Hahaha sorry!
Gaat eigenlijk heel goed thuis, wel lopen we helaas tegen twee problemen aan. We wonen downtown dus veel verkeer, grote auto’s en lawaai dus dat is voor hem heel spannend en zelfs even plassen is dus al een hele uitdaging om hem te “desensitizen” voor dat geluid. Gaat gelukkig nu al veel beter dan in het begin maar hij is daardoor niet echt een fearless puppy.
Hetzelfde is eigenlijk dus ook met mensen. Het is hier heel druk en de eerste keer dat hij ging lopend ging plassen (dus dat ik m niet tilde) had hij gelijk een niet zo leuke ervaring met een zeer opdringerige vrouw die het stom vond dat hij niet naar haar toe kwam en dus de lijn greep en begon te trekken. Ik stopte het maar sinds dien moet hij bij vreemde echt een beetje opwarmen en dat vind ik zo kut. Zeker omdat je overal leest dat puppys standaard super outgoing zijn en hij dus nu niet(meer).
Als ik m vastheb vind hij aaien van anderen prima dus dat doen we nu veel en ook laat ik m met mensen kennismaken die wel geduldig zijn. Gister wilde hij ineens bij een vriendin op schoot en vanochtend speelde hij met een vrouw die hij 3x eerder heeft gezien op straat dus dat is fijn maar als onbekende m benaderen is zijn reactie 9 vd 10 keer achter mij kruipen. Zijn ouders zijn beiden zeer sociaal dus het is niet genetisch maar vind het ook zo bizar dat het door een incident komt?
EDIT: Haha dit klinkt allemaal heel negatief, maar dat komt een beetje omdat dit mijn zorgen zijn denk ik. Verder gaat het heel goed, als ik gewoon goed oplet zijn er geen ongelukjes in huis en hij geeft ook best al een beetje aan dat hij moet plassen en poepen heeft hij na de ene keer nooit meer in huis gedaan! Borstelen en wassen vindt hij goed, aan de lijn lopen gaat goed, slapen in de bench gaat goed, hij kan al goed even alleen zijn etc.