Hondentopic (Deel 1)

Ik voer Renske, zowel de brokken als gestoomd vlees. Volgens mij redelijk netjes qua inhoud, sommige smaken brokken en vlees zijn expliciet graanvrij. Het is niet goedkoop, maar geen idee wat de prijzen van Sam’s Field zijn.

Woensdag gaat Donut voor dit naar de dierenarts het voelt dik en rood aan :fearful::flushed:

1 like

Carni heeft een mooie lijn

1 like

Oh arme donut. Heel gek maar kan dit geen geen hotspot zijn?

1 like

Ik weet het niet zeker wel dat het soms jeukt en ik hoop dus dat de dierenarts mijn kan vertellen wat het precies voor bult is

1 like

Waar woon je?

Oja, dat wist ik trouwens! Niet echt in de buurt, maar als je wilt kunnen we wel een keer halverwege ergens wandelen en misschien kan ik/mijn hond je nog wat meer op weg helpen?

En anders via de app doggydating kan je kijken naar wandelgroepjes in de buurt!

Dat klinkt wel al beter! Gewoon rustig blijven oefenen inderdaad. Het zal best even tijd nodig hebben met een herplaatser…

Doggydating is een goed idee. Of, als je daar zelf budget voor hebt, een goede hondenopvang met trainer een keer per week bijvoorbeeld.
Mijn pup gaat al vanaf 11 weken naar de opvang bij een hondentrainer (volg zelf ook de cursus bij haar). En echt zo’n wereld van verschil met andere honden! Leert sociaal te zijn naar andere honden toe, en als je een goede trainer hebt helpt die ook mee in de opvoeding.
Bonus: je kunt ook vragen stellen aan de trainer :raised_hands:t2:

Misschien is een hondencursus ook een goed idee? Sowieso voor de band, maar ook voor het trainingsaspect en het zelfvertrouwen van jullie hond!

Het hondje komt al toch? Gewoon van genieten! Je staat zeker in je recht want juridisch snijdt het geen hout, tenzij de hond enorme overlast geeft. Je hebt onwijs veel bescherming als huurder dus hij kan je er echt niet voor uitzetten, zo’n zin is vaak bedoeld om af te schrikken omdat de huisbaas het liever niet heeft. Maar die zie je waarschijnlijk toch nagenoeg nooit dus no worries!

Wat voor een hondje neem je?

Ik huur ook en ik heb 2 honden. Geen idee wat er in m’n contact staat. Maar ik let er wel op dat buren geen overlast hebben.

1 like

Het is voor de hond zelf ook niet fijn als hij zo onrustig is en daardoor steeds blaft. Goede opvoeding en duidelijke grenzen geeft veel rust aan de hond en aan jullie. Dan kun je echt genieten.

1 like

Poept ze s’avonds nog in het rondje? En hoe oud is ze? Het is vaak veel beter als ze ouder dan een jaar zijn.

Mijn hond moest best lang snachts nog uit of anders smorgens heel vroeg. Nu is ze gisteravond om 21.00 uitgeweest en ligt nu nog (8.50) te pitten :rofl:. Ik ken wel veel hondjes die altijd op een vaste tijd uit willen smorgens trouwens, omdat hun baasjes doordeweeks dat ritme hebben. Ik heb geen ritme doordeweeks dus misschien dat die van mij daarom dat niet doet?

Edit: wat een ongelooflijk schattig hondje trouwens!

1 like

Wat een schatje!
Voor het naar bed gaan uitgebreid laten poepen en plassen doen jullie vast al?
Bij mijn hondje werkte het om het rustig op te bouwen, bijvoorbeeld 5-10 minuten langer wachten met naar hem toe gaan. En als hij dat gewend is ging ik weer wat later naar hem toe. Nu maakt het niet meer uit voor hem hoe laat ik opsta. Is natuurlijk wel lastig te doen als jullie door de week sowieso vroeg zijn. Ik had de eerste weken vakantie en in die weken was dit wel aardig gelukt

1 like

O pas vier maanden, dan gewoon rustig afwachten en haar de tijd geven. Ze moet blijkbaar echt en het is al knap dat ze het goed aangeeft. Ze hebben gewoon nog weinig controle erover als ze zo jong zijn, die van mij was toen nog niet eens zindelijk haha.

1 like

Voor begin zeker een bench. Geeft ook veiligheid voor de hond zelf.
De hond moet recht op kunnen zitten en languit liggen. Ik ben van ongeveer 1 jaar uitgegaan en uiteindelijke mand formaat paste erin. Fleecedekens/doeken erover op de deur kant na maakt het een knus hutje voor ze.

@Musa, super leuk een Engelse cocker, die heb ik ook! Ik heb het eerste half jaar een bench gebruikt. In het begin zelfs naast het bed gezet, kon ik hem gerust stellen als hij piepte, en elke keer een stukje verder weg gezet tot hij in de woonkamer sliep. Ging ideaal! Ook het alleen zijn heb ik heel rustig opgebouwd, echt met minuutjes de eerste tijd. Nu kan hij goed alleen zijn (max 5 uurtjes doe ik hoor). Ook gewoon los in huis altijd. Fijn dat jullie zoveel tijd hebben! Ik heb hem in het begin ook veel overal naar toe genomen, cockers (die van mij iig en van veel anderen hoor ik het ook) zijn wel wat snel overprikkelt en kunnen dan wat mopperig worden. Dus dit ook in de gaten houden en veel rust bieden. Vooral als pup, ik nam de bench in het begin ook mee op visite en als hij moe was moest hij even verplicht rusten in de bench.
Ook voernijd/bezitterigheid komt voor bij veel cockers. Ik heb hem goed het commando ‘los’ aangeleerd en veel uit de hand gevoerd.

Heel veel plezier met hem straks!!

Zojuist toen ik ging wandelen met m’n beide honden werden ze (alweer) aangevallen door de boerenfox terriër die in een huis achter het mijne woont. Hij was op het honden uitlaat veldje en toen hij mijn honden zag stormde hij van het veld af en ging mijn honden aanvallen. Dat is al meerdere keren gebeurd, 1x was m’n dochter erbij. Ik gaf die hond een klein zetje met mn voet om hem op afstand van mijn honden te houden. Ik bescherm mijn honden natuurlijk. En ik deed hem geen pijn, hij reageerde er niet op en bleef aanvallen. Die mensen, ik vermoed dochter en/ of zoon van de oudere man die eigenaar is van de terriër, gingen helemaal tekeer tegen mij. Ik zei, wat ik al eerder heb gezegd, die hond is vals en moet aan de riem. Ze begonnen te dreigen. “ik weet waar je woont” en " ik bel de politie want je schopt m’n hond". Dus toen ik weer was gekalmeerd en wat verder weg gelopen was, heb ik zelf maar de politie gebeld. En er een melding van gemaakt. Mocht het nog een keer gebeuren dan is het in ieder geval al geregistreerd. Het enige wat ik wil is dat ze die hond aan de lijn houden. Lijkt me logisch want ze weten dat hij agressief is en niet luistert. Intussen krijg ik helemaal de bibbers van deze situatie.

@Moet @Musa Wat een schatjes!

1 like

Vreselijk! Nu moet je constant alert zijn of je dat beest ziet lopen. Belachelijk dat zij dan degene zijn die boos worden, ze klinken behoorlijk aso. Zijn jouw honden oké?

Ja zij gelukkig wel. Maar ik maak me zorgen over uit de hand lopende buren conflict. Wat ik echt niet wil. Je hebt gelijk, ik zal alert moeten zijn.