onze hond kon niet aarden in een druk gezin. Daarna was hij supergelukkig bij een alleenstaande man. Dus er kan veel moois uitkomen, ondanks het verdriet. Heel veel succes en sterkte!

2 likes

Wij hadden gisteren een puppydag met de pups uit het nestje. Was leuk om ze weer eens te zien maar vier puberende reuen bij elkaar was niet de hele tijd een daverend succes :joy:. Twee ervan vielen steeds uit naar de rest. Maar waar het derde pupje zich er niets van aantrok, deed de mijne het anders. Toen de uitvallende pups even niet oplette sprong hij op de rug en klemde de hond vast om hem even flink te bijten :flushed:. Ik loop vaak met hem los en in losloopgebied en hij heeft nooit ruzie maar ja na dat getreiter snap ik het wel. Baalde er wel echt even van.

Hij had er blijkbaar wel veel stress van want hij heeft savonds nog even de hele slaapkamer (hij slaapt daar ook) gemarkeerd :sob::sob::sob:.

Ja echt heel sneu! Hij is zelf zo zachtaardig :pleading_face:. Komende dagen maar even extra goed opletten of hij nu geen stressignalen toont bij andere honden. Echt zonde hoe andermans honden (en opvoeding) voor slechte ervaringen kunnen zorgen. Maar daar weet jij natuurlijk alles van.

Uitvallen is niet altijd een teken van slechte opvoeding maar ik vind wel dat als je een pup hebt van 6 maanden dat het jouw taak als baas is om je hond leren kennen, te reageren op signalen en proberen bij te sturen waar nodig. En dan is het jammer als dat niet gebeurt (ook door wat er gedeeld werd in de groep) en mijn hond daardoor een vervelende ervaring oploopt die zorgt voor verminderd vertrouwen.

1 like