Hondentopic (Deel 1)

Vorige week heb ik het nagevraagd maar aan de pups word geen tekenspul gegeven.
Heb voor nu een tekenband gekocht.
Een kralenband heb ik nog van mijn vorige hond, die is nu natuurlijk te groot maar werkte hier totaal niet bij teken helaas. Ook andere homeopatische middelen geprobeerd maar dat hielp onvoldoende

2 likes

Ze is heel knap :heart_eyes:

1 like

Leuk hè! Krijg ook dagelijkse updates en de laatste vier weken elke week een keertje langs geweest. Afgelopen weekend hadden we nog een puppyparty om ook de andere baasjes te ontmoeten.

Dagen aftellen naar zaterdag. Kijk ook uit naar die puppylucht hahah heerlijk

1 like

Misschien goed om te weten dat veel tekenbanden schadelijk zijn voor waterorganismen en bijen en andere insecten. Er zijn merken met pipetjes te veiliger zijn (advantix en advantage bijvoorbeeld). Ik dacht dat zulke middelen niet meer verkocht mochten worden (want hoe dom is het dat dat mag) dus laatst nog geld weggegooid omdat ik zo’n ding had gekocht, bij de hond had omgedaan en dat toen las. Gelijk weggegooid toen. Het is ook agressiever (volgens mijn dierenarts) dan pipetjes, dus ik zou bij een pup juist liever wat anders doen dan zo’n bandje.

1 like

Och wat een cutie :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb onze hond als pup “gewoon” een Bravecto kauwtablet gegeven. Alleen was ze daarna uren super sloom en wilde ze niks en dacht ik na googelen dat ze dood zou gaan, maar was even vergeten dat ze die dag ook vaccinaties had gehad en daar waarschijnlijk gewoon sloom en zielig van was. :smiling_face_with_tear: Dat drong pas tot me door toen ik weer een keer bij de dierenarts was en vroeg of ze dat vaker zagen bij Bravecto: nee dus, echt heel zelden bijwerkingen.

Ze krijgt bij ons nu 2x/jaar zo’n pil, in de lente en in de zomer. Herfst en winter niet.

1 like

Dank voor het delen! Dan gaan we gewoon pippetjes geven, dat heb ik eerder ook gedaan. Heb wel gekeken naar wat goed is etc en in principe zou een band (ligt er aan welke) niet slechter zijn dan een pipet, al lees nu ook weer tegenstrijdigheden. Nu nog een keer specifiek gezocht naar schade aan het milieu en lees er over.

@Krabsalade kauwtabletten ga ik persoonlijk niet geven. Er zijn veel nare bijwerkingen etc bekend over deze producten. Eenmaal in de hond kun je er niks meer aandoen en moet je wachten tot het lichaam het heeft afgebroken. Iets wat je op de vacht doet kun je er nog afwassen. Laatst heb ik hier nog over gesproken met een veterinaire natuurgeneeskundige die geregeld hondjes treft met gevolgen van kauwtabletten voor teken. Waarschijnlijk gaat het ook super vaak goed en zijn het uitzonderingen maar voor mij reden om dat niet te doen, zelfde geld nu ook voor de band blijven de druppels over.

1 like

Ik kon er geen vinden met een veilig middel erin, maar hoop dat die wel gewoon bestaan!

Haha, ja kan ik me wel voorstellen. Het is gelukkig niet mijn eerste hond of pup. We hebben thuis altijd honden gehad, dus helemaal voorbereid op de leven-overnemende investering haha.

Ze gaat Meeko heten!

3 likes

Dit hoor ik echt zo vaak van mensen maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een puppy dan makkelijk is? Mijn vriend bijv. heeft ook zijn hele leven honden (incl moeilijke asiel honden) gehad en die vond het net zo zwaar als ik de eerste weken. Maar voor iedereen geldt vast: je moet er doorheen en dan is het wel leuk.

Wel een hele leuke naam! volgens mij heb je die al eens gepost want het komt me echt mega bekend voor haha

2 likes

Nee ik zeg ook niet dat het makkelijk is, maar ik heb er wel een realistisch beeld door, dat bedoel ik. Het komt niet rauw op mijn dak allemaal straks.

Ik heb de naam idd al eerder gedeeld!

3 likes

Haha ja is soms wel echt zo, dat ze dan zeggen ‘ik had vroeger een hond’ terwijl de ouders dan 80-90% deden en je dus zoveel minder zorgen en werk er aan hebt.

1 like

Oh God zo was ik dus ook :joy: en daarbij even vergeten dat je ouders alles doen natuurlijk. Puppy periode is wel zwaar maar ook heel leuk en schattig. Ik vond de puber periode erger, en denk dat het wel vergelijkbaar is met een adoptiehond. Die kunnen ook een erge rugzak hebben en daarmee misschien wel nog lastiger.

1 like

Haha! Mijn man was eerst ook zo, viel hem ook wel tegen hoeveel hij zelf vroeger bijdroeg aan de hond (vooral spelen :stuck_out_tongue_winking_eye:)

1 like

Haha mijn ouders hadden en hebben altijd beagles gehad. Wat een terreur om die op te voeden!

Mijn ouders ontzagen mij en mijn broer echt niet hoor. Heb vaak genoeg ongelukjes op staan ruimen ook. Wie het het eerst aantreft, ruimt op, was de regel haha.

Ik was 18 toen de laatste pup kwam toen ik nog thuis woonde. Zou op basis van die ervaring overigens nooit zelf voor een beagle kiezen 🫨

3 likes

Maar ze zijn zo leuk :pleading_face:

19 likes

awww die tandjes :pleading_face:

1 like

Haha ja ze zijn ook echt heel cute. Maar draaaaaken :japanese_ogre::japanese_ogre::japanese_ogre:

1 like

Kleine duiveltjes zijn het idd haha.

1 like

Gaat dit jullie eerste corgi worden @KipTokTok ?
Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn. Wij overwegen om over een tijdje ook voor een corgi te gaan. Veel plezier zaterdag!!

1 like