Hondentopic (Deel 1)

Bij mijn dierenarts verkochten we het inderdaad. Mensen kregen hier ook een spaarkaart van royalcanin zelf mee, kon je na een aantal zakken korting krijgen geloof ik

Volgens mij was er op het EGF een forummer met een hondje die allergisch was voor echt van alles, maar die bleek het uiteindelijk heel goed te doen op vis. (Ik hoop dat ik dit goed heb onthouden)

1 like

Wat fijn!! :heart::heart:

@Mayou Zeker deze kant op komen! Wagenrenk heet het. Dr. Govers is sowieso top.

2 likes

:heart:

20 likes

met mijn hondje (operatie ivm patella luxatie) hele goede ervaring met Medisch centrum voor dieren in Amsterdam

1 like

Nee geen doorverwijzing nodig gehad volgens mij, maar anders is dat vast zo geregeld met je dierenarts denk ik.
Wij hebben ook de operatie aan de eerste poot ergens anders laten doen waar we niet helemaal tevreden over waren, vandaar de overstap

Wat schattig! Poedels zijn zoo leuk en slim, gaat het wachten helemaal waard zijn.

En het gaat al een stuk beter! Ze gaat 's nachts gewoon slapen ipv de hele nacht piepen en janken beneden en belonen met kip blijft ook goed gaan gelukkig. Ze is al redelijk aan ons gewend hoewel ze wel meer naar mij trekt dan naar m’n vriend. Ben blij als we over een maandje met de training bij de hondenschool kunnen beginnen want een beetje begeleiding kunnen we wel gebruiken!

@Bertha Ik wilde nog zeggen vanwege de prijs van Anallergenic vooral, dat je het beste dit voorlopig wel even kan aanhouden zodat zijn hele overgevoeligheidssymptomen helemaal uit zijn systeem komen. Maar over een tijdje zou je misschien rustig aan kunnen beginnen met fish4dogs oid proberen?

@Mayou hier ook eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het MCD in Amsterdam. Vind dat ze daar goed met je meedenken ook qua kwaliteit van het leven en hoe het voor jou en je dier zo goed mogelijk te hebben. De hond van mijn ouders had bijv. leukemie toen ze nog niet eens n jaar was. Ze hebben daar echt actief gezocht naar de beste manier om ervoor te zorgen dat ze niet heel haar leven prednison hoefde, dat vonden alle andere dierenartsen waar we waren geweest sowieso uitgesloten!

Ben er ook met mijn ratten en hamster :’) (haha ja sorry ik hou van mijn dieren) ook weleens geweest en elk dier krijgt ook hetzelfde respect. Vind ik ook altijd een hele belangrijke als ik eerlijk ben.

Geen specifieke ervaring dus met deze operatie maar wel gewoon met de gang van zaken daar! Ze waren wel wat duurder dan mijn “gewone” dierenarts, maar het is elke keer elke euro meer dan waard geweest.

1 like

Wat een schatje :heart_eyes:

1 like

Daar zou ik ook heel erg van schrikken hoor! Is toch niet niks. Ik las laatst een keer dat als je bijvoorbeeld alleen bent of de andere baas niet in de buurt is dat je moet proberen de hond te pakken te krijgen die is begonnen met aanvallen zeg maar. Ertussen springen werkt idd niet, daar kunnen de honden gewoon omheen. Is het wel goed afgelopen?

Kan helpen een jas bijvoorbeeld over het hoofd van de hond te doen. Onze vorige hond is een keer aangevallen en dit heb ik gedaan bij de hond die vast had.

1 like

10 likes

Wij hebben sinds een maandje een labrador en het is zo’n schatje! Maar hij wordt zo snel groot, ik zat net foto’s te kijken van toen we hem pas hadden en als ik dan nu naar hem kijk :cry: M’n baby wordt groot haha

4 likes

Aaaah ja, heb je een foto? :heart_eyes:

2 likes

Jaa omggg dat had/heb ik ook nog steeds bij George. Soms zie ik hem gewoon “per dag” groter worden. Kan toch nieeeet.
Die labjes groeien echt als kool. En dan is George nog best klein voor zn leeftijd/ras.

1 like

Ja vergeet het niet vast te leggen, want die tijd gaat zo snel voorbij! Ik vind het zo leuk om die foto’s en filmpjes terug te kijken van mijn labrador pup van een paar maanden geleden.

2 likes

Ik zal binnenkort even foto’s op mn laptop zetten en dan deel ik eentje hier :smiley:

@Flexican Ja niet normaal! hij lijkt ook echt per dag wat groter te worden, z’n mand wordt ook steeds meer ‘gevuld’ met hemzelf ipv dat het echt zo’n mini was in de grote mand haha

@Cajun-moon Ja inderdaad! Ik maak elke dag zoveel foto’s m’n mobiel is nu ook helemaal vol :see_no_evil: Maar zo leuk om nu al foto’s van een maand terug te zien, hij is daar zo mini vergeleken met nu haha

1 like

Mijn monster

25 likes