Was dit de buitenlandse hond die geadopteerd was? Die hebben toch vaak problemen met alleen zijn. Zo sneu dat ze de blafband als oplossing zien… mijn hond heeft verlatingsangst en het is gewoon een lang proces om dat zo goed mogelijk te trainen. Die hond is duidelijk oncomfortabel alleen en kan dat straks ook niet meer goed uiten. Lekker symptoombestrijding.
Ja precies. Ik vind honden echt niet leuk (sorry) maar nu wordt er niks aan t probleem gedaan. Blijkbaar vind ie t niet fijn alleen te zijn. Net was ie toevallig ook aan t blaffen en hoorde ze m bij terugkomst terwijl ze toen maar 10 minuten weg was. Denk gewoon dat t geen goede match is qua hond en gezin (2 hele drukke koters, beide ouders werkend, verder gewoon ook regelmatig geschreeuw ). Maar begin er dan niet aan denk ik, zeker als je al zon blafgeval hebt gehad. Al is dit wel een ander ras.
@Bertha Ja vind t ook gewoon sneu voor dat beest. Maar ik heb er nul verstand van en we zijn ook weer niet zulke goede buren dat ik er meer van kan zeggen zeg maar.
Ik vind dit zo ontzettend zielig. Waarom neem je in godsnaam een huisdier.
Ach sneu zeg. Maar kan me voorstellen dat als je niet van honden houdt het geblaf nog vervelender is.
Nou mag toch hopen dat niemand elke dag een half uur hondengeblaf chill vind? Soms wel meerdere keren per dag. Daarnaast is t voor dat beestje natuurlijk ook gewoon niet wenselijk. Alleen beetje jammer dat dit hun oplossing is.
Nou… of ze heeft geen blafband om. Of t werkt niet. Ze is zelfs nog terug komen lopen om tegen dr te schreeuwen dat ze op moet houden😭 Arm beest.
Edit nu voor een 2e keer om te schreeuwen. Zo gaat t toch nooit goedkomen.
Ik weet niet of dit al onder verwaarlozing valt, maar misschien kun je overleggen met de dierenpolitie (144) over wat je hiermee kunt doen? En als ze dit nog geen verwaarlozing noemen kun je het niet-noodnummer van de politie bellen.
Ik snap echt dat het enorm vervelend en stressvol is voor jou (en ja hoor, ook ik - met hond - vind blaffen vaak echt heel irritant), en voor het welzijn van de hond zou die gewoon ergens anders heen moeten.
Echt heel zielig vind ik het. Er wordt niet eens gekeken of die hond wel past in de situatie.
Ben er mee eens dat dit niet oke is hoor. Maar wat gaat t niet noodnummer van de politie hiermee doen? Bedoel een blafband is niet strafbaar neem ik aan en schreeuwen neem ik aan ook niet. Het is verder wel stil gebleven dus hoop dat t goed gaat nu.
Mijn hond vind ik de laatste tijd veel krabben. Zijn dit vlooien? Kan het niet goed zien. Ze bewegen niet ofzo?
En ze is gewoon behandeld…
Volgens mij is ze al bij haar buren langs geweest en hebben ze toen als ‘oplossing’ die blafband omgedaan.
@Whoopdidoo Het is al gezegd, maar geluidsoverlast kun je melden bij de politie. En ondanks dat het voor nu stil is, zou ik wel alsnog even informeren bij de dierenpolitie of je hier iets mee kunt. Het klinkt namelijk niet alsof deze mensen lekker adequaat zijn en de tijd nemen om de situatie beter te maken voor hun huisdier.
ik vind de artikelen op hondenlot.nl ook fijn om meer te lezen over bepaald gedrag en wat er dan achter zit.
nog maar twee weekjes en dan mogen wij onze pup ophalen. ik heb er super veel zin in, maar ben ook best nerveus. hier nog even een foto die ik vorig weekend heb gemaakt:
weet alleen dat we een teefje krijgen, verder nog niet welke het wordt. ze krijgen met zeven weken een puppytest zodat ze een beetje het karakter weten en dan wijzen zij ons er eentje toe.
ooohhhh rammelende puppystokken
Wat een schatje! Ik heb mijn hondje ook zo “toegewezen” gekregen en het is een hele goede match geworden dus goede ervaring mee! Heel veel plezier met de voorpret en het is super spannend maar alles komt goed
De laatste blaft mijn (puber)pup veel in de avond, als het dan donker is dan lijkt ze soms te schrikken van geluiden of voorbijlopende mensen. Ze springt dan opeens op en gaat dan blaffen en loopt meestal dan ook richting het raam. We hebben inbetween gordijnen voor het raam maar daar blijf je wel dingen doorheen zien.
Als ze nu blaft, loop ik naar haar toe en dan probeer ik haar af te leiden met spelen/knuffelen en als ze echt lang doorblijft gaan til ik haar op om te laten zien dat het niet “spannend” is wat ze buiten ziet/hoort.
Nu vroeg ik me af of iemand tips heeft, hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. Binnenkort starten we met een pubertraining en dan ga ik het ook de trainer voorleggen.
Onze hond is behoorlijk op mijn vriend gefocust. Als hij opstaat, loopt ze vaak al met hem mee en lijkt het alsof ze naar buiten wil. Soms vindt mijn vriend het dan benauwend, maar ik heb het idee dat dit ook een beetje door hem zelf komt. Als ik bijvoorbeeld niet thuis ben dan loopt hij heel vaak met haar (meer dan naar mijn mening echt noodzakelijk is). Ik heb het idee dat mijn hond soms structuur mist en niet weet waar ze aan toe is. Hij vindt veel dingen al gauw zielig oid, maar ik heb het idee dat dit juist niet in haar voordeel is.
Ik zoek dan ook wat betrouwbaar leesmateriaal om hier wat meer over te leren. Maar ik vind het ook wel iets om voor naar de hondenschool te gaan, want hij neemt dingen denk ik sneller aan van een professional
Ik denk dat er bij het merendeel van de hond/baas relaties een iemand van het gezin baas bovenbaas is zo gezegd. Althans als ik naar de baasjes en honden in mijn eigen kring kijk dan is daar overal heel duidelijk een iemand binnen het gezin die de hond altijd achterna loopt en echt zeg maar de hoogste voorkeur geniet voor de hond
Nu weet ik niet precies of je vraag is dat je juist wat handvaten wilt om dat te veranderen? Want dat lijkt me heel lastig. Zelfs bij de stellen die samen hondenschool hebben gedaan zie je dat de hond alsnog wel een ‘voorkeur’ heeft.
Maar als je denkt dat je vriend zich niet als een goede en gestructureerde/consequente baas gedraagt, en je wilt daar iets aan doen dan zou ik toch echt wel een cursus aanraden. Vaak is er binnen de cursus ook ruimte om vragen te stellen over dingen waar je thuis tegenaan loopt, is mijn ervaring althans!
Ook hier de knoop eindelijk door gehakt en contact opgenomen met de fokker Wanneer er pups komen zullen wij hier voor in aanmerking komen, dit kan natuurlijk wel even duren. Nu al mega ongeduldig, maar wel zin in de voorpret ook.
leuk! voor welk ras ga je?
een golden retriever! heb er inmiddels 3 (bij mijn ouders) gehad en heb altijd tegen de fokker gezegd dat het mijn wens was om daar ooit zelf eentje te komen halen. Hij was ook helemaal enthousiast toen ik belde, kwam daar voor het eerst toen ik een jaar of 3 was.